Gå til innhold

Antrekk i Mars Bryllup

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg synes antrekket ditt høres nydelig ut Milla! Hadde ikke vært bekymret for fargen på kjolen, men som de andre sier, et bryllup hvor antrekket står på invitasjonene må vi respektere.

I mitt bryllup hadde du ikke vært for fin, og vi er invitert i et bryllup i april hvor antrekket er "det flotteste du har" (Gud, hvor deilig med avslappete mennesker som vet de kommer til å være midtpunkt og som synes det er hyggelig at folk vil pynte seg for dem!) - men det er ikke sikkert alle tenker sånn. Og uansett hva vi synes om brudeparet har grunn til det eller ikke, er det vel ingen som vil såre noen?

Men Milla, du kjenner brudeparet og vet hva som er listen for pynting men det kan kanskje være greit å spørre? Synes i så fall at du skal sjekke hvor pyntet de mener, ikke fargen på kjolen - for som sagt, høres helt lekkert ut.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dress eller gallakjole -alt er velkommen i mitt bryllup. Tror ikke du kan finne noen statistisk sammenheng mellom kvinner som går i dress i bryllup og deres seksuelle legning.

Selv ville jeg ikke ha gått med bukser i bryllup, men det er meg. Selv ville jeg heller ikke gått med gallakjole (og, ja jeg har gallakjole!) i et bryllup med mindre det var spesifisert.

Tror helt sikkert kjolen din er fin, Milla, men misunne deg den -det gjør jeg ikke. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror du godeste Milla bare sitter og skriver innlegg for å provosere. Enten det, eller så er du opptatt av så utrolig overfladiske ting at det vel er på tide å runde av diskusjonen anyway. Tror folk har fått med seg nå at du har glødende hud og fransk pasjeklipp, at du har stor selvtillit og liker å være midtpunkt, at den isblå innmari dyre kjolen med de innmari dyre NY fashion sandalene og selskinnskåpen vil brukes i et bryllup med pent antrekk som dresskode (betyr dress for gutter/menn; ikke smoking - tolk selv hva det betyr for jenter). Mange her inne er seriøst engasjert i diskusjonene, så la dem slippe mer nå - for antagelig er dette bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

desuten er jeg enig med milla, dress med slips og BUKSE på damer i BRYLLUP`(?) er ikke fint. Men det er smak og behag...respekterer alle !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isblå kjole høres flott ut, men jeg syns også som flere av de andre her at du bør følge "kleskoden". Hvis de andre gjestene skal gå i tilsvarende, så er det jo helt okay icon_smile.gif

Spør brudeparet hva de syns du icon_smile.gif Og lykke til icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ha Ha, jeg synes det er kult med MB sko jeg, ser ingen her på Sex og Singelliv?? Jeg liker design og gode merker, hva er galt med det når jeg har råd til det?

Nå har jeg snakket med bruden og isblå kjole er helt fint for henne, likeså perletilbehør. Så da skal jeg bruke kjolen.

Jeg lurer på om jeg skulle tatt ett bilde av den og lagt den ut, det ville vært gøy og vise dere den for den er nydelig.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er et "veldig fint bryllup" så er det jo litt merkelig at det i invitasjonen står "pent antrekk" - ifølge tradisjonell skikk og bruk er det nemlig ikke noe som heter det.......... Trodde fiffen kunne såpass???

Uansett tolkes pent antrekk gjerne som skjørt/kjole, men ikke nødvendigvis lang kjole. Siden det gjelder et bryllup ville jeg sagt en enkel, lang kjole, men absolutt ikke noe med kø og vidde i skjørtet. Akkurat det burde vært forbeholdt bruden den dagen. Hadde antrekket vært kjole/hvitt eller galla, hadde saken vært en helt annen!

Jeg vet hvordan det er å ha fine kjoler i skapet som en så gjerne vil bruke og vise frem, men det er ikke alltid at det passer seg. Siden du denne gangen hadde tenkt å tone ned antrekket ditt, Milla, så burde du kanskje finne noe annet?

Morsomt med kommentaren din om at dette ikke er noe Lindex- eller Kappahl-bryllup - det får meg til å tenke på en Stortingsmiddag som var i fjor sommer(?) hvor antrekket var smoking. Da fikk blant annet Karita Bekkemellem Orheim kjempeskryt av sin flotte kjole - det de ikke hadde fått med seg var at kjolen var kjøpt inn på Neste Stopp for 400 kroner......... MEN akkurat det var ingen som hadde fått med seg:-)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Manolo Blahnik sko er rå!!! Joda, Milla jeg ser på S&S.... Har selv et par svarte som er helt sinnsykt fine....

Visste du forresten at Jennifer Anistons bryllupssko var laget av hr. Blahnik icon_smile.gif

Bare et par kommentarer til trådens tema:

-Pent antrekk betyr IKKE galla, og det oppfattes som ufint (og litt patetisk) å stille i galla.

-Perler i håret er nesten uansett forbeholdt brud, og evt. hennes forlover

Uansett, det er dine venner og du vet best hvordan de bruker "skikk og bruk" reglene. Og et flott bryllup blir det nok uansett!

-Ally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Malono Blahnik og Jimmy Choo er hvertfall to skomerker som har fått ett voldsomt oppsving. Og det er gøy og ha noen sko som ikke alle andre har. Selv om de er grisedyre icon_biggrin.gif

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Til den kjolen skal jeg bruke pels ja. Jeg kjøpte en selskinnspels da jeg var på Grønland (i forb. med ferie på Island) og den er passer så fint til kjolen.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men...selskinn er da ikke noe fint?? Har bare sett hele skinn jeg, ikke klær av dem, men de er i alle fall ikke noe fine før man lager noe av dem. Er det ikke litt sånn stivt og tynnt?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ikke akkurat Bastesen-looken nei. Kåpen er sydd etter takstein-prinsipp med mange lag slik at den faller veldig flott. Og den er varm så det holder.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla,

antrekket høres kjempelekkert ut.

Og til dere andre,

hva er problemet?

Jeg hadde vært stolt av gjestene mine i mitt bryllup, og det er da for pokker ingen skjønnhetskonkurranse der bruden skal være penest.

Det er en fest for brudeparet, og det skal pyntes.

Her inne er det nok mang en skuffa brud som opplevde en "for pen" venninne i eget bryllup... icon_razz.gif

Ja, har du en utseendemessig vakker venninne så hold henne hjemme, siden hun kan ta oppmerksomheten vekk fra bruden?

Vet du hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...