Gå til innhold

Hva er det med gutter, eller er det meg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke en jente som liker å klage, prøver alltid å se lyst på ting, men nå er jeg lei og selvfølelsen min har fått enda en knekk. Møtte en gutt for noen måneder siden som jeg likte veldig godt. Siden vi bor et stykke fra hverandre,ble det til at vi kun møttes i helgene. Vi pratet sammen hver dag, og ble etterhvert enige om at siden vi begge begynte å få følelser for hverandre skulle vi ikke "holde på med andre". Han likte derfor dårlig at jeg skulle på jentetur til syden,men jeg ville ikke avlyse den og ditche venninne mine for han, siden turen ble bestilt og var planlagt lenge før han kom inn i bildet. Vi hadde mye kontakt gjennom hele turen, utenom de siste dagene, da hørte jeg plutselig ingenting fra han lenger???! Han sa hele tiden at han gledet seg til jeg kom hjem igjen og at han savnet meg. Jeg holdt meg "i skinnet" hele turen pga han, og hadde heller ingen interesse av å rote rundt med andre gutter når jeg visste jeg hadde en hjemme som sa han var glad i meg. Når jeg kom hjem derimot, har han tatt lite kontakt svarer nesten ikke på meldingene mine. Sendte tilogmed melding til han på bursdagen hans, men fikk ikke en gang et takk tilbake.. Nå er det gått over 2 uker siden jeg hørte noe fra han og jeg skjønner ingenting??!! Og det skal sies at det er ikke første gang det skjer meg. Hvorfor er jeg ikke engang verdig et svar, eller ihvertfall en melding om at de ikke vil ha noe mer kontakt? Jeg er ei veldig utadvent jente og som for det meste av tiden er i godt humør, har mange venner og får ofte høre av andre at jeg er ei jente som har vært heldig med utseende. Men nå føler jeg meg tråkket på enda en gang, og lurer på hva er det som får en gutt til å oppføre seg sånn og bare kutte kontakten på den måten?

Noen som sitter med samme erfaring eller har noen trøstende ord?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver!

Jeg datet en fyr i 3 uker før både han og jeg skulle på ferie til hvert vårt sted. Han sendte meldinger om at han savnet meg og gledet seg sånn til å se meg...slik som fyren gjorde til deg.

Jeg fikk riktignok meldinger hele turen, og vi møttes også en gang etter at begge hadde kommet hjem. Etter det møtet (samme kveld) fikk jeg meldinger om at det hadde vært så koselig å møte meg igjen, og at det var alt for lenge siden sist. Så de neste par dagene hørte jeg ingenting. Og det er for meg veldig rart når jeg har fått flere meldinger daglig, selv på ferie.

Jeg skrev ganske enkelt en melding til han, hvor jeg spurte om han er interessert eller ikke, og da fikk jeg tusen unnskyldninger på at han var så travel.

Har fortsatt litt kontakt med fyren, men jeg tviler på han er så interessert...

Eneste grunnen til at menn oppfører seg slik tror jeg må være at de har mistet interessen...slik som man selv kan føle det av og til. At det ikke er noe spesielt å sette fingeren på, men at det er liksom -noe- som ikke helt stemmer.

Temmelig feigt av guttene å ikke tørre å si "sorry, jeg er ikke interessert", selv når de blir spurt om de er keen på noe mer. Slike feige gutter vil vi rett og slett ikke ha!

Så sånn sett kan du være glad for at du fant ut at du hadde med en feig gutt å gjøre :)

Skrevet

Takk for svaret ditt Taylor:) Hjelper å høre om andre som sitter med samme erfaring. Har i flere dager nå hatt lyst til å sende en melding til han og spørre hva som skjer, men har heldigvis så langt klart å la vær. Selvom det ikke er så lett og jeg fortsatt tenker mye på han. Men nå er det jo sånn at det man ikke kan få, det vil man bare ha enda mer:P

Skrevet

Kjenner meg definitivt igjen i det du sier der :)

Det man får vil man ikke ha, men det man ikke får det skal man absolutt ha.

Skal du sende ei melding så er det lurt å være direkte. Du får kanskje ikke det svaret du vil ha (om han svarer da), men da slipper du å gruble. Selv spurte jeg en gammel flamme om han var interessert eller ei på sms. Jeg fikk til svar at han likte meg veldig godt. Gjorde det samme med han jeg nevner i posten over, og han svarte hverken ja eller nei...men tenker at når han ikke svarer direkte, da er han feig og tør ikke innrømme at han ikke er så interessert.

Håper vi finner noen mindre feige menn! Det synes jeg vi fortjener :)

Skrevet

Har vet der TS, flere ganger. Det har ofte vist seg at de har truffet ei annen og i stede for å si ifra forsøker de å gjemme seg.

Jeg synes det er litt usselt gjort, man sitter jo igjen med masse tanker som ikke akkurat gir et godt utganspunkt neste gang man forsøker seg i et forhold.

Skrevet

Her kan du lese om hvorfor menn mister interessen når du drar på "jentetur":

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/sex/tema/1286935/tittel/norske-jenter-i-syden

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/15/476872.html

Et problem er imidlertid at kvinner ofte har voldsomt romantiske tanker rundt et feriemøte. Noe som ofte resulterer i ubeskyttet sex. Hvert år kommer nordmenn hjem fra ferien med chlamydia, herpes, kjønnsvorter og gonoré. Faren for HIV-smitte er også større utenfor Norge.

- Kvinner blir ofte litt for romantiske i forhold til seksualitet og kjærlighet. Treffer de en mann, er det gjerne drømmeprinsen. Ingen vil sette seg selv i gruppen av dem som knuller rundt med utenlandske menn. Alle sier at det de opplever, er noe annet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=22321

Over halvparten av de som har sex på utenlandsferie, dropper kondom.

1 av 3 nordmenn har hatt sex med en person de traff mens de var på ferie i utlandet. Over halvparten av disse skal ha droppet kondom, og 6 prosent svarer at de ikke husker om de brukte kondom eller ikke.

http://www.klikk.no/helse/samliv/article289138.ece

Jeg vil ikke ha noen som holder på sånn.

Jentetur til syden = DUMP DUMP DUMP

Skrevet

I så måte er jo jeg som kvinne også skeptisk til menn som drar på guttetur....

Min personlige erfaring sier at det er flere jenter inne i bildet når gutt/mann, også de over 30, slutter å ta kontakt.

Skrevet

Hvis du leste mitt innlegg ordentlig ville du sett at jeg ikke dro til syden for å "knulle rundt". Ei jente kan dra til syden uten å knulle rundt som en idiot, men alikevel ha det gøy!! Selvom jeg vet at mange gjør det, så skal man ikke ta alle under "en kam".

Og siden du har det synet og visstnok "vet" hvordan jenter på tur er, så lurer jeg på hvordan du oppfører deg på dine turer?!

Skrevet

Hvis du leste mitt innlegg ordentlig ville du sett at jeg ikke dro til syden for å "knulle rundt". Ei jente kan dra til syden uten å knulle rundt som en idiot, men alikevel ha det gøy!! Selvom jeg vet at mange gjør det, så skal man ikke ta alle under "en kam".

Og siden du har det synet og visstnok "vet" hvordan jenter på tur er, så lurer jeg på hvordan du oppfører deg på dine turer?!

Jeg reagerte også litt på dette med at jenter har sex på turer. Personlig har jeg aldri hatt sex utenfor byens grenser engang...

TS, vi får håpe det kommer litt flere innspill på hva som skjer ;)

Skrevet

Jeg holdt meg "i skinnet" hele turen pga han, og hadde heller ingen interesse av å rote rundt med andre gutter når jeg visste jeg hadde en hjemme som sa han var glad i meg.

Du avslører hvordan du vanligvis oppfører deg på sydenturer i åpningsinnlegget. :fnise:

Skrevet

Trur nok det var det at han ikke "stolte" på deg som gjorde at han trakk seg unna. "stolte" nok ikke på at du holdt deg tro til han i syden.

Er ikke ofte i syden so vet ikke korleis norske jenter oppfører seg der. Men min søster glapp ut av seg ein del ting som hennes venninder hadde gjort på ein syden tur hun var ganske sjokkert, trur ikke det var meininga å si det til meg. Stort sett glapp ut. Ho har aldri snakket meir om det siden.

Hun skjønte nok ganske fort at eg som hadde vel eit hygglig og greit forhold med vennindene hennes. Nu eigentlig ikke hadde noe med dei å gjøre.

Trur jenter flest hold kjeft om kva dei gjør i syden rett og slett. Akkurat som menn som går til prostituerte. Er ikke noe ein går rundt å skryter av...Ein kan gjerne bortvise det med at eg har ikke gjort det og ingen eg kjenner er sånn...men statistikk er statistikk...noen trekker opp kraftig og mulig han trudde du var slik.

Skrevet

Det var min første venninnetur til syden, så jeg har ikke noe å sammenligne med fra tidligere! Så har desseverre ikke det på meg at jeg er en av de som trekker opp statistikken.

Men jeg har kommet frem til at jeg skal gi F... i denne gutten. Da skal jeg heller lete en stund til, og finne en gutt som ikke dømmer meg fordi jeg har vært på tur med venninne mine i syden.

Jeg kan skjønne at noen av dere er skeptiske til sånne turer, men grunnen til at jeg skrev dette innlegget i utgangspunktet er fordi denne gutten ikke hadde grunn til å "ditche" meg, fordi jeg har vært på jentetur i syden. Mulig han kan ha sine tanker om hva som kan ha skjedd der, men jeg vet at min samvittighet er ren og det var derfor jeg ville høre om det var andre som hadde noen tanker rundt dette med å bli ditcha uten å høre noen grunn, ikke for å bli stempla fordi jeg har vært på ferie!!

Men døm meg gjerne den som vil fordi jeg har vært en "bad girl" og dratt til syden med den dårlige sommeren vi har her i Norge:P

Skrevet

Han kan ikke vite om du er av den sorten som puler rundt i syden eller ikke. Fra hans synsvinkel så er odsen for at du puler rundt stor. Skal man være sammen med noen vil man føle sikkerhet og ikke tvil. Han tviler og derfor er du ut.

Skrevet

Håper vi finner noen mindre feige menn! Det synes jeg vi fortjener :)

Forstår ikke hva dette skal ha med feighet å gjøre. Dersom en mann tar kontakt med en kvinne på en datingside vil han oftest aldri høre et pip. Bare noen få kvinner sier fra om at de ikke er interessert. Dersom en mann er ute på byen og går bort til en jente så kan han godt oppleva et hun ikke en gang gidder å si nei takk til han og bare ignorerer han totalt. .... og så noen ganger gjør menn det samme overfor dere kvinner. Dersom vi er feige, hva er dere kvinner da?

Skrevet

For å si det slik...kvinner får ikke 2-3 meldinger på datingsider. Skjønner du mener det er høflig å si nei, men ikke gidder jeg å si "sorry" til alle som sender meldinger. Dessuten tar ikke alle et "nei takk" for en avvisning heller. Derfor velger jeg å ikke svare i det hele tatt.

Når dette er sagt er det forskjell på å avvise/overse en random på byen eller på internett, enn en person man har vært fysisk med, som gir deg komplimenter, sender deg daglige sms, kommenterer alt på facebooksiden din og som du har møtt mer enn ett par ganger. Nå skiller jeg mellom en date og en "knullekompis" da. Om jeg ikke hører noe mer fra en "knullekompis" blir det noe annet. Men med en date som kysser deg på vei ut døra og sier at han/hun gleder seg sånn til å se deg snart igjen, for så å aldri la seg høre fra - det er feigt!

Skrevet

For å si det slik...kvinner får ikke 2-3 meldinger på datingsider. Skjønner du mener det er høflig å si nei, men ikke gidder jeg å si "sorry" til alle som sender meldinger. Dessuten tar ikke alle et "nei takk" for en avvisning heller. Derfor velger jeg å ikke svare i det hele tatt.

Når dette er sagt er det forskjell på å avvise/overse en random på byen eller på internett, enn en person man har vært fysisk med, som gir deg komplimenter, sender deg daglige sms, kommenterer alt på facebooksiden din og som du har møtt mer enn ett par ganger. Nå skiller jeg mellom en date og en "knullekompis" da. Om jeg ikke hører noe mer fra en "knullekompis" blir det noe annet. Men med en date som kysser deg på vei ut døra og sier at han/hun gleder seg sånn til å se deg snart igjen, for så å aldri la seg høre fra - det er feigt!

Skrevet

Gutter må tåle avvisning. Da får dere tåle det også! Ser ingen grunn til at vi skal ta mer hensyn til dere enn dere tar til oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...