Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenker ofte på en annen enn min mann (og da smiler jeg). Hvor mange ganger i løpet av en dag kan man ha slike tanker? Når bør en innse at en er betatt? Jeg tror jeg lever i fornektelse her... Uff, dumt formulert, men dere vet vel hva jeg mener? Hjelp meg å se realiteten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tenker ofte på en annen enn min mann (og da smiler jeg). Hvor mange ganger i løpet av en dag kan man ha slike tanker? Når bør en innse at en er betatt? Jeg tror jeg lever i fornektelse her... Uff, dumt formulert, men dere vet vel hva jeg mener? Hjelp meg å se realiteten..

Enten er vedkommende bare morsom og du tenker på han rent som en morsom venn, eller er du i ferd med å bli forelsket/betatt.

Hvis du ønsker å fortsatt være gift/sammen med din mann, må du kutte all mulig kontakt med vedkommende umiddelbart. Kalde og harde fakta!

Skrevet

Enten er vedkommende bare morsom og du tenker på han rent som en morsom venn, eller er du i ferd med å bli forelsket/betatt.

Hvis du ønsker å fortsatt være gift/sammen med din mann, må du kutte all mulig kontakt med vedkommende umiddelbart. Kalde og harde fakta!

Uff, det er ganske vanskelig for dette er en venn jeg har kjent lenge, og av naturlige årsaker ikke bare kan kutte ut, uten at jeg må kutte ut resten av mitt vennemiljø. Huff!

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Ble for et par år siden kjent med en utrolig snill, morsom og pen mann som er kjempelett å snakke med. Vi snakker sammen på msn flere ganger i uka, og jeg tenker kjempemye på han. Prøver å unngå å møte han, for da liker jeg han bare bedre...

Uansett, jeg vil ikke kutte ut kontakten siden han gjør meg så glad, får opp selvtilliten min og vi underholder hverandre. Grunnen til dette er at jeg aldri i verden vil gi slipp på samboeren min, for han er enda mer fantastisk :)

Hvis du ikke er like heldig som meg slik sett, er det jo ikke noe særlig mer å tenke over. Bare vente på at denne småforelskelsen skal gå over. Og du er jo tydeligvis ikke dypt forelsket, så det er kanskje best å prøve å unngå personen litt? Finne på mange ting sammen med mannen din slik at du tenker mer på han i stedet.

Som jeg så at noen andre skrev i en tråd tidligere i uka, så må man egentlig bare forvente seg å bli betatt av flere personer gjennom livet, uansett om man har partner fra før eller ikke. Om du vil bytte er jo opp til deg (og han du tenker på), men husk at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden.. :)

Skrevet

vel, du kan trøste deg med at dette faktisk er første gangen det skjer deg.

jeg har hatt samme kjæreste i ti år, og tidvis langt merke til andre som du sier.

det var ganske hardt for meg å innse at man faktisk kan ha sterke følelser for kjæresten samtidig som man faktisk er veldig betatt av en annen....jeg levde lenge i den illusjonen om at man kunne kunne produsere positive følelser for en person.

jeg har opplevd dette flere ganger faktisk, og det er akkurat samme hver gang:

først er det bare "hyggelig", så blir det litt mer plagsomt ettersom man faktisk blir betatt(og redd for å utvikle reelle følelser) - og så, når man tar seg sammen og lar tiden gå, går det over.

når man har det bra i et forhold klarer man som regel å kutte disse følelsene på et tidlig nok tidspunkt. det farlige er når en person dukker opp når man ikke har det bra sammen, for da er motivasjonen for å gjøre noe aktivt med det så lav.

vel. det er bare en ting å gjøre, og det er å akseptere de følelsene du eventuelt har hatt til nå, og la det være med det.

ok, du kan ikke unngå hele vennegjengen, men du kan unngå å være alene sammen med ham - og å oppfordre til samtaler med ham.

jeg lar meg veldig raskt sjarmere av en interessant/morsom samtalepartner, ergo jeg droppet å inngå i lengre samtaler alene, ta initiativ til lengre debatter osv mellom oss.

jeg kan heller ta det i grupper, eller med noen andre. og det hjelper faktisk ganske mye, for man får ikke den kontakten lengre.

det kommer helt sikkert til å være flere anledninger hvor han er en av få deltakere - da kan du kanskje la være å dukke opp avogtil(eksempelvis prioritere andre venner/tid med kjæreste), mens i andre sammenhenger kan du delta når du vet det er naturlig for deg å unngå masse kontakt med ham.

du kan hvis du vil, tro det eller ei:) tid er stikkordet.

Skrevet

Jeg er i den situasjonen nå! Er en jente på 29 år som har en samboer som jeg har vært sammen med i 12 år.. Er innmari glad i han, men har det ikke så bra sammen, da han har ett drikkeproblem.. som er vanskelig for meg å leve med.. har prøvd å hjelpe han med dette, men kommer ingen vei med det.. Har nå falt veldig for en annen mann som er veeeldig mye eldre enn meg, har hatt det sånn i over ett år, klarer bare ikke slutte å tenke på han eller drømme om han.. blir helt sykt tent på han! Vet ikke hva jeg skal gjøre.. er ikke sikkert han føler det sånn ovenfor meg heller.. er slitsomt og frustrerende og tørr heller ikke prate med noen om det.. kjipe saker.. kommer ingen vei med noe av dette, jeg!

FRUSTRERT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...