AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Må bare starte min egen tråd, leste nettopp en tråd her inne om en jente som følte seg voldtatt av kjæresten. Jeg har vært sammen med en fyr i noen mnd. Vi ville ta det rolig, og etter hvert begynte vi å overnatte hos hverandre. De første gangene gikk alt fint, men så opplevde jeg også at jeg våknet av at han hadde sex med meg. Kun rolig og forsiktig. Første gangen fikk jeg sjokk, for dette hadde jeg ikke forventet. Da klarte jeg ikke å si noen ting og lot som jeg sov. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere på dette. Men så ga han seg da jeg ikke ga han noe respons. Da jeg liksom våknet koste vi oss og hadde sex, akkuratt som om ingenting hadde skjedd. Jeg prøvde å glemme dette (jeg er ikke flink til å si ifra i det hele tatt, uansett hva det gjelder. Blir bare kvalm og svimmel og veldig redd og får hjertebank!) Så gjentok det seg innimellom, og jeg lot som jeg sov hver gang, og han ga seg når han ikke fikk noe respons. Når jeg våknet hadde vi sex som vanlig. Nå begynner dette å slite på meg, for jeg føler det blir tråkket over en grense. Og jeg føler jeg ikke har den tryggheten til å si ifra at jeg ikke liker dette. Om jeg hadde blitt godt nok kjent med han, så hadde jeg turt mer kanskje... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Dette er den første jeg har hatt sex med, og jeg vet ikke hva som er vanlig i et forhold. Føler meg skikkelig amatør Noen som kan komme med noen gode råd?
Lady Stardust Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Det eneste du kan gjøre her er vel å si ifra? Han vet jo ikke at du syns dette er ekkelt/ubehagelig om du ikke sier ifra. Skjønner at det er vanskelig, mem om du noensinne skal få det bra i dette (eller alle andre) forhold må du nesten si ifra når det er ting som plager deg.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Det eneste du kan gjøre her er vel å si ifra? Han vet jo ikke at du syns dette er ekkelt/ubehagelig om du ikke sier ifra. Skjønner at det er vanskelig, mem om du noensinne skal få det bra i dette (eller alle andre) forhold må du nesten si ifra når det er ting som plager deg. Ja, jeg vet jeg må si ifra. Jeg bare syns det er grusomt vanskelig. Vurderer å skrive et brev eller sende en sms, men en sms er vel litt barnslig måte å ta det opp på. Jeg håper egentlig at han skal ta det opp, eller kanskje jeg rett og slett skal våkne neste gang dette skjer? Og ordne opp i det da?
Gjest navnelapp Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Eg syns vel det er meir naturleg å snakke med han når dokke begge to er våkne og rolege. Det kan vere vanskeleg, men ein bør jo kunne snakke saman om slike ting når ein er kjærestar?
tytebrett Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Dette er IKKE vanlig i et forhold!!! Jeg kan ikke skjønne at noen gutter kan gjøre noe sånt.. jeg hadde mer eller mindre KLIKKET om jeg hadde våknet og oppdaget at kjæresten min hadde hatt sex med meg MENS jeg sov. Nå skal det sies at jeg blir fort gretten om noen vekker meg, eller griper muligheten til å snakke/kose osv når jeg er halvveis våken. Men jeg hadde ikke satt pris på at han hadde hatt sex med meg mens jeg sov. Er han så egoistisk og respektløs at han håper du skal våkne og gi han det han vil ha? For jeg syns ikke han gir deg mye respekt når han har sex med deg mens du sover. Nei, dette må du enten ta opp med han, eller avslutte. Det kan jo være en god forklaring på hvorfor han gjør det, men min kjæreste hadde aldri funnet på å gjøre noe sånt!(Eller turt med mitt temperament om nettene) Jeg syns også det var vanskelig å si ifra i begynnelsen, men det blir lettere etter hvert om du først tør. Når du sier ifra om ting som plager deg, setter du i tillegg grenser for hvordan du vil at han skal oppføre seg mot deg, og dette gjør at dere blir bedre kjent og vet hvor hverandres grenser går. Du kan jo feks begynne med å takk nei neste gang han spør om du vil sove hos han eller omvendt, så kanskje han forstår at du vet hva han driver med og syns det er ubehagelig. Og hvis han spør hvorfor du ikke vil sove med han, så er det jo en gyllen mulighet til å forklare han hva som plager deg Håper du finner en måte å få sagt det på, kommunikasjon er viktig i forhold!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Må bare starte min egen tråd, leste nettopp en tråd her inne om en jente som følte seg voldtatt av kjæresten. Jeg har vært sammen med en fyr i noen mnd. Vi ville ta det rolig, og etter hvert begynte vi å overnatte hos hverandre. De første gangene gikk alt fint, men så opplevde jeg også at jeg våknet av at han hadde sex med meg. Kun rolig og forsiktig. Første gangen fikk jeg sjokk, for dette hadde jeg ikke forventet. Da klarte jeg ikke å si noen ting og lot som jeg sov. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere på dette. Men så ga han seg da jeg ikke ga han noe respons. Da jeg liksom våknet koste vi oss og hadde sex, akkuratt som om ingenting hadde skjedd. Jeg prøvde å glemme dette (jeg er ikke flink til å si ifra i det hele tatt, uansett hva det gjelder. Blir bare kvalm og svimmel og veldig redd og får hjertebank!) Så gjentok det seg innimellom, og jeg lot som jeg sov hver gang, og han ga seg når han ikke fikk noe respons. Når jeg våknet hadde vi sex som vanlig. Nå begynner dette å slite på meg, for jeg føler det blir tråkket over en grense. Og jeg føler jeg ikke har den tryggheten til å si ifra at jeg ikke liker dette. Om jeg hadde blitt godt nok kjent med han, så hadde jeg turt mer kanskje... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Dette er den første jeg har hatt sex med, og jeg vet ikke hva som er vanlig i et forhold. Føler meg skikkelig amatør Noen som kan komme med noen gode råd? håepr faen meg dette er et trolleinnlegg. om ikke... hva du skal gjøre?? eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh kommuniser med kjæresten din kanskje?!?!?
Gjest Petit Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Dette er IKKE vanlig i et forhold!!! Jeg kan ikke skjønne at noen gutter kan gjøre noe sånt.. jeg hadde mer eller mindre KLIKKET om jeg hadde våknet og oppdaget at kjæresten min hadde hatt sex med meg MENS jeg sov. Hvordan kan du vite at dette ikke er vanlig i et forhold? At DU ikke kan skjønne at gutter kan gjøre noe sånt - det er bare deg. Du kan vel da heller ikke skjønne at jenter kan like sånn og at jenter også tar intitiativet til sex med sin sovende kjæreste? At det ikke er normalt for deg betyr ikke at det ikke kan være helt normalt for andre!
Lykkelitenen Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 (endret) Å ta initiativ er en ting, å sette i gang med akten når den andre sover er en annen ting... Hadde min kjære begynt å susse og stryke for å vekke meg for at vi skulle ha sex hadde jeg nok blitt glad, men om jeg våknet av at han var inni meg og i full gang? Ramaskrik! Man gjør noe med en kropp som ikke har gitt samtykke og det er galt. Syns TS burde ta dette opp med kjæresten og si i fra at det er ubehagelig. Endret 31. august 2010 av Lykkelitenen
kristian82 Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Må bare starte min egen tråd, leste nettopp en tråd her inne om en jente som følte seg voldtatt av kjæresten. Jeg har vært sammen med en fyr i noen mnd. Vi ville ta det rolig, og etter hvert begynte vi å overnatte hos hverandre. De første gangene gikk alt fint, men så opplevde jeg også at jeg våknet av at han hadde sex med meg. Kun rolig og forsiktig. Første gangen fikk jeg sjokk, for dette hadde jeg ikke forventet. Da klarte jeg ikke å si noen ting og lot som jeg sov. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere på dette. Men så ga han seg da jeg ikke ga han noe respons. Da jeg liksom våknet koste vi oss og hadde sex, akkuratt som om ingenting hadde skjedd. Jeg prøvde å glemme dette (jeg er ikke flink til å si ifra i det hele tatt, uansett hva det gjelder. Blir bare kvalm og svimmel og veldig redd og får hjertebank!) Så gjentok det seg innimellom, og jeg lot som jeg sov hver gang, og han ga seg når han ikke fikk noe respons. Når jeg våknet hadde vi sex som vanlig. Nå begynner dette å slite på meg, for jeg føler det blir tråkket over en grense. Og jeg føler jeg ikke har den tryggheten til å si ifra at jeg ikke liker dette. Om jeg hadde blitt godt nok kjent med han, så hadde jeg turt mer kanskje... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Dette er den første jeg har hatt sex med, og jeg vet ikke hva som er vanlig i et forhold. Føler meg skikkelig amatør Noen som kan komme med noen gode råd? Det straffes som voldtekt dersom man har sex med en person som f.eks. sover. Så rettslig sett har du jo blitt utsatt for et overgrep. du må jo absolutt si ifra til han og bør jo på ingen måte føle deg som en amatør/bebreide deg selv.
Gjest Vic Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Er han så egoistisk og respektløs at han håper du skal våkne og gi han det han vil ha? For jeg syns ikke han gir deg mye respekt når han har sex med deg mens du sover. Nei, dette må du enten ta opp med han, eller avslutte. Det kan jo være en god forklaring på hvorfor han gjør det, men min kjæreste hadde aldri funnet på å gjøre noe sånt!(Eller turt med mitt temperament om nettene) Her tar du helt feil når det gjelder de fleste som gjør dette. Mannen gjør ikke dette fordi han vil at du skal gi han det han vil ha!! Det handler ikke om hans egoistiske behov!! Det handler om at han har lyst til å ha sex MED dama si og at hun også skal ha det godt. Eller for å si det på en annen måte - det handler det samme hvorvidt man er våken eller ei! Er mannen en egoist når dere har sex uansett så er han det sikkert når han forsøker seg på deg når du sover også. Er han en hensynsfull og god elsker som har fokus på å gi deg nytelse så er det akkurat det han er ute etter når han vil ha deg midt på natten og starter sex mens du sover. Noen jenter/kvinner liker dette. Noen gjør det ikke. Hvis mannen VET at dama ikke liker det så er det respektløst å fortsette å gjøre det. Men om han ikke vet noe og hun er med på det så er det helt ok. Det er altså ikke selve søvnsexen det er noe galt med - men at man ikke forstår hverandre!! Du snakker jo om det som om det skulle være noe grusomt og grisete som man aldri må finne på!!! Prippen eller???? Håper du finner en måte å få sagt det på, kommunikasjon er viktig i forhold! Her har du rett. Kommunikasjon er viktig i et forhold. Og da slipper man situasjoner som ts sin.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Å ta initiativ er en ting, å sette i gang med akten når den andre sover er en annen ting... Hadde min kjære begynt å susse og stryke for å vekke meg for at vi skulle ha sex hadde jeg nok blitt glad, men om jeg våknet av at han var inni meg og i full gang? Ramaskrik! Man gjør noe med en kropp som ikke har gitt samtykke og det er galt. Syns TS burde ta dette opp med kjæresten og si i fra at det er ubehagelig. Du har valg: Du kan våkne og si til deg selv at dette er spennende kanskje jeg bare skal rive meg med, jeg stoler jo på mannen min og dette kan bli noe nytt for oss. Eller du kan ta din variant som er ramaskrik. Hva er det man er så redd for hvis det er med en mann man er trygg på og føler seg elsket av????
Gjest gjest Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Jeg for min del elsker å bli vekt på den måten! kanskje det er det han håper at du også skal? At du skal våkne av at han har sex med deg, og la deg rive med? JEG tror ihvertfall det, for hvis han ville ha sex med deg mens du sov, så ville han ha fortsatt til han kom og ikke stoppa når du ikke ga noen respons. Og hvordan kan han vite at du ikke liker det når han tror du sover og aner fred og ingen fare?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 http://www.forskning.no/artikler/2007/mai/1180439832.77 Finnes noen som har sex i søvne. Pleier å være helt glemt dagen etterpå! En venninne av meg sa til typen at det var skikkelig deilig i natt, hvor han ikke skjønte noenting eller husket det. Han har funnet ut at han har dette problemet (alt ettersom hvordan man ser det) Selv er jeg glad i denne tingen på natten/morgenen Er du imot det må du bare si ifra! Tror neppe han har et ønske om å gjøre dette om det blir mottatt ubehagelig for deg. Det er det eneste du kan gjøre, rett og slett. (Ja, si ifra)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #14 Skrevet 31. august 2010 anmeld ham. det er jo ovegrep el voldtekt
AnneBonny Skrevet 31. august 2010 #15 Skrevet 31. august 2010 (endret) Dette er IKKE vanlig i et forhold!!! Jeg kan ikke skjønne at noen gutter kan gjøre noe sånt.. Om det skulle hjelpe eller ei: Er ikke bare menn som gjør sånt Men har aldri opplevd å vokne av at han er i full gang, men ganske nære. Kunne kanskje ha skjedd hvis jeg er i riktig dyp søvn, da en kan svare ganske kosete tilbake i søvne og gi inntrykk av at en er fullstendig tilstedet. Dog synes jeg at du (ts) skal si i fra om du ikke liker det. Er det så vanskelig kan du skirve et nattabrev. Burde sikkert generelt lære deg å si i fra i et forhold, ser ut til at det kan bli en del vanskeligheter på det punktet i fremtiden, uten å påstå at jeg er noen indisk forholdsguru. Edit:skrivefeil Endret 31. august 2010 av AnneBonny
Lizzee Skrevet 31. august 2010 #16 Skrevet 31. august 2010 Min erfaring er at menn ikke vil at man skal forbli sovende! I mitt forhold så handler det ikke om at han tenner på å ligge med damer som sover! Poenget er jo at jeg skal våkne av det og at vi skal nyte sex sammen! Så kan du si at da kunne han like godt ha vekket meg først. Men, jeg synes det er noe sexy med å bli vekket med kjærtegn og sex. En gang iblant. Er jeg for trøtt og heller vil sove så sier jeg jo ifra.
Gjest malla Skrevet 31. august 2010 #17 Skrevet 31. august 2010 Å ta initiativ er en ting, å sette i gang med akten når den andre sover er en annen ting... Hadde min kjære begynt å susse og stryke for å vekke meg for at vi skulle ha sex hadde jeg nok blitt glad, men om jeg våknet av at han var inni meg og i full gang? Ramaskrik! Man gjør noe med en kropp som ikke har gitt samtykke og det er galt. Syns TS burde ta dette opp med kjæresten og si i fra at det er ubehagelig. Enig med deg, han kan gjerne stryke meg og susse og vekke meg forsiktig med kjærtegn fordi han har lyst men ikke ha sex med meg mens jeg sover. Jeg lager mye lyder i søvne men ingen som skal tilsi at jeg gir noen tillatelse til verken det ene eller det andre. Jeg er ingen lydløs sover. Har gjerne sex men helst i bevisst tilstand, eller når han har vekket meg forsiktig i forkant og har sex i halvsøvne når jeg er klar over det.
Gjest frekna Skrevet 31. august 2010 #18 Skrevet 31. august 2010 Jeg for min del elsker å bli vekt på den måten! kanskje det er det han håper at du også skal? At du skal våkne av at han har sex med deg, og la deg rive med? JEG tror ihvertfall det, for hvis han ville ha sex med deg mens du sov, så ville han ha fortsatt til han kom og ikke stoppa når du ikke ga noen respons. Og hvordan kan han vite at du ikke liker det når han tror du sover og aner fred og ingen fare? Jeg skjønte ikke den siste setningen din?? På den annen side, hvorfor skal ha tro at hun liker det når hun sover og aner fred og ingen fare? Helt fint at du liker det, jeg liker det også men alle er ikke oss og de har sikkert ikke noe dårligere sexliv enn oss fordi om de foretrekker å sove om natta.
Bernina Skrevet 1. september 2010 #19 Skrevet 1. september 2010 Så gjentok det seg innimellom, og jeg lot som jeg sov hver gang, og han ga seg når han ikke fikk noe respons. Når jeg våknet hadde vi sex som vanlig. Han ga seg når han ikke fikk respons. Nettopp!!! Greia er nok ikke at han vil ha sex med deg mens du sover, han vil at du skal våkne og være med du også!! Hvis det var slik at han ville ha sex med en sovende kvinne så ville han jo ikke ha gitt seg når du lot som om du sov!?!? Enten må du si til ham at "ikke nå kjære, jeg vil sove" eller så må du ha sex med ham hvis du vil det!! Og hva er så galt i at han vekker deg med tilnærmelser? Egentlig så er jo du like mye å skylde for at ting blir galt i dine øyne! Du later som du sover!!! Du er jo selv med på å gjøre situasjonen ubehagelig for deg selv. Da jeg liksom våknet koste vi oss og hadde sex, akkuratt som om ingenting hadde skjedd. Nettopp!!! Dere koste dere (da koste vel du deg og?) og hadde sex. Hadde du latt være å late som om du sov så hadde du latt være å late som om du våknet!! Det virker jo som om han bare forsøker å vekke deg forsiktig fordi han vil ha sex med deg og ikke at han vil ha sex med en sovende kvinne! Ser du forskjellen??? En av tingene jeg savner med eksen min (jeg ble singel for ikke lenge siden) er det å ha en mann i sengen som man ligger inntil om natten. Som man noen ganger kan ha lat og halvsøvning sex med. Noen her sier at de foretrekker å sove om natta. Da må dere jo bare si det til kjærestene deres!!! Ikke ligge der og late som om dere sover og bli sure og skrike opp om voldtekt fordi mannen i deres liv, han dere elsker, han dere stoler på har lyst til å kose litt midt på natta.
Gjest KateW Skrevet 1. september 2010 #20 Skrevet 1. september 2010 Dette er IKKE vanlig i et forhold!!! Jeg kan ikke skjønne at noen gutter kan gjøre noe sånt.. Korreksjon, dette er ikke vanlig i DINE forhold. I MINE er det helt vanlig. Det som provoserer meg i disse diskusjonene er at man går UT I FRA at mannen gjør dette for å være ekkel, ond og slem, og for å MISBRUKE kjæresten sin. Dere ligger nakne i samme seng, inntil hverandre, du gnir baken mot penisen hans i søvne, hvordan skal han da vite at han for guds skyld ikke, under noen omstendigheter må ta på deg eller gjøre noe seksuelt med deg når du sover? Du er kjæresten hans, han digger deg, kroppen din og sex med deg. Dersom du ikke liker dette, så SI I FRA! Kommunikasjon....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå