Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har det som meg? Jeg har nemlig hele nesa full med svarte prikker. Og noen er ganske store også :( Porene er rett og slett gigantiske. Har prøvd å renske litt opp, men det hjelper jo ikke noe når porene er så store :( Har ellers også en ganske porete hud og mye svarte prikker. Hva gjør dere? For å rense og for å dekke over? Eller er det bare meg som har dette kjipe problemet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Applestore
Skrevet

Jeg sliter også mye med dette, så har skal jeg følge nøye med!

Skrevet

Prøv Md-fruktsyrebehandling hos hudpleier. MD Formulations er noe av det beste på markedet mot uren hud/sorte prikker!

Skrevet (endret)

Hatt samme problem. Vært igjennom det meste og sløst masse penger på ting som ikke fungerte.

En ting jeg gjør er å dampe huden jevnlig og "løfte" ut prikkene. Etterpå kan man ta dyprensmaske. Etter dette så kaldt vann så porene lukker seg og så toner og deretter en god fuktmaske.

Jeg har gått på syrebehandling med MD. Hjalp ikke meg i det hele tatt, men det har vært til god hjelp for andre. Så har man pengene kan det være verdt et forsøk.

Det som fungerte på meg var Obagi. Etter år med mishandling så var huden så ødelagt at jeg trengte et hudfornyelsesprogram for å få orden på den. Dette anbefales kun hvis man virkelig trenger et såpass program.

Den viktigste ingrediensen i programmet er A-vitaminsyre. Dette kan man få på resept av legen og koster ikke så mye. Under 100 lappen tror jeg. Den heter Aberela. De har og en som heter Differing som kan hjelpe. (den har litt annet innhold)

Man blir gjerne rød og flasser litt, men dette er bare positivt siden komedonene løsner så de er lettere å få ut. På meg blir porene mindre av denne "slipingen" når en flasser.

1-2 ganger i uken er en god peel lurt. MD face & body scrub anbefales.

(Ikke skrubb hvis man går på feks a-vit syre. Blir for hardt for syren gjør huden tynnere og)

Går man på behandling som inneholder syre (MD, A-vit, pensling) er solkrem meget viktig. Man blir meget ømfintlig.

Og fukt er meget viktig også ved fet hudtype. Unngå fett, men fukt er det bare å gi :jepp:

Edit; skrivefeil.

Endret av DesertRose
Skrevet

Godt vi er flere ;)

Skrevet

Prøv Md-fruktsyrebehandling hos hudpleier. MD Formulations er noe av det beste på markedet mot uren hud/sorte prikker!

Er dette en dyr behandling? Hvor ofte må man ta den?

Skrevet

Hatt samme problem. Vært igjennom det meste og sløst masse penger på ting som ikke fungerte.

En ting jeg gjør er å dampe huden jevnlig og "løfte" ut prikkene. Etterpå kan man ta dyprensmaske. Etter dette så kaldt vann så porene lukker seg og så toner og deretter en god fuktmaske.

Jeg har gått på syrebehandling med MD. Hjalp ikke meg i det hele tatt, men det har vært til god hjelp for andre. Så har man pengene kan det være verdt et forsøk.

Det som fungerte på meg var Obagi. Etter år med mishandling så var huden så ødelagt at jeg trengte et hudfornyelsesprogram for å få orden på den. Dette anbefales kun hvis man virkelig trenger et såpass program.

Den viktigste ingrediensen i programmet er A-vitaminsyre. Dette kan man få på resept av legen og koster ikke så mye. Under 100 lappen tror jeg. Den heter Aberela. De har og en som heter Differing som kan hjelpe. (den har litt annet innhold)

Man blir gjerne rød og flasser litt, men dette er bare positivt siden komedonene løsner så de er lettere å få ut. På meg blir porene mindre av denne "slipingen" når en flasser.

1-2 ganger i uken er en god peel lurt. MD face & body scrub anbefales.

(Ikke skrubb hvis man går på feks a-vit syre. Blir for hardt for syren gjør huden tynnere og)

Går man på behandling som inneholder syre (MD, A-vit, pensling) er solkrem meget viktig. Man blir meget ømfintlig.

Og fukt er meget viktig også ved fet hudtype. Unngå fett, men fukt er det bare å gi :jepp:

Edit; skrivefeil.

Takk for fyldig beskrivelse. Kan du forresten føre opp de ulike produktene og hvordan du bruker dem i listeform? Jeg ble litt blind for alt i teksten ;)

Har du opplevd å få mindre porer og prikker?

Skrevet (endret)

Ja, jeg har merket stor forbedring både med prikker og porer. Jeg kan gå usminket idag og det er herlig. Og huden er ikke grå og gusten lenger heller...

For meg kom endringen etter Obagi. Min hud fikk mer balanse og a-vitaminsyren løste opp prikker og gjenoppbygde huden. Min hud var veldig ødelagt så trengte et ganske kraftig program for å rette opp i alle mine problemer. De fleste trenger ikke et så dyrt og medisink program for å finne noe som hjelper.

Aberale (a-vitaminsyre) man får hos legen på resept er verdt å prøve først. Mange for gode resultater med den.

Jeg variere program etter hudens behov og om jeg er på Obagi eller ikke. Jeg har satt det sammen selv for meg for optimalt resultat.

Noe av det jeg har og gjør er;

Damper jeg og klemmer ut etter behov. (Etter det så rensemaske, så toner, kaldt vann og fuktmaske)

MD face & body scrub 1-2 ganger uken.

Rense og toner med Exuviance (obagi 2 ganger i uken). Morgen og kveld.

Jeg personlig bruker på dagtid decleor emulsion blandet med neroli serum (olje)

Etter damp og ved behov decleor hydra floral mask.

Om natten decleor neroli balsam.

Nok fukt er meget viktig.

Man kan bruke andre merker enn feks decleor. Det var det som var best for min hud :jepp:

Går jeg på Obagi så er det a-vitaminsyre om natten og så balsam/maske en natt iblandt når den er tørr og trenger fukt. Bruker ikke Md peel ved fullt program siden det blir for hardt for huden.

Solkrem bruker jeg hver eneste dag.

Drikker Omega 3,6,9...kjempedrikk (utenom smaken :gjeiper: )

Litt juice og det går bra. Blir vant til smaken.

Angående syrepensling; Den koster ca 6000 ++ kr for en full kur på 12 ganger. 2 ganger uken i 6 uker. I tillegg anbefales det produkter hjemme med syrer (Vanligvis MD) for optimalt resultat. Dette har vært til hjelp for mange. Men her er det meget viktig å tilføre nok fukt.

Har hørt noen anbefaler vedlikehold en gang i mnd etter endt kur.

Det som har best effekt på svarte prikker (erfaring og hva andre har nevnt) er damp, klem ut, rikelig med fukt, riktig rens og toner, og gjerne diverse syrebehandlinger :jepp: Etterhvert som porene renses så trekker de seg gjerne mer og mer sammen.

Dette er noe som dessverre krever konstant vedlikehold. Men det er hvert det når en har funnet riktige produkter og rutine for en selv.

:jepp:

Endret av DesertRose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...