Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min familie og jeg var i Hellas i sommer. Min søster er 22 år. Hun fikk seg en sommerflørt der nede. Trodde vi. En sånn kjekkas fra Albania. Jeg trodde det var alt det var men hun har visst hatt kontakt med ham på internett og telefon siden vi kom hjem for 2 måneder siden. Nå vil hun reise ned igjen dit og gifte seg med ham! Foreldrene våre og jeg prøver å snakke vett til henne men neida, hun er så forelska og skjønner ikke at dette er et stort feilgrep. Vi vet vi ikke kan stoppe henne fra å dra men det nytter jo ikke å snakke fornuft til henne! Hva skal vi gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan dessverre ikke gjøre noe som helst. Hun er over 18 og dermed myndig. Hun må erfare og lære av sine egne feil. Som familie kan man prøve å råde, men feilen må hun gjøre selv, selv om det er vondt å se på. Dere får stå klar til å ta imot henne hvis ting går dårlig. Føler med deg. :klemmer:

Skrevet

De albanerne, de albanerne! Det er latterlig hvordan de slesker seg til forhold og noen års ekteskap for å kunne oppholde seg i Norge etter hvert. Tenk så skjønt livet deres blir med norsk pass!

Jeg forstår ikke hva jentene tenker med... Man må gjøre sine egne erfaringer dessverre. Må være ganske fortvilet å være deg og resten av familien som ser hvor dumt dette er.

Skrevet

jøje! håper det enten er ekte kjærlighet, eller at det er noe arrangerte greier hun tjener masse penger på.

Skrevet

Men det kan jo tenkes at han er en hedersmann. Selv om dere misliker hans adresse.

Min x var fra et naboland til Albania, og hun er dame med høy menneskelig kvalitet.

Skrevet

Men det kan jo tenkes at han er en hedersmann. Selv om dere misliker hans adresse.

Min x var fra et naboland til Albania, og hun er dame med høy menneskelig kvalitet.

Damene derfra er muligens gode som gull! Karene derimot.. 1 av 500 av de er kanskje ok! Neida, nå har ikke jeg møtt mange albanere eller folk fra andre steder på Balkan. Men av de jeg har møtt og hørt om er det ikke mye positivt å skrive om.

For søsteren til TS skyld kan man jo håpe denne karen er bra.. Men kulturen, kvinnesynet osv taler imot.

Skrevet

Finn frem informasjon om landet, kulturen og gjerne fallgruber som kan oppstå om hun flytter dit eller får ham hit om hun klarer det. Jo mer hun vet, jo mer vil hun (kanskje) tenke seg om før hun faktisk gjennomfører noe slikt. Har hun åpne øyne kan hun kanskje se problemene før de blir for store om de skulle komme når hun likevel gjør det hun har bestemt seg for. Noe mer kan du ikke gjøre, bortsett fra å snakke åpent med henne uten å dømme. Ikke mist kontakten med henne fordi du er uenig med hennes valg, da kan du ihvertfall ikke gjøre noe for henne :klemmer:

Skrevet

Dette er jo en mega-tabbe. Hun ødelegger jo livet sitt fullstendig!

Hvem vil ha en dame som har en krigersk albansk eks-mann (med mulige mafiakontakter) og kanskje også et par barn med nevnte krigerske fyr?

Nei nei nei. Dette må du forsøke å unngå at hender med din søster!

Hva sier foreldrene dine til dette!??

Skrevet

Ja, hadde alle vært som de gudommelige nordmenn så hadde det ikke vært krig her i verden. Ikke at det vært vært mobbing eller uretferdighet heller. Alt hadde vært en dans på roser og alle hadde vært lykkelige. Krminalitet hadde ikke eksistert. Ikke trygd heller, for ingen hadde hatt behov for det. Og vi kunne stolt på alle og ellers levd i et ppp-perfekt samfunn.

Ja, hele smfunnet hadde jo bare vært samfønn, ikke sant.

:ironi:

----------

Er ikke så mye å gjøre. Men jeg synes nå er litt vel tidlig å gifte seg etter to måneder. Sikker på du ikke har misforstått?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vi vet vi ikke kan stoppe henne fra å dra men det nytter jo ikke å snakke fornuft til henne!

Nettopp.

Du kan ikke snakke henne fra det!

Det er hennes liv, hennes penger, hennes følelser, hennes valg!

Deres oppgave er å glede dere over forelskelsen hennes, støtte henne, være glad på hennes vegne, kanskje besøke den framtidige ektemannen hennes og eventuelt være forberedt på at hun kommer hjem og har kjærlighetssorg senere.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Dette er jo en mega-tabbe. Hun ødelegger jo livet sitt fullstendig!

Hvem vil ha en dame som har en krigersk albansk eks-mann (med mulige mafiakontakter) og kanskje også et par barn med nevnte krigerske fyr?

Nei nei nei. Dette må du forsøke å unngå at hender med din søster!

Hva sier foreldrene dine til dette!??

troll, det er mørkt ute nå, men sola kommer snart :(

Skrevet

Kevlarsjäl: du er sikkert svensk-albaner?

Skrevet

Min familie og jeg var i Hellas i sommer. Min søster er 22 år. Hun fikk seg en sommerflørt der nede. Trodde vi. En sånn kjekkas fra Albania. Jeg trodde det var alt det var men hun har visst hatt kontakt med ham på internett og telefon siden vi kom hjem for 2 måneder siden. Nå vil hun reise ned igjen dit og gifte seg med ham! Foreldrene våre og jeg prøver å snakke vett til henne men neida, hun er så forelska og skjønner ikke at dette er et stort feilgrep. Vi vet vi ikke kan stoppe henne fra å dra men det nytter jo ikke å snakke fornuft til henne! Hva skal vi gjøre??

Har hun tenkt å bosette seg med ham der nede, eller er planen å komme til Norge?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kevlarsjäl: du er sikkert svensk-albaner?

Jeg er født og oppvokst i Norge av norske foreldre. Bare fordi jeg synes generalisering av hele folkeslag er dumt og rasefientlig betyr det ikke at jeg er "en av dem".

Skrevet

Har hun tenkt å bosette seg med ham der nede, eller er planen å komme til Norge?

Siden det er snakk om ekteskap vedder jeg ræva mi på at planen hans er å bo i Norge. Og siden han sikkert forteller henne hvor bedritent det er i Albania og hun vil beholde god jobb, nærhet til sitt trygge i Norge, så er det gjerne hun som tilsynelatende er mest gira på å bo i Norge. Han sier sikkert at han kan bo hvor som helst, bare han er sammen med hun, men annet enn Norge er egentlig ikke noe alternativ.

Albanere forlover seg fort, så det er jo mulig det er ekte kjærlighet. Men jeg har mine tvil.

Skrevet

Albanere forlover seg fort, så det er jo mulig det er ekte kjærlighet. Men jeg har mine tvil.

Hvorfor ikke tro på kjærligheten? Vi snakker om ei lekker blondine på 22 år her, ikke ei skrukkete , desillusjonert, sexturistdame i høyere alder.

Skrevet

Det er kanskje drøyt å kalle henne gal....bare fordi hun ikke gjør noe dere selv ville ha gjort.

Hvis hun er gal, så er dere dustete.

Skrevet

Vi snakker om ei lekker blondine på 22 år her

Det er akkurat det vi gjør. Jo yngre hun er, jo lettere er hun å lure. Og hun føler seg heldig tenker jeg.. Blant alle de vakre jentene han kan velge og vrake i, valgte den kjekke mørke guden henne!

TS:

Mange av disse jentene er det ikke vits i å snakke fornuftig med. Ikke si "told you so!" når det går opp et lys for henne, men vær der for henne _da_ istedet for å prøve å gjøre noe nå.

Skrevet

TS:

Mange av disse jentene er det ikke vits i å snakke fornuftig med. Ikke si "told you so!" når det går opp et lys for henne, men vær der for henne _da_ istedet for å prøve å gjøre noe nå.

Godt sagt. Og alle damer; husk at over halvparten av alle forhold ryker etter få år, så det er viktig å sikre seg og være forberedt på å bli enslig før eller senere.

Kanskje det ikke ryker fordi han er golddigger, eller halvbrun utlending, men rett og slett fordi hun er kvinne og han er mann, og det i seg selv er en ustabil forbindelse.

Jeg kjenner forresten ei vakker blondine som har levd over 20 år lykkelig i Norge med en skinnende vakker greker fra badestranda.

Så moralen er: Røde, hvite gule , blå. Inni er de like , men det er utenpå- det går til hwelvete uansett- hvis man ikke passer sammen da, respekterer og støtter hverandre, og kommuniserer godt.

Skrevet

TS her. Vi, altså jeg og mine foreldre, snakket også mye med denne gutten mens vi var der nede og han virka jo veldig hyggelig, så sånn sett har vi ingenting å utsette på ham. Tror "planen" er å bo i Norge heldigvis. Men vi er veldig skeptiske til folk fra slike land og særlig våre foreldre er det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...