Gå til innhold

Mennesker med besettelser

Anbefalte innlegg

Gjest So Hovery
Skrevet

De ble kjent i ungdomstiden. Aldri vært sammen, heller aldri hatt sex etter hva jeg har fått fortalt. Men hun har vært forelsket, jeg vil si besatt fram til dags dato, 12 år etter. Hun bor i et annet land, og de har kanskje bare sett hverandre et par ganger på disse .12 årene. Kontakt har foregått på mail, han vil ikke ha telefonkontakt med henne. Han har stort sett kun vært brultalt avvisende, og bedt henne respektere at han ikke er interessert og at hennes kontaktforsøk kun er irriterende for han og ikke minst for meg som han elsker. Han har tidligere gitt henne litt blandede signaler, men i det siste har han bare svart; jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre, eller ikke svart. Men hun gir seg ikke! Hun skriver laaange mail om at de må møtes for å snakke ut om dette, for han spøker i hodet hennes og hun klarer ikke å leve et normalt liv så lenge de har noe usagt mellom seg..

Jeg begynner å bli lei av dette, og vurderer nesten snart å sende dama en mail selv og sette henne på plass. Hva gjør man med slike mennesker???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man higer etter det man ikke kan få!

Skrevet

Man slutter å svare, og ignorerer henne fullstendig. Begynner du å skrive til henne, vil hun garantert ikke slutte. Hun skriker etter oppmerksomhet, og bryr seg fint lite om hva slags oppmerksomhet hun får. Derfor er det like greit å bare slette mailene hun sender, og aldri svare på sms fra henne.

Gjest So Hovery
Skrevet

Man slutter å svare, og ignorerer henne fullstendig. Begynner du å skrive til henne, vil hun garantert ikke slutte. Hun skriker etter oppmerksomhet, og bryr seg fint lite om hva slags oppmerksomhet hun får. Derfor er det like greit å bare slette mailene hun sender, og aldri svare på sms fra henne.

Jeg skjønner at du har rett og at det er fullstendig ignororing som er det eneste riktige. Men man blir så lei, når han har ignorert henne fullstendig i to år, og hun fremdeles ikke gir seg. Hva feiler det henne??? Håper også at mannen min skjønner at dette er den eneste riktige måten å forholde seg til henne på. Han sier han har prøvd forskjellige "taktikker" og at ingenting hjelper. Og jeg tror at han innerst inne, selv om han ikke liker henne, liker litt den oppmerksomheten han får av henne. Han får ikke så mange tilnærmelser fra andre jenter ellers. Hun har vært på døren til faren hans flere ganger og driver å skriver mail til han også, og hun har truet med å komme på døra våres her i norge også hvis han ikke svarer henne. nesten sånn: "nå har jeg skrevet 86 mail til deg som du ikke har svart på. Hvorfor vil du ødelegge livet mitt, liker du å se at jeg lider? HVis du ikke svarer nå kommer jeg til norge og sier til dama di at du har vært utro med meg. Hvis det blir slutt mellom dere vil du ha meg da?"

Det forundrer meg ikke om hun plutselig står å ringer på her...

Skrevet

Høres ut som en skikkelig psyko-bærte!! På grensen til trakasering spør du meg! Hvis hun dukker opp hos faren hans og truer med å dukke opp hos dere kan dere politianmelde?

Skrevet

Bytte mailadresse ville ikke være så dumt kanskje.

Skrevet

Går det ikke an at han skifter mail og nummer? og blokkerer henne på FB..fiks ferdig? :)

Skrevet

Går det ikke an at han skifter mail og nummer? og blokkerer henne på FB..fiks ferdig? :)

Skrevet

Legg mailadressen hennes over i blokkerte avsendere/spam. Da slipper dere å se mailene.

Skrevet

Legg mailadressen hennes over i blokkerte avsendere/spam. Da slipper dere å se mailene.

Støtter denne. La spamfilteret ta seg av henne - eller som en annen foreslår: bytt mailadresse. (Litt mer tungvint hvis han har hatt mailadressen lenge.)

Er hun på FB og msn så blokker.

Gjest Lilly Q
Skrevet

Har ei begynnende sånn ei som terper på min og forholdets tålmodighet. Jeg misunner deg litt mannen din som står fjellstøtt og som du tydelig ikke tviler på. Det gjør dere vel bare sterkere?!

Har veldiglyst til å skjelle ut min.

Andre ganger når det har vært snakk om jenter som har lagt seg etter han har jeg gått for venninnetaktikk - om ho kjenner deg er det vanskeligere å gjøre deg noe.

Litt seint for denne situasjonen kanskje?

Kunne du bruke samme mynt mot henne? Skrive et langt brev/mail om hvordan du har det med denne saken. Bruk ord og formuleringer fra hennes mail - så er det større sjans for at hun kan identifisere seg med deg og hvordan du føler om situasjonen, og hva hun gjør med forholdet.

Kanskje?

Lilly Q

Gjest So Hovery
Skrevet

Jeg tror ikke han vil bytte mailadresse, han har hatt det "alltid" og det bir mye styr. Men jeg skal spørre han om han kan sperre henne overalt. Han har sletta henne fra FB, men hun driver å sender vennefårespørsler hele tiden. Jeg tror nok ikke han vil anmelde henne, men hvis hun kommer hit, eller kontakter meg kan vel jeg gjøre det.

LillyQ: Jeg har svart deg i din tråd også. Jeg tror ikke det funker på hun her at jeg kontakter henne. Hun har visst uttrykt ønske om å treffe meg, jeg tror hun bare får blod på tann da. Hun er sikkert så opptatt av han at at som har med han å gjøre (selv kvasse ord fra meg) gir næring til besettelsen hennes. Hun driver visst å spør masse om meg og har mange teorier om hvordan jeg er. Hun er helt psyko, jeg aner ikke hvordan vi kan få henne til å slutte...

Skrevet

LillyQ: Jeg har svart deg i din tråd også. Jeg tror ikke det funker på hun her at jeg kontakter henne. Hun har visst uttrykt ønske om å treffe meg, jeg tror hun bare får blod på tann da. Hun er sikkert så opptatt av han at at som har med han å gjøre (selv kvasse ord fra meg) gir næring til besettelsen hennes. Hun driver visst å spør masse om meg og har mange teorier om hvordan jeg er. Hun er helt psyko, jeg aner ikke hvordan vi kan få henne til å slutte...

Skrevet

Jeg skjønner at du har rett og at det er fullstendig ignororing som er det eneste riktige. Men man blir så lei, når han har ignorert henne fullstendig i to år, og hun fremdeles ikke gir seg. Hva feiler det henne??? Håper også at mannen min skjønner at dette er den eneste riktige måten å forholde seg til henne på. Han sier han har prøvd forskjellige "taktikker" og at ingenting hjelper. Og jeg tror at han innerst inne, selv om han ikke liker henne, liker litt den oppmerksomheten han får av henne. Han får ikke så mange tilnærmelser fra andre jenter ellers. Hun har vært på døren til faren hans flere ganger og driver å skriver mail til han også, og hun har truet med å komme på døra våres her i norge også hvis han ikke svarer henne. nesten sånn: "nå har jeg skrevet 86 mail til deg som du ikke har svart på. Hvorfor vil du ødelegge livet mitt, liker du å se at jeg lider? HVis du ikke svarer nå kommer jeg til norge og sier til dama di at du har vært utro med meg. Hvis det blir slutt mellom dere vil du ha meg da?"

Det forundrer meg ikke om hun plutselig står å ringer på her...

Jeg tror det beste er å ignorere henne, men da må ikke han svare på noe. Sender hun venneforespørsel på fb, bare la den stå der uten å svare nei på den. Da kan hun ikke sende nye, men blir bare stående der. Har selv gjort det med en på min liste.

Og selv om hun truer med ditt og datt, så fortsett og ignorer henne. Hun virker ikke helt god, og tropper hun opp på døren deres kan dere anmelde henne da.

Få mailene hennes til å komme i spam, for da slipper man å få de i inboksen sin.

Skrevet

I verste fall går det jo an å anmelde henne som noen har nevnt. Folk kan ikke holde på slik. Går jo an å sende henne en mail og si at hvis hun ikke slutter å mase på han, så blir hun anmeldt. Kanskje damen da forstår alvoret i det hun gjør?

Gjest So Hovery
Skrevet

Jeg kunne nesten ønske han ville anmelde henne. Han synes ikke det er så alvorlig/vil ikke gjøre det mot henne. Han har tidligere forsøk å "hjelpe" henne, så han føler nok noe midt i mellom medlidenhet og omsorg for henne. Det skjønner jeg egentlig ikke helt, de kjenner jo ikke hverandre så godt i følge det jeg blir fortalt...

Vi snakket litt om det idag, siden hun har forsøkt å kontakte han nå igjen. Han sier skjønner at han må ignorere henne helt..

Skrevet

Jeg hadde definitivt tatt vare på alle mailene, sms er eller hva det nå skulle være, skrevet dem ut og tatt en tur ned på politistasjonen. Det er ulovlig å trakassere mennesker på den måten. Hun kommer ikke til å slutte av seg selv, når hun har holdt på med dette i 12! år, uten at det har fått konsekvenser.

Jeg hadde i tillegg passet på å få et besøksforbud mot henne, så hun ikke en dag dukker opp mentalt ustabil på døra med en kniv og skal drepe deg så mannen endelig kan bli hennes.

Sykt menneske, og hun trenger hjelp, men det er ikke deres oppgave å hjelpe henne.

Skrevet

Han sier skjønner at han må ignorere henne helt..

Narcissistic feed

Han må blokkere henne på FB og på mail. Jeg synes nå han er på grensen til respektløs overfor deg når det har gått så langt at det blir ditt problem.

Han nyter tydeligvis oppmerksomheten fra henne, tror også han nyter at det er "Ricky Lake-stemning" rundt ham.

Hvis jeg var deg hadde jeg sagt ifra at jeg ikke hadde giddi å høre om henne noe mer, hans problem. Han hadde ikke fått for av meg som igjen gir henne narcissistisk for.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ein kan blokkere ein annan person fullstendig på facebook, slik at dei ikkje kan søke deg opp. Det er det han må gjere. Det kjem opp som eit alternativ når du svarer på ein venneforespørsel, eller så kan du gjere det ved å trykke på ei lenke nederst til venstre i personen sin profil. Der kan du også rapportere personen, og det kan jo vere aktuelt når den eine forespørselen kjem etter den andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...