Gjest Emma Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Var i et forhold med en fantastisk snill og god mann i ca 2 år. I begynnelsen var alt kjempefint, men etterhvert forsvant kjemien, vi kysset ikke lenger engang, og hadde ingenting å snakke om. Den siste tiden var vi mer som venner, selv om ikke han ville innse det. Jeg gjorde det utenkelige, og ble med en annen mann hjem. Jeg var utro. Da jeg kom hjem, gjorde jeg det slutt med kjæresten min, med grunnen om at jeg var lei, og ikke hadde følt noe for han på lenge, uten å nevne utroskapen.. Føler jeg gjorde det rett med å gjøre det slutt,selv om det såret ham ekstremt mye! Jeg har vrt kald, avvisende, og ekkel mot ham i flere uker før det ble slutt, og jeg sliter så veldig med dette. Har sagt til ham at han fortjener bedre, og det var mye av grunnen til at jeg gjorde det slutt også,fordi jeg ikke greide gi ham nok kjærlighet. Noen som har råd til hvordan jeg kan tilgi meg selv? Sliter så utrolig med at jeg har behandlet en person så utrolig dårlig! Trodde aldri dette om meg selv, før jeg lot det gå så langt at jeg var drittlei ham .. Ja, jeg vet jeg er jævlig, det er ikke det jeg vil vite svaret på..
Optimist40 Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Var i et forhold med en fantastisk snill og god mann i ca 2 år. I begynnelsen var alt kjempefint, men etterhvert forsvant kjemien, vi kysset ikke lenger engang, og hadde ingenting å snakke om. Den siste tiden var vi mer som venner, selv om ikke han ville innse det. Jeg gjorde det utenkelige, og ble med en annen mann hjem. Jeg var utro. Da jeg kom hjem, gjorde jeg det slutt med kjæresten min, med grunnen om at jeg var lei, og ikke hadde følt noe for han på lenge, uten å nevne utroskapen.. Føler jeg gjorde det rett med å gjøre det slutt,selv om det såret ham ekstremt mye! Jeg har vrt kald, avvisende, og ekkel mot ham i flere uker før det ble slutt, og jeg sliter så veldig med dette. Har sagt til ham at han fortjener bedre, og det var mye av grunnen til at jeg gjorde det slutt også,fordi jeg ikke greide gi ham nok kjærlighet. Noen som har råd til hvordan jeg kan tilgi meg selv? Sliter så utrolig med at jeg har behandlet en person så utrolig dårlig! Trodde aldri dette om meg selv, før jeg lot det gå så langt at jeg var drittlei ham .. Ja, jeg vet jeg er jævlig, det er ikke det jeg vil vite svaret på.. Vi havner alle igjennom livet i situasjoner som vi takler dårlig. Dette er en slik situasjon. Noen mennsker bringer frem sider i oss som vi ikke liker, alle har vi sånne, andre mennesker bringer bare frem de gode. Det er ikke slik at det er han skyld, men dere to sammen var trolig en dårlig match og istede for å innse det og bryte, prøvde dere å holde sammen på tross av at det bare gjorde alt værre. Alltid trist å se seg selv gjøre andre vondt, innse at man har noen dårlig sider som man noen ganger drar for langt. Man tenker etterpå hvorfor og hvordan kunne jeg gjøre slikt? Ikke sikkert du finner svaret eller blir tilgitt, men du må komme til en forståelse ovenfor deg selv, prøve å se deg selv litt utenfra, kansje også finne at dette var noe du kan lære av og gjennom det finne fred og tilgi deg selv. Du bør selvfølgelig forsøke å be omm unnskyldning, uforbeholdent. Ikke lange forklaringer, men et enkelt unnskyld for din oppførsel. Ikke forvent noe av ham i retur. Ønsker deg lykke til, forstår at dette gjør vondt.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Føler jeg gjorde det rett med å gjøre det slutt,selv om det såret ham ekstremt mye! Jeg har vrt kald, avvisende, og ekkel mot ham i flere uker før det ble slutt, og jeg sliter så veldig med dette. Har sagt til ham at han fortjener bedre, og det var mye av grunnen til at jeg gjorde det slutt også,fordi jeg ikke greide gi ham nok kjærlighet. Noen som har råd til hvordan jeg kan tilgi meg selv? Sliter så utrolig med at jeg har behandlet en person så utrolig dårlig! Trodde aldri dette om meg selv, før jeg lot det gå så langt at jeg var drittlei ham .. Innse at det er du selv som fortjener noe langt bedre enn en som du er drittlei av. Det at han holder på deg selv når du er lei av ham, er en egoistisk handling. Du er åpenbart for god for ham. Du har ingen grunn til å kritisere deg selv fordi du er ærlig og sier fra hvordan du føler forholdet. Alt for mange kvinner tar på seg skylden for forhold som ryker, selv når det er mannen som svikter og ikke strekker til.
huleboer Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Var i et forhold med en fantastisk snill og god mann i ca 2 år. I begynnelsen var alt kjempefint, men etterhvert forsvant kjemien, vi kysset ikke lenger engang, og hadde ingenting å snakke om. Den siste tiden var vi mer som venner, selv om ikke han ville innse det. Jeg gjorde det utenkelige, og ble med en annen mann hjem. Jeg var utro. Da jeg kom hjem, gjorde jeg det slutt med kjæresten min, med grunnen om at jeg var lei, og ikke hadde følt noe for han på lenge, uten å nevne utroskapen.. Føler jeg gjorde det rett med å gjøre det slutt,selv om det såret ham ekstremt mye! Jeg har vrt kald, avvisende, og ekkel mot ham i flere uker før det ble slutt, og jeg sliter så veldig med dette. Har sagt til ham at han fortjener bedre, og det var mye av grunnen til at jeg gjorde det slutt også,fordi jeg ikke greide gi ham nok kjærlighet. Noen som har råd til hvordan jeg kan tilgi meg selv? Sliter så utrolig med at jeg har behandlet en person så utrolig dårlig! Trodde aldri dette om meg selv, før jeg lot det gå så langt at jeg var drittlei ham .. Ja, jeg vet jeg er jævlig, det er ikke det jeg vil vite svaret på.. Arggg nok en gang dette om "hun fortjener ikke han eller omvendt". Folk er ikke rangert tallmesigg oppover, noen passer bedre sammen en med andre sån er det bare! Han kommer til å finne noen han passer sykt bra med ,det samme kommer du til å gjøre. Han var ikke for bra for deg og du var ikke forbra for han dere passet ikke sammen THATS ALL!!!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Synes det er helt utrolig at noen her klarer å prestere å forsvare utroskap på en sånn måte som det blir gjort av enkelte av svarerne her i denne tråden. Hvis skoen var på den andre foten, og mannen hadde gått ut og vært utro "fordi han var lei av henne", ja da tenker jeg det hadde blitt mange sinte stemmer her. Det kan ikke være sånn at man skal ha en dobbeltmoral der det er greit å være utro så lenge man er lei av noen. Da må man gjøre det slutt først, ikke etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Synes det er helt utrolig at noen her klarer å prestere å forsvare utroskap på en sånn måte som det blir gjort av enkelte av svarerne her i denne tråden. Hvis skoen var på den andre foten, og mannen hadde gått ut og vært utro "fordi han var lei av henne", ja da tenker jeg det hadde blitt mange sinte stemmer her. Det kan ikke være sånn at man skal ha en dobbeltmoral der det er greit å være utro så lenge man er lei av noen. Da må man gjøre det slutt først, ikke etterpå. Helt enig,MEN d er ikke alltid at man skjønner d før d har skjedd.. desverre..
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 OM man tar konsekvensen av sin utroskap og går rett hjem og gjør det slutt, synes jeg faktisk ikke utroskap er så ille. Selv om det rent definisjonsmessig er å være utro, lever man ikke på en løgn - og derfor mener jeg også at det er mer unnskyldelig. Det er selvsagt ikke pent og det er å foretrekke å gjøre det slutt først og SÅ gå på med den ande. På den annen side, om min mann møtte en han var betatt av (og ikke var utro), og gjorde det slutt med meg for å være med henne, ville det svidd akkurat like mye om han hadde ligget med henne før eller etter han faktisk dumpet meg. TS - Du gjorde noe dumt, men utfallet ble riktig. Dere passer ikke sammen. Det ble din oppgave å gjøre dumpingen denne gangen, og det er bare sånn det er noen ganger. La fyren være i fred nå, ikke prøv å unnskylde deg fordi vi vet alle at jo mer kontakt, jo lenger tid tar det for han å komme over deg. Hvis du MÅ, kan du sende han en melding som sier noe sånt som at: "Jeg er ufattelig lei meg over å ha såret deg, fordi det er det siste jeg ville gjøre. Jeg er glad i deg og vil alltid tenke godt om deg, men vi passer ikke sammen som kjærester og jeg vet at jeg har tatt den rette beslutningen.".
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 ... La fyren være i fred nå, ikke prøv å unnskylde deg fordi vi vet alle at jo mer kontakt, jo lenger tid tar det for han å komme over deg. ... Signerer
Mann_30 Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Det er jo bare tull dette her, trådstarter skriver "hvordan tilgi meg selv", men det hun egentlig vil er jo at alle andre på kvinneguiden skal tilgi og trøste henne. Makan til manipulerende festmø skal man lete lenge etter. Nei takk, slike holder jeg meg langt unna.
Gjest TS Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Det er jo bare tull dette her, trådstarter skriver "hvordan tilgi meg selv", men det hun egentlig vil er jo at alle andre på kvinneguiden skal tilgi og trøste henne. Makan til manipulerende festmø skal man lete lenge etter. Nei takk, slike holder jeg meg langt unna. At det går an å være så trangsynt! Hvilken rett har du å kalle meg festmø? Kjenner jeg blir irritert.. Takk til dere andre for gode svar!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Det kan ikke være sånn at man skal ha en dobbeltmoral der det er greit å være utro så lenge man er lei av noen. Da må man gjøre det slutt først, ikke etterpå. Kan jo ikke være utro etter man har slått opp, så da forsvinner litt av poenget synes jeg.
Mann-87 Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Innse at det er du selv som fortjener noe langt bedre enn en som du er drittlei av. Det at han holder på deg selv når du er lei av ham, er en egoistisk handling. Du er åpenbart for god for ham. Du har ingen grunn til å kritisere deg selv fordi du er ærlig og sier fra hvordan du føler forholdet. Alt for mange kvinner tar på seg skylden for forhold som ryker, selv når det er mannen som svikter og ikke strekker til. Hvordan får du det til at det er hans feil at forholdet gikk dårlig? Dessuten, typisk at du venter med å dumpe typen til etter at du har funnet deg en annen. Må først uti med tærene før du tør å hoppe uti med hele kroppen.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Kjære TS. Du er bare et menneske, som gjør feil. Ingen er perfekte. Det som er bra er at du gikk ut av forholdet. Du skal se at din eks treffer drømmedama som vil lappe sammen hjertet hans, og du treffer nok din drømmemann etterhvert du også Og du har jo lært nå, så gjentar du ikke feilene dine. klem!
I Grosny Skrevet 31. august 2010 #14 Skrevet 31. august 2010 Hvordan tilgi deg selv. Du elsket ikke mannen din så godt som det han fortjener. Du har sluppet han fri, slik at han kan komme sammen med ei som er riktigere for han, som han kan leve med i gjensidig lykke. Når det skjer kommer han til å få det bedre enn han hadde det med deg, og det er den lykkelige konsekvensen av dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå