Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har nå i over 1,5 år forsøkt å få barn selv uten hell. Vi er 31 og 32, og selv om vi er forholdsvis unge tikker klokken... Vi har ikke vært til utredning, men jeg har vært hos gynekolog en gang og fått pergo. Jeg synes jeg fikk dårlig oppfølging og det ble bl.a. ikke avtalt noen oppfølgingstime. Om jeg har eggløsning i normal syklus og/eller om pergo hjalp vet jeg derfor ikke (men det har altså ikke gitt noen konkrete resultater).

Nå har vi bestemt oss for å gå mer målrettet tilverks, og jeg tenkte jeg skulle kontakte en privat fertilitetsklinikk i morgen. Er det noen som har erfaring med utredning på privat klinikk direkte? Eller er det vanlig å starte med henvisning til offentlige klinikker når vi ennå er såpass unge? Merker at vi er utålmodige og ikke orker mye styr mer henvisning, lang ventetid osv. og heller komme igang raskest mulig. Og helst vil vi jo ha to barn på sikt også... Alt dette er en ny og ukjent verden for meg/oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.medicus.no i Trondheim finnes.

Vi skal dit til samtale om ikke lenge.

Skrevet

Vi har planer om å kontakte Aleris i Oslo. Noen som har erfaring med dem? Ser at Hausken i Haugesund anbefales av mange, men synes det blir litt langt å reise (ihvertfall i første omgang).

Skrevet

Dere er absolutt ikke for unge for videre utredning! Når ett år er gått uten resultater er det bare å få undersøkt om det kan være noe som kan rettes opp i eller eventuelt få annen hjelp til å oppnå graviditet/barn. Tiden går utrolig fort å ting tar tid. Er nå akkurat 3 år siden jeg fikk ut spiral - venter nå på å få sendt inn de siste papirene ang. ivf.

Masse lykke til :)

Skrevet

Takk for det og lykke til med oppstart av ivf ebitt!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen grunn til å vente!

Valg av klinikk blir gjerne et prisspørsmål da det er mye, mye dyrer å gå privat. Og noen/de fleste private klinikker har gjerne større suksessrate enn de offentlige...

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...