monica86 Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Hvor mange her skal ha eller hadde hvit brudekjole?? etter at jeg har vært i en del brudebutikker, la jeg merke til at det var svært få brudekjoler som var hvit.. jeg har kjøpt brudekjole i fargen ivory, men lurer på hvilken farge som er vanligst?
Barcelone Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Hvis det er HVIT du tenker på så er ikke det en veldig vanlig farge. Da jeg var å prøvde brudekjoler fortalte hun jeg var hos at det er veldig få norske som kler å bruke kritthvite kjoler. Dessuten er det ikke veldig mange som vil ha det heller. Personlig synes jeg ivory er penest.
lilleGrethe Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 Min var også ivory, riktignok ganske lys. Trodde den var hvit, helt til jeg så på lappen.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 I den ene brudesalongen der jeg var ble jeg fortalt at de ikke hadde hatt hvite kjoler på 10 år! Det er visst ivory som passer best til litt lysere hudtyper.
FruN Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Min er og ivory Jeg ville ikke hatt kritthvit uansett, så
Rødtoppen86 Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Jeg har light gold og ivory. Det er som de andre sier at svært få kler helt hvit kjole
pita Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Jeg skal faktisk ha helt hvit kjole, men rødt broderi. :rødme: Jeg har prøvd både helt hvit og ivory kjole, og de som har sett det sier at jeg kan ha både og. Mulig jeg er heldig..
SiljeMa Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Jeg skal også ha ivory kjole, der var egentlig mest fordi jeg syns den kjolen var veldig fin, uavhenig av farge.
Frk. Belle Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Fargen på min kjole var "Diamond white" og er nok ikke helt ulikt "Ivory" (lurer på om sløret var i Ivory). Men min erfaring da jeg prøvde kjoler var at fargen varierte litt selv om all het Ivory. Varierer jo med type stoff etc. Den jeg endte opp med synes jeg passet veldig fint til til min hud,hår,øyne(går littegranne mot det kalde).
Karmosin Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Hold plagget opp mot øyet og se hva det gjør med det hvite i øyet ditt. Blir det for blått eller for gult er fargen feil. Ser det hvite hvitt og klart ut har du riktig hvitnyanse. Jeg kler kritthvitt mye bedre enn elfenben, men på et så intenst plagg som en brudekjole ville jeg nok uansett tonet ned kritthvitheten i retning lyst elfenben.
Sapree Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 På de fleste brudesalonger i Norge selger de flest ivory kjoler, mest fordi de fleste nordmenn har lys hud og dermed passer ivory kjoler best. Dette er også vanligst i Norge. La egentlig merke til dette da jeg var inne i forskjellige brudekjole butikker, det var lite med hvite kjoler. Jeg er mørk så jeg er mye penere med en hvit kjole enn ivory.
Djungelvrål Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 Finnes det brudekjoler som er lys lys babyblå, uten at det virker grått? Det har jeg lyst på...
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Jeg hadde en "ivory" men tenkte da absolutt på den som en "hvit brudekjole". Trodde du mente blå, grønne, røde osv kjoler når det skulle være "ikke hvitt", jeg..
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Husker ei som var så fortvila fordi det var forskjellig "hvitfarge" på kjole hennes og bordduken. Er dere opptatt av at duken skal kle dere også, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå