Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Håret mitt har begynt å se skikkelig fett ut hvis jeg ikke vasker det hver dag. Vil helst bare vaske det annenhver dag, da det blir så slitt når jeg vasker det hver dag. Noen som har forslag til rimelige shampoer og balsamer som gir glansfullt hår? Gjerne en som gir volum i samme slengen, har så dødt og flatt hår at jeg holder på å bli gal. Har prøvd å klippe det så det blir større, nytter ikke. Hårspray/pulver funker ikke, og jeg kan tuppere håret i en halvtime, også faller det ned og er helt flatt etter 10 minutter.. Har hår som jeg ikke trenger å børste, kan bare dra to fingre igjenom håret så er alle floker, knoter og bust borte. Kan gå uker uten å børste håret, og får ikke en eneste floke uansett.. (men børster jo såklart håret da :fnise: )

Endret av Huffsa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Akkurat nå har jeg et område i bakhodet som alltid føles fett. Sjampoen oppfører seg annerledes der enn resten av håret. Ekkelt!

Selv om ikke det er mulig alltid, siden man vil se ren og pen ut hver dag, er det lurt å la det gå noen dager før ny hårvask. Og så vaske det annenhver dag deretter. Den eneste som fungerer på mitt hår nå er Head and shoulders. Før fungerte bare Define. Man må skifte sjampo av og til, for lang tid med samme type gjør i hvertfall håret mitt merkelig.

Skrevet

Det er som om du beskriver mitt hår! Jeg har det helt likt! Du leter jo etter billige produkter da, men det eneste tipset jeg har er i serien Wella lifetex. De har produkter til alle hårtyper (fett, tynt, skadet, farget osv). Mitt hår holder seg i alle fall lengre "fint" med de produktene, og når jeg bruker hårkur. men det blir sabla dyrt i lengden og ty til hårkur mange ganger i uken og dyre frisørmerke-shampooer. Så jeg gir snart opp.

Selv om en selv føler at det ser forferdelig ut - så blir håret best når det er litt "skittent" - etter to dager uten vask for eksempel. enklest og style - og da holder tuperingen mye lengre. Men så hjelper det ikke at frisyren holder bedre om en føler at det ser skikkelig fett ut. Så jeg håper noen kan gi oss noen bra tips.

Skrevet

desto mer du vasker håret desto mer fett blir det. billige sjampooer kjøpt i butikk er ikke å anbefale enten du ahr den ene eller den andre hårtypen. invester i en god shampoo og balsam hos frisøren eller på nett. trenger ikke koste ekstremt mye heller. mange gode tilbud ute å går. men butikksjampoo får man lite for pengene (ettersom de fleste sjampooer man kjøper i butikk inneholder mange bi-stoffer håret ikke trenger og vann) jeg pleier å bruke tigi superstar. sist jeg kjøpte betalte jeg bare 150 kr for 350 ml pr flaske. de varer lengere også siden man ikke trenger store skvetten for å vaske langt hår

Skrevet

Jeg kan godt betale litt, men jeg betaler ikke 400kr for shampoo og balsam. Det jeg mener med rimlig. Kan godt være en mellomting mellom dagligvare og luksus shampoo. :) Har alltid brukt dagligvare shampoo, aldri hatt et problem med å bruke det :)

Skrevet

Jeg kan godt betale litt, men jeg betaler ikke 400kr for shampoo og balsam. Det jeg mener med rimlig. Kan godt være en mellomting mellom dagligvare og luksus shampoo. :) Har alltid brukt dagligvare shampoo, aldri hatt et problem med å bruke det :)

Du trenger ikke det, prøv feelunique.com, gratis frakt der også :)

http://www.feelunique.com/brands/tigi-bed-head

De har 750ml-flasker, og jeg hadde en dobbel pakke (en shampoo og en balsam), varte nesten i et halvt år, det ble mye billigere enn dagligvareshampo, ihvertfall! ;)

Skrevet

du har aldri hatt problem med å bruke dagligvare sjampoo men du legger likevel ut en tråd ang dine hårproblemer?? hmm, noe skurrer.

å betale 400 kr for 500 ml shampoo og 500 mi balsam er faktisk ikke dyrt i det hele tatt. og i det lange løp lønner det seg også.

det er ingen annen sjampoo som gir håret mitt så mye volum som en god hveteprotein sjampoo. i tillegg slipper jeg frisørregninger så ofte fordi håret mitt ikke blir/er særlig slitt lenger. disse sjampooene er også mer drøye enn de du får i daglighandel. man trenger en mye mindre mengde av feks redken eller tigi enn det du gjør med dagligvare sjampoo.

jeg kjøpte mine siste flasker i begynnelsen av mai og de er enda ikke tomme

Skrevet

du har aldri hatt problem med å bruke dagligvare sjampoo men du legger likevel ut en tråd ang dine hårproblemer?? hmm, noe skurrer.

Jammen herregud, jeg har ikke hatt noen problemer før NÅ ang fett hår.

Hvor får jeg kjøpt denne superstar greia?

Skrevet

Jammen herregud, jeg har ikke hatt noen problemer før NÅ ang fett hår.

Hvor får jeg kjøpt denne superstar greia?

overalt på nett og hos frisør. jeg vet at de hadde tilbud på disse på majas frisørsalong og en del andre salonger nettopp. 399 for både shampoo og balsam 500 ml i hver.

ang fett går så kan det lønne seg å ikke vaske det hver dag. da blir det baer mer fett nemlig. håret mister de naturlige stoffene håret trenger og dermed får du en hårkrise.

om man legger sammen alt i alt så er fkatisk ikke slike sjampooer dyre idet hele tatt. som sagt trenger jeg mindre klipping av tupper, sjeldnere hårkurer, man trenger mindre mengde i hver vask i forhold til dagligvare sjampoo. jeg syns og det var litt voldsomt å ut med noen hundrelapper bare pga sjampoo, men når jeg legger sammen alt i alt så er det faktisk ikke noe dyrere.

Skrevet (endret)

Jeg trodde at shampoo for glansfullt hår, bare gjorde håret enda mer fettete?

Uansett. Jeg har helt lik hårtype som deg; uansett hva jeg gjør med det, så faller det rett ned. Bare noen timer etter vask skulle man trodd jeg ikke hadde vasket håret på en uke! Og jeg har aldri hatt volum i håret - frisøren måtte klippe meg slik at det "så ut som om jeg hadde litt volum i håret" :ler:

Men nå har jeg funnet det beste produktet noensinne; John Frieda Collection Luxurious Volume, Thickening Blow Dry Lotion. Det er en spray som sprayes i håndkle-tørt hår som løfter håret og gjør det tykkere i røttene. Jeg føner håret opp ned.. Og da forblir håret mitt stort hele dagen, samtidig som det tørker det litt ut på en måte, så det ikke blir like fettete. Jeg er kjempefornøyd med denne, anbefales :)

Endret av ninuska_
Gjest SmallTalk
Skrevet

Står 218 kr på den jo :/

Nope. Pundet står i under 10 kr, ergo koster den under 200 kr. De oppgir dessuten tollverdi uten frakt. :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg trodde at shampoo for glansfullt hår, bare gjorde håret enda mer fettete?

Uansett. Jeg har helt lik hårtype som deg; uansett hva jeg gjør med det, så faller det rett ned. Bare noen timer etter vask skulle man trodd jeg ikke hadde vasket håret på en uke! Og jeg har aldri hatt volum i håret - frisøren måtte klippe meg slik at det "så ut som om jeg hadde litt volum i håret" :ler:

Men nå har jeg funnet det beste produktet noensinne; John Frieda Collection Luxurious Volume, Thickening Blow Dry Lotion. Det er en spray som sprayes i håndkle-tørt hår som løfter håret og gjør det tykkere i røttene. Jeg føner håret opp ned.. Og da forblir håret mitt stort hele dagen, samtidig som det tørker det litt ut på en måte, så det ikke blir like fettete. Jeg er kjempefornøyd med denne, anbefales :)

Det gjør det. Silikoner og mineraloljer gjør ikke akkurat underverker for fett hår, de ender kun opp med å avle frem fett hår. :)

Skrevet

Står 218 kr på den jo :/

Hvis du forandrer "currency" til GBP øverst på siden, så koster de 19,90 GBP (som er ca 194 norske kroner).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...