AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Noen som har hørt noe om denne? En venninne av meg hadde kjøpt, og skrøt det opp i skyene. Selgeren hadde sagt det var disse knivene Brimi brukte, og de var SÅ gode! Kostet egentlig over 7000 for kofferten med x-antall kniver, biffbestikk og diverse sakser..... Men de hadde fått det for 1500 eller noe i den dur, fordi selgeren skulle til utlandet, og måtte bli kvitt dem før han dro så han slapp toll og greier...... Syns hele kofferten så humbug ut, det at han skulle til utlandet og måtte bli kvitt dem hørtes humbug ut også og tviler derfor egentlig på at dette er noe supertilbud i det hele tatt... Bare det at kniver er pakket i en stresskoffert med kodelås er rart i mine øyner, men kanskje det er mer vanlig enn jeg tror...? Andre som har kjøpt denne? Jeg gjorde det ikke, men sambo ville. Har lett litt på nettet nå, og finner ingenting om hverken knivene eller at Brimi har brukt dem...
Gjest Ruccola Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Har ikke hørt om akkurat dette settet. Men pappa kjøpte et sånn derre "Solingen" bestikksett sammmen med noen kjeler for mange år siden, og de var kjempegode selv om det var et sånn "jalla" sett man fikk med på kjøpet Så kan jo vere et bra sett selv om det da eventuellt var billig?
Gjest navnelapp Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Det der er juks og bedrag, standard salgsmetode for luringar som stoppar for å spørje etter vegen, fortel at dei har vore på ei messe, og skal til Tyskland, og må fortolle, difor må dei kvitte seg med varelageret før dei kryssar grensa. Eg såg ein slik kniv ein gong, tungt, tjukt stål og heilt utan fleksibilitet. Den likna faretruande på ein kniv eg kjøpte i desperasjon ein gong vi hamna i Berlin og sto og lagde mat i eit kjøkken med berre søppelknivar. Den eg fann, som eg kunne bruke, men som ikkje er noko bra, kosta fem euro. Prøv å legge kniven med eggen sidevegs mot ei fjøl, og trykk ned. Den vegen skal kniven vere fleksibel. Er den ikkje det er det ein dårleg kniv. Desse knivane held ikkje sliping, og er brukande berre i krisetilfelle. Ein kokk ville ikkje ta i dei.
Gjest Kim Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Høres bullshit ut. Hva du gjør av matlaging avgjør hva du trenger av kniver, men et greit utvalg er: kokkekniv medium størelse 18-22cm (global GF-33 er en god allround kniv) peelingkniv for småarbeid, skrelling osv. Universalkniv rundt 10cm blad. En god brødkniv. Feks fra MAC Lager du mye stek eller spiser mye fisk så er det greit med en laksekniv/slicer. Spiser du mye kjøtt og kjøper mye hele stykker, så kan det komme godt med med en utbeningskniv. Er du glad i å lage sushi, så vil du kanskje vurdere en Yanagiba. En kjøttøks kan også være godt å ha. Personlig så har jeg kniver fra Global, Chroma, MAC, Henkels, Miyabi og shun. Hva som er riktig for deg avhenger av lommebok, størelse på hånd, håndlag osv. Mitt beste råd er å gå inn i en butikk med godt utalg og prøve flere typer/merker.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 sakser..... Men de hadde fått det for 1500 eller noe i den dur, fordi selgeren skulle til utlandet, og måtte bli kvitt dem før han dro så han slapp toll og greier...... Syns hele kofferten så humbug ut, det at han skulle til utlandet og måtte bli kvitt dem hørtes humbug ut også og tviler derfor egentlig på at dette er noe supertilbud i det hele tatt... Bare det at kniver er pakket i en stresskoffert med kodelås er rart i mine øyner, men kanskje det er mer vanlig enn jeg tror...? Andre som har kjøpt denne? Jeg gjorde det ikke, men sambo ville. Har tilsvarende koffert, ble kjøpt for tja kanskje 10 år siden, akkurat samme historie (!!) mannen solgte også kasseroller. Knivenen er grei nok, hverken mer eller mindre, biffbestikket ser billig ut, men holders seg ganske skarpt. ville ikke kjøpt igjen, men er ett tilbud det er lett å falle for da de får det til å se veldig eksklusivt ut.
Andaarz Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Noen som har hørt noe om denne? En venninne av meg hadde kjøpt, og skrøt det opp i skyene. Selgeren hadde sagt det var disse knivene Brimi brukte, og de var SÅ gode! Kostet egentlig over 7000 for kofferten med x-antall kniver, biffbestikk og diverse sakser..... Men de hadde fått det for 1500 eller noe i den dur, fordi selgeren skulle til utlandet, og måtte bli kvitt dem før han dro så han slapp toll og greier...... Syns hele kofferten så humbug ut, det at han skulle til utlandet og måtte bli kvitt dem hørtes humbug ut også og tviler derfor egentlig på at dette er noe supertilbud i det hele tatt... Bare det at kniver er pakket i en stresskoffert med kodelås er rart i mine øyner, men kanskje det er mer vanlig enn jeg tror...? Andre som har kjøpt denne? Jeg gjorde det ikke, men sambo ville. Har lett litt på nettet nå, og finner ingenting om hverken knivene eller at Brimi har brukt dem... Hadde den samme opplevelsen her for en uke siden, var en mann som kom og ville selge meg en knivmappe for 1000 kroner som egentlig kostet 5000 jeg skulle få dem så billig siden han skulle til Danmark å ha et show der hvor han skulle selge knivene, han ville ikke ta med seg di knivmappene han hadde igjen får da måtte han betale toll på dem, med den samme historien om at Brimi brukte knivene, Knivene så bra ut og han hørtes overbevisende ut så jeg kjøpte en knivmappe, men etter å hørt om flere slike "tilfeldige" hendelser begynner jeg og lure litt, på nettsiden deres "www.steigenberger-worldwide.com" finner man knivene til den prisen mannen påstår di koster. Men om det er lureri eller ikke så er det ok kniver til 1000 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå