Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har noe på gang med en fyr nå, og han var bortreist forrige uke sammen med noen kompiser. vi savnet hverandre mye og gledet oss til og møtes, han fortalte at han hadde kjøpt en gave til meg.

og jeg gledet meg selvsagt til og se hva han hadde kjøpt, samtidig som jeg synes det er utrolig søtt av han og tenke på meg i det hele tatt og kjøpe noe til meg, selv om vi ikke har kjent hverandre sååå lenge.

men ihvertfall så hadde han kjøpt en parfyme uten og prøve den først. han hadde luktet på flere før han kjøpte denne og han hadde ikke kjent lukten av den uansett fordi han hadde luktet på så mange, så han bare tok en.

og da jeg pakket den opp og luktet på den, så lukter den IKKE godt :S jeg bruker parfymer som er "lett" og frisk, denne var "tung" og sterk, helt motsatt fra det jeg liker.

jeg ble selvsagt glad og var positiv og sa jeg likte den.

jeg tror heller ikke han likte den noe særlig, han ga uttrykk for det da han luktet på den også uten og si det rett ut, så egentlig vet jeg ikke helt hva han syntes selv.

men nå synes jeg det er ekkelt fordi jeg tenker at han sikkert håper jeg skal bruke den, noe jeg ikke har lyst til :S

jeg unngår å ta på meg parfyme i det hele tatt, og når jeg gjør det så gjør jeg det så han ikke får det med seg. klart han kjenner jo lukten etterhvert men det får så være :S

jeg synes det er så ekkelt...og jeg vil ikke fortelle han at jeg ikke likte parfymen han har brukt en del penger på for å gjøre meg glad :S

noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville satt parfymeflasken lengst bak i skapet og latt den stå der. Ev. gitt den bort til noen som liker duften.

Hadde han spurt meg om hvorfor jeg ikke bruker parfymen så ville jeg svart ærlig at duften ble litt for tung for meg, men at jeg satte stor pris på omtanken.

Skrevet

Har du prøvd parfymen på deg? En parfyme kan lukte heslig på en person, men nydelig på en annen. Å lukte på flaska eller en sprut ut i lufta gir ikke alltid rett inntrykk. Prøv parfymen på den en kveld du bare skal være hjemme. Kanskje du kiker den allikevel. Om ikke, så lar du være å bruke den. Spør han sier du som det er, at lukta er for tung for deg, men at du satte meget stor pris på gaven.

Skrevet

jeg prøvde den på meg da jeg fikk den, og jeg/vi luktet flere ganger for å kjenne hvordan den ble på. men fallte ikke i smak uansett desverre :/

huff jeg føler meg så frekk om jeg skal si at jeg ikke likte den :(

får skikkelig dårlig samvittighet :(

men er vell ikke stort annet og gjøre :S

Skrevet

Det er bedre at han får vite det enn at du sier du liker den, slik at han ender opp med å kjøpe samme parfymen til deg i 20 år :fnise:

Ingenting å ha dårlig samvittighet for, det er slik dere lærer hverandre å kjenne ordentlig :)

Skrevet

Det er ingenting frekt i å si a en parfymelukt ikke falt i smak. Bare presisèr at du ble kjempeglad for gaven.

Det sies at en skal kjøpe parfyme til seg selv, rett og slett fordi disse luktene kan bli så forskjellig fra person til person. (en ting er jo om man bruker en fast lukt, og man får denne i gave)

Skrevet

Jeg er nysgjerrig; hvilken parfyme var det? Hvis du vil oppgi navn da...

Skrevet

den heter Bvlgari, jasmin noir.

aldri før hørt om heller.

ts

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

jeg har noe på gang med en fyr nå, og han var bortreist forrige uke sammen med noen kompiser.

men ihvertfall så hadde han kjøpt en parfyme uten og prøve den først. han hadde luktet på flere før han kjøpte denne og han hadde ikke kjent lukten av den uansett fordi han hadde luktet på så mange, så han bare tok en.

og da jeg pakket den opp og luktet på den, så lukter den IKKE godt :S jeg bruker parfymer som er "lett" og frisk, denne var "tung" og sterk, helt motsatt fra det jeg liker.

En mann som kjøper parfyme til dama bør på forhånd sette seg inn i hva som passer henne: tunge og krydrede eller lette og friske? Han kan jo ta en kikk på de parfymene hun har fra før, samt spørre om råd i parfymeriet.

Det at han bare tok en, uten å tenke over det...og du ikke likte den og ikke kommer til å bruke den: jeg ville ha sagt i fra til ham. Slik at han ikke bedriver samme type seleksjon på samme måte igjen, overfor deg eller andre kvinner.

Endret av gjestdeluxe
Skrevet

Jeg tåler ikke sterk, tung parfymelukt. Får veldig hodepine av det. Og det ville jeg sagt til han. Å foretrekke lette parfymer eller å bare synes at akkurat denne ikke luktet godt er ikke noen skam det heller:) Parfymer er som mye annet ikke bare bare å gi i gave. Ikke alt faller i smak, det vet nok gutten også. Og det så jo ikke ut som at han likte lukta så godt selv heller...

Vis at du satte pris på omtanken, men ikke lat som at du likte den, eller dropp parfymebruk i det heletatt bare for å unngår å bruke den han ga deg istedet for en annen.

Skrevet

Snakk om utakknemlige naut. Her har gutten tenkt på deg og gitt deg parfyme i gave. Og så kommer du inn på forumet og klager. Skam deg.

Skrevet

Snakk om utakknemlige naut. Her har gutten tenkt på deg og gitt deg parfyme i gave. Og så kommer du inn på forumet og klager. Skam deg.

er det ikke lov og spørre om råd til dilemmaet mitt?

selvsagt er jeg takknemmelig for gaven og at han tenkte på meg, har ikke gitt noe annet uttrykk ovenfor han enn det :)

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...