charley Skrevet 2. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2010 I paris, litt utenfor har vi tenkt på. Det formelle må jo gjøres på ambasaden uansett. Men lurer på om vi skal ha en symblosk sermoni i sjømannskirken. Eller prøvd å fått til å ha en symbolsk sermoni i en hage
Morea Skrevet 6. september 2010 #4 Skrevet 6. september 2010 Jeg har vært i flere bryllup i Frankrike, men da i tradisjonelle, franske kirkebryllup. De er jo ganske så annerledes enn de norske slik jeg har erfart. Seremoni, taler, klær etc. Men sjømannskirken og ambassaden er jo "et lite stykke Norge" (hvis det er på en norsk prest, og det har det i alle fall vært i Paris, mindre steder er det av og til en nordisk kirke) så der regner jeg med at det vil bli slik som i Norge, med alle de tilpasningene man selv kan gjøre det for å få det slik man vil. Sjømannskirken benyttes jo også like mye, om ikke mer, til "selskapslokale"/møteplass som kirke. Så de er jo vant til å ha selskaper og brylluper der. Få den norske presten i sjømannskirken til å ha seremonien litt utenfor Paris. Kanskje de vil?? Jeg kjenner han som var der før, og han gjorde det av og til tror jeg. Hvis ikke kan de nok anbefale en. Regner med dere er medlemmer av den norske kirke? Vet ikke om det var veldig til hjelp men... Hilsen hjelpsom ateist som har jobbet på ambassade...
lilleGrethe Skrevet 7. september 2010 #5 Skrevet 7. september 2010 Sjømannskirken i Paris har litt info og priser her: http://www.sjomannskirken.no/paris/bryllup De kan (som du sikkert har funnet ut) ikke vie dere offisielt, men kan ha en vielseshandling med velsignelse. Det kan skje i sjømannskirken eller en annen kirke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå