Gå til innhold

Dagpenger/økonomisk støtte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere. Jeg har nettop blitt arbeidsledig grunnet oppdragsslutt via ett bemaningsbyrå.

og nå trenger jeg økonomisk støtte inntil jeg finner meg en ny jobb.

I følge NAV sitt skjema må jeg være villig til og ta HVA SOM HELST av arbeid de måtte finne på og gi til meg, om det så blir og flytte. Dette er jo helt uaktuelt.

Hvordan funker det for dere som mottar dagpenger?

Har dere fått tilbud om mye drittjobber? måtte noen flytte? finnes det andre muligheter for en økonomisk støtte?

Jeg kommer til og fortsette jobbsøkingen, og har ingen intresse av og gå på dagpenger for og sitte på ræva.

Grunnen til at jeg hører her er fordi jeg vet hvordan nav vil prøve og lure meg trillrundt først. har aldri vært borti dette og trenger litt svar :) Takk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere. Jeg har nettop blitt arbeidsledig grunnet oppdragsslutt via ett bemaningsbyrå.

og nå trenger jeg økonomisk støtte inntil jeg finner meg en ny jobb.

I følge NAV sitt skjema må jeg være villig til og ta HVA SOM HELST av arbeid de måtte finne på og gi til meg, om det så blir og flytte. Dette er jo helt uaktuelt.

Hvordan funker det for dere som mottar dagpenger?

Har dere fått tilbud om mye drittjobber? måtte noen flytte? finnes det andre muligheter for en økonomisk støtte?

Jeg kommer til og fortsette jobbsøkingen, og har ingen intresse av og gå på dagpenger for og sitte på ræva.

Grunnen til at jeg hører her er fordi jeg vet hvordan nav vil prøve og lure meg trillrundt først. har aldri vært borti dette og trenger litt svar :) Takk=)

Har ikke fått et eneste jobbtilbud av NAV, er ikke sånn lenger, nå må du finne deg en jobb sjøl. Kanskje like greit.

Skrevet

Muligheten for at Nav tilbyr deg en konkret jobb er forsvinnende liten, så den situasjonen trenger du ikke å uroe deg over før den eventuelt dukker opp. For min del var det nærmeste ett tilbud om å reise på intervju via Nav en gang, men da var det jo fortsatt opp til meg hvilket inntrykk jeg gav arbeidsgiver.

Hvis du bor på ett mindre sted og de blir skeptiske til om du er reell jobbsøker pleier de å tilby deg masse kurs og tiltak. Og jo mer positiv du er til disse, jo mindre er muligheten for at du faktisk får dem.

Den beste måten å unngå både tiltak og uønskede jobbtilbud er å skafe seg en sporadisk deltidsjobb, feks som ringevikar. Så lenge du fyller ut noe jobb på meldekortet i ny og ne regnes du som at du evner og sysselsette deg selv, og de vil ikke plage deg, og du har fri til å søke de jobbene du vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...