AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Jeg var ganske sløv for et par år siden i forbindelse med flytting til utlandet og klarte dermed å pådra meg en betalingsanmerkning på en regning jeg trodde var betalt. Min feil, og det er greit. Men så fort jeg ble oppmerksom på dette betalte jeg ned det jeg skyldte og trodde saken var ute av verden.. Så dum jeg var.. Nå har det skjedd 2 av 2 ganger på et halvt år at jeg har hatt behov for å bli kredittvurdert og fått nei fordi jeg angivelig er dårlig betaler. Anmerkningen er altså ikke blitt slettet. Hva gjør jeg nå da? Må jeg ringe rundt til hvert eneste inkassoselskap selv for å få de til å slette meg i sitt register? Har snakka med både de som hadde det opprinnelige kravet og flere andre inkassobyråer og banker og alle skylder på alle andre og lyver og snakker rundt seg selv og ja.. Jeg sitter igjen der maktesløs og skjønner ikke helt hva de forventer av meg, eller om de bevisst prøver å lage helvete for meg fordi jeg var så dum at jeg klarte å rote det til slik som dette.. Noen råd?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 I alle dager, dette skal bli slettet så fort du har gjort opp for deg. Ta kontakt igjen med dem som sendre deg kravet og snakk litt hardt med dem. dette skal slettes! Dem har tydeligvis registrert at du har gjort opp for deg, har de ikke slettet anmerkningen? Eller henger det igjen i systemet? Hvilke unnskyldninger kommer selskapet med?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #3 Skrevet 30. august 2010 De bare skylder på hverandre.. Selskapet sier de har sendt slettemelding og at det er "alle andres feil".. Og "alle andre" sier at det er selskapet jeg skyldte penger til sin feil som ikke har sendt slettemelding.. Det går i sånne dumme unnskyldninger og bortforklaringer og lovnader om at de har fikset det nå.. Har sendt mail til datatilsynet, men der fikk jeg bare et svadasvar tilbake.. Får sjekke grundig om en ukes tid om alt er blitt slettet, hvis ikke er det vel bare å bla opp i telefonkatalogen og begynne å ringe rundt.. Og tro meg, jeg har snakka hardt.. Skjønner liksom at det er min feil i utgangspunktet, men man blir jo aldri ferdig med tidligere feil når folk ikke gjør jobben sin :/ Takk for svar uansett
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Huff, for en gjeng! Fatter ikke at det skal være så vanskelig å slette en betalingsanmerkning. Det er ikke din feil at selskaper er så inkompentente at de kan skylde på alle andre for at de ikke klarer å gjøre jobben sin! Håper det ordner seg for deg i løpet av uka, hvis ikke får du ta å ringe tilbake til selskapet og snakke med en ny person. Ev. du får sende en mail til dem hvor du samtidig sier du har snakket med XX i selskapet og alle andre selskap om dette og vil ha en avklaring nå. Gah, kjenner jeg blir lei av slike folk på dine vegne Lykke til videre!
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Kan være du ikke tjener godt nok, eller ikke har stabil inntekt/hatt stabil inntekt lenge nok. Etter betalingsanmerkning kreves det at du har hatt stabil inntekt en stund; stabil lønn og betaling. Når de ser at du har stabil inntekt, er de faktisk fortstatt usikker på om de vil låne til deg SELVOM du ikke har betalingsanmerkning på deg lenger. Derfor trenger det ikke å bety at du har en betalingsanmerkning, men at de stedene du vil låne fra ikke vil låne til deg. Bankene pleier å prøve å gi deg et kredittkort i starten, for å se om du kan betale for deg. Prøv å snakk med banken din. Om dette ikke stemmer, må du fortsette å ringe/mase/kreve! Om dette skulle være mulig, er det helt utrolig dårlig gjort av dem, og det tærer nok på deg!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 TS her.. Var bare snakk om at jeg skulle bytte mobilabonnement, og har fått slettet anmerkningen i det selskapet som mobilselskapet bruker nå hvertfall. Så nå er simkort på vei i posten, og jeg er blitt 57 middels risiko - fordi jeg bor i Oslo og er student.. Ikke at jeg skjønner voldsomt mye av det målesystemet de har, men jeg er hvertfall ikke 17 høy risiko der lenger. Jeg kan selv se at jeg ikke er superattraktiv å låne til akkurat nå, men jeg er ikke bekymret når det skulle bli aktuelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå