Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 2-åring som somler så utrolig når det skal gås fra A til B. Jeg bruker f.eks. kjempelang tid på å levere i barnehagen om morgenen fordi det først skal gås til parkeringsplassen, og deretter fra p-plass ved barnehagen og inn. Han stopper opp, og bare står der... går veldig sakte. stopper igjen.

Noen som har noen tips til meg? Må innrømme jeg begynner å bli små sprø :rodme: han er 2 år og 3 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier altid å løpe. Det syns han er gøy, jeg holder i hånda også løper vi.

Skrevet

Lei ham i hånda. Lokk ham og minn ham på hvor dere skal. Evt bær ham.

Vår toåring blir lett distrahert, og glemmer fort at vi skal inn i barnehagen. Må minne ham på det ("Kom, nå går vi inn") 4-5 ganger på de 10 metrene over pakeringsplassen. Sånn er toåringer bare!

Skrevet

tja - det som slår meg er at du lar ungen bestemme ting han ikke er moden for.

HAN - på to år!!! har vel ikke noe særlig tidsbegrep eller forhold til at "vi må skynde oss - vi skal hit og dit". Det er heller ikke hans ansvar å sørge for at dere kommer hit og dit i tide, det er faktisk ditt.....

Mitt barn gikk mye, men jeg bestemte tempo og tok konsekvensene. en toåring er fortsatt liten nok til å sitte i vogn. Alternativt ta h*n i hånda og løpe (som en annen foreslo - gjøre litt lek ut av det). Når han blir litt større er tre-hjulssykkel et fantastiks framkomstmiddel for "trege" småttiser. Eller du rett og slett bærer han de korte strekningene det her er snakk om.

Skrevet

Finn noe å fokusere på litt lengre bort i den retningen dere skal. "Åh se - der er det en vanndam!" Eller en pinne, en kongle, en stein - hva som helst som holder fokuset i den retningen du skal. Eller syng en sang mens dere går - funker så lenge man holder på oppmerksomheten. Ellers tar det en eeevighet... Vi har barnehage som ligger innenfor markagrensa - så vi må gå noen hundre meter hver morgen - en tålmodighetsprøve enkelte dager, men med litt oppmuntring så går det stort sett greit :)

Skrevet

Kjenner igjen det der. 2-åringer kan ikke forte seg. Hva med trille i bilen når dere har dårlig tid? Trehjulsykkel med håndtak bak er også populært.

Skrevet

hva med løpekonkuranse hvor barnet vinner mye? første mann til Det store treet ,pek og si en toooo og tree garanterer at barnet vil bli med på leken.Sykkel er flott også.Ellers må du som mamma bare være ukul og bære av og til nå poden vil utforske hele verden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...