Gå til innhold

Her kommer et lite tips:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kommende mann skal ha koldtbord i vårt bryllup. Siden jeg er kokk og flere i min familie er det så lager vi koldtbordet selv. Jeg jsekkka pris på hva dette ville kommet på hvis vi skulle bestilt det dette kom på 17150 kr, sorry men jeg holdt på å besvime. Har handlet inn det meste allerede, det som kan ligge i frysa 2 mnd, og regna ut prisen på alt det andre vi har bestilt i tilegg, å da er jeg oppe i en sum med dessert bord og kakebord( bryllupskake) på ca 7000 kr.

Så det jeg ville si jenter var: Skal dere ha koldtbord, få noen til å hjelpe dere, ei gammal tante, bestemor, noen bekjente eller noen som har vært med på det før, enten til å hjelpe dere, eller vise dere hvordan dere gjør alle tingene, bruk kvelden før som en siste " jentekveld", kjøp noen flasker vin, å lag det selv, her er det utrolig mye å spare.12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha koldtbord, og kommer til å aktivere tanter og venner når det kommer til rundstykkebaking og liknende. I tillegg har vi en kokk som tar seg av de store tingene. Vi baserer oss på en tur over grensa for å handle kjøtt og har ellers kontakter i resturantbransjen og oppdrettsnæringa, så vi satser på at vi ikke ruinerer oss på maten!

Jeg VET at det finnes masse gamle tråder på akkurat dette, men jeg ønsker meg nye og friske ideer - hva skal dere ha til koldtbordet da?

Og da tenker jeg helst på det som gjør det litt ekstra, og spennende - ikke bare laksen, karbonadene og rundstykkene...

Noen som har spenstige tips? (Innenfor rimelighetens grenser - tror neppe vi satser på hummer og østers, selv om det er aldri på spennende...) icon_smile.gif

Og, har noen ideer til kjekke sideretter som kan være varme - f.eks finnebiff, eller supper? Her har vi snakket om grillspyd, eller liknende, men det er jo litt kjipt om alle vil ha det, og vi går veldig fort tomme...

Skrevet

Har sendt deg en mail. Orker ikke å skrive så mye.........12

Skrevet

vi skal pynte skalldyrsanretningen, med store steiner 4-5 hummer ( som gjestene gjerne må spise), litt store skjell osv.

Spekemat buffeten skal vi legge opp til gammel stil, med trau, trefat osv,resten regner jeg med blir på valige fat med diverse pynt rundt.12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...