Antoinette Skrevet 30. august 2010 #1 Skrevet 30. august 2010 Har blitt litt facinert av dette programmet, for de som vil ta en titt ligger det ute på www.tv3play.no, gå på Program A-Å så ligger det under E. De sier at det er 3 millioner amerikanere som lider av denne "samlesyken", da er jo oddsere gode for at det også finnes noen i Norge som lever slik. Disse folkene er utrolige, de lever i råtten mat og søppel med mus & rotter krypende rundt. Noen får trusler om å bli kastet ut av huset og enda flere har blitt truet med at barnevernet vil komme å hente barna deres. Allikevel klarer de ikke rydde opp. Noen som kjenner noen med disse tendensene?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #2 Skrevet 30. august 2010 Ja, jeg kjenner folk som er så tingfikserte at de ikke ser gulvet for bare skrot, for skrot er det det er. De sier at de "kan få bruk for det" en gang/dessuten har de kjøpt og betalt det selv og skal så visst ikke kaste noe som helst! En blir fange i sitt eget hjem. Trist.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #4 Skrevet 30. august 2010 Kjenner ingen som er slik, nei. Fatter ikke folk som skal ha alt mulig rart i hjemmene sine heller, du blir da ikke lykkeligere av å ha masse stæsj. Klarer du ikke kvitte deg med stæsj - søk hjelp!
Purple Basil Skrevet 30. august 2010 #5 Skrevet 30. august 2010 Kjenner til et par tilfeller med slike tendenser ja, men de er ikke så ille som de i den serien (heldigvis)
fruBeist Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Jo, noen vi kjente en gang i tida hadde et hus som fløyt over av det meste, men jeg var såpass lita på den tiden at jeg ikke har noen formening om det var mye ting, eller bare ekstremt rot med det de hadde. Kjenner og til et annet tilfelle, et hus jeg var inne i for noen år tilbake, det var overfylt, rotete og mye halvferdige prosjekter på huset. Da tenkte jeg bare at de var ekstremt rotete, men etter å ha sett Ekstreme samlere, så har tanken slått meg at det hadde ikke overaska meg om dette var tilfellet i det huset. Nå kom jeg forøvrig og på enda et hus som var ganske så overfylt. Humm...
Anglofil Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Jeg synes dette programmet er fascinerende, skremmende og sjokkerende. Ante ikke at folk kunne leve slik, at de orker rett og slett. Mvh Yvonne
Gjest strykebrett Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Kjenner noen som jeg syns samler på litt for mye og kaster for lite ja, men ikke på en sånn ekstrem måte.
Gjest Raindrops Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Jeg kjenner noen med tendenser til det, men ikke på langt nær like ekstremt som det man ser i det programmet.
MarianneE Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 kjenner ingen, men jeg er veldig facinert over programmet! Ser det mens jeg og synes det er utrolig hva som skjer i hodet til folk. For det er der problemet ligger, inni hodet dems.
Gjest Jente1990:) Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Jeg ble helt satt ut over hun gammle damen og mannen som hadde så mange katter. Hvor mange katter var det? 73? De fant rundt 30 døde katter i huset å. Noen av de hadde vært døde i flere år!! Det er jo helt sykt. Flere av de døde kattene lå under ting, så de har ikke sett det men det må da ha lukta helt forferdlig med så mange døde katter rundt i huset?
Kløftfrid Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 Dette programmet er ikkje å få sett som web-tv?
Gjest strykebrett Skrevet 3. september 2010 #13 Skrevet 3. september 2010 Jeg ble helt satt ut over hun gammle damen og mannen som hadde så mange katter. Hvor mange katter var det? 73? De fant rundt 30 døde katter i huset å. Noen av de hadde vært døde i flere år!! Det er jo helt sykt. Flere av de døde kattene lå under ting, så de har ikke sett det men det må da ha lukta helt forferdlig med så mange døde katter rundt i huset? Jeg syns veldig synd på dem. De hadde jo prøvd å ta vare på katter som folk satt på trappa deres, men så har kattene formert seg og blitt mange. I tillegg fikk hun dama slag, så jeg tror det bare tok helt av og de mista kontrollen rett og slett. De brydde seg jo ikke noe om tingene/skrotet, og de ville jo gjerne at noen andre skulle ta vare på mesteparten av kattene. Det var fint å se at de fikk hjelp syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #14 Skrevet 3. september 2010 Jo, du kan se det på tv3.no. Jeg har sett dem alle så langt. Fascinerende og skremmende. Og jeg kjente noen som levde slik. Min onkel var en bitter eremitt, og da han døde måtte hele familien til for å rydde ut. Vi tømte ut litervis med brus som hadde gått ut på dato, vi fikk alle hver vår bærepose med lyspærer og fyrstikker fordi det var så mye, det var diverse gjenstander bestilt på postordre som aldri var blitt åpnet, det var ikke gjort rent på årevis - jeg vil ikke engang komme inn på hvordan badet så ut. Det var så mye skitt at gulvet måtte vaskes hver dag i en uke eller to for å bli sånn noenlunde rent.
fruBeist Skrevet 3. september 2010 #15 Skrevet 3. september 2010 Dette programmet er ikkje å få sett som web-tv? http://www.tv3play.no/program/ekstremesamlere Ser det på web-tv selv. Det er rart hva som foregår i hodet til menneseker. Han unge mannen i episode 6, han hadde fått det for seg at om han fjerna hundehårene rundtom i huset etter hunden sin, så ville hunden ta skade av det..
Kløftfrid Skrevet 3. september 2010 #16 Skrevet 3. september 2010 Ai, ai! Har sett fyrste episoden, og eg må sjå fleire! Rart kva det psykiske kan gjere med oss! Dette kjem eg definitivt til å tenkje på neste gong eg står og ser på endå ei jeansbukse...Vil nødig få det slik, sjølv om det skal litt til
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #17 Skrevet 6. juni 2012 Det var trist å se en gutt som sa jeg orker ikke mer og gråt..Har aldri hatt kompiser på besøk,mor og far rota
Wonders Skrevet 16. august 2012 #18 Skrevet 16. august 2012 skal titte en gang til, for jeg er så fasinert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå