Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her helt i sjokk.

Jeg har vært kjæreste i noen måneder med en mann jeg trodde alt godt om. Verdens beste partner og venn.

Han sov over i natt, og vi hadde sex før vi sovnet i armene til hverandre.

Så våkner jeg i dag grytidlig av at han har penisen sin inni meg bakfra, og sakte fører den inn og ut.. Han har rett og slett sex med meg, uten min viten og vilje, mens han tror jeg sover :hakeslepp:

Jeg kaster ham selvsagt på dør fortere enn svint, og gir grei beskjed om at han er en j*vla drittsekk som aldri trenger vise seg for mitt ansikt igjen. Han spiller uskyldig og påstår han kun ville vekke meg på en "romantisk måte" :spy:

Jeg er helt skjelven her. Kjæresten min har tatt meg med makt!? Han har hatt sex med meg uten mitt samtykke, MENS JEG SOVER.

Sitter igjen med masse tanker. Kan jeg anmelde?? Er det noen sjans for at politiet vil tro meg? Hva ville dere gjort??

Hilsen fortvilet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør hva vi ville gjort, jeg ville blitt kjempeopphisset og blitt med på det! Men så klart, hvis du ikke liker slike overraskelser, er det jo en annen sak. Synes allikevel ikke det er grunn til å skrike "Voldtekt!" over dette...

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke anmeldt ham, dersom dette faktisk er kjæresten din.

Dette har skjedd meg også. Jeg ga klar beskjed om at jeg ikke syntes det var kult i det hele tatt, og det skjedde aldri igjen.

Jeg tror ikke han spiller uskyldig, jeg tror han faktisk ville vekke deg på det han trodde var en spennende måte. Noen synes sånt er greit i et forhold. Fint at du gir klar beskjed, slik at han skjønner en gang for alle at samtykke må til før du har sex. Utover det synes jeg du overreagerer.

Endret av fink
Skrevet

Jeg synes du må få reagere naturlig på dette - hvis du fikk panikk og følte deg voldtatt så er det klart du skal få ham ut av huset fort som svint. Han har ingen rett til å ha sex med deg mens du sover uten å avklare det med deg på forhånd! Sånt spør man om er greit, og det er kanskje best å drøye sånt i nye forhold... Man vet jo ikke hvordan den andre parten vil reagere.

Når det er sagt vet jo ikke jeg hvorfor han gjorde det, det kan jo godt være han snakker sant. Han burde bare tenkt seg om først. Om du vil anmelde eller ikke blir jo opp til deg og hvordan du opplevde situasjonen.

Skrevet

Enig med de over, jeg syns i grunn ikke dette er noe å skrike voldtekt for. Du bør fortelle kjæresten din veldig klart at dette ikke er noe du liker, og du føler det som et overgrep.

Jeg personlig elsker å bli vekket på den måten.

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Når noen bare tar seg til rette på den måten uten at dere er enige om at det er greit så mangler de noe oppi huet sitt. Ikke finn deg i noe du ikke synes er greit uansett hva andre måtte mene, for da får du det ikke noe bra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Hvis han hadde holdt deg fast mot din vilje, eller truet med å drepe deg hvis du gjorde motstand, da ville jeg kalt det voldtekt. Jeg synes du misbruker voldtektsbegrepet. Hvis du ikke likte det kunne du vel sagt det til han? Pratet med han på en ordentlig måte?

Skrevet

Jeg synes dette er en kjempedeilig måte å bli vekket på!

Men det må avklares på forhånd.... Kjempedumt at det femkalte voldtekts følelser hos deg.. Håper ikke det ødelegger for et potensielt forhold! Snakk med ham og si at dette vil du ikke ha noe av. Han er sikkert kjempelei seg og ville bare være romantisk - tipper nok at voldtekt ikke en gang streifet tankene hans!! men det betyr ikke at det er greit!

Personlig ville jeg ikke anmeldt ham. MEN hvis du virkelig føler deg voldtatt og kommer til å få problemer av dette ville jeg snakket med noen om det.

Skrevet

Jeg har vekket kjæresten min på samme måte før! Vi har snakket om at det er greit tidligere da! Han ELSKER det :)

Skrevet

Noen jenter synes visstnok at det er romantisk å bli vekket på den måten. Selv kan jeg ikke fatte og begripe hva som er romantisk med det.

Hvis jeg hadde opplevd noe slikt ville jeg fortalt hvor landet lå. Selv om det per definisjon er voldtekt, ville jeg ikke anmeldt. Dersom intensjonen er å være snill og romantisk, så synes jeg ikke han bør straffes for det.

Synes du burde snakke med ham.

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Når noen bare tar seg til rette på den måten uten at dere er enige om at det er greit så mangler de noe oppi huet sitt. Ikke finn deg i noe du ikke synes er greit uansett hva andre måtte mene, for da får du det ikke noe bra.

Her er det ikke noen som sier hun skal finne seg i dette om hun ikke syns det er greit, men at hun må si i fra om at det ikke er greit. Og det tror jeg hun har gjort ganske så greit.

At han ville vekke deg på en romantisk måte, tror jeg på. Og mange jenter ville ha likt dette, innkludert meg. Syns du heller bør ta deg en prat med ham når du har roet deg, og fortelle at dette ikke er greit for deg.

Å skrike at dette er voldtekt er litt sykt spør du meg!!

Skrevet

Enig i at hun overreagerer. Og hvis hun anmelder han og får medhold så blir mannen stemplet for livet!

Skrevet

Enig med de over her. Du må snakke med ham. Jeg tror ikke han mente noe vondt med det. Gi beskjed om at du ikke liker det. Personlig så syns jeg det er digg, bare synd jeg våkner med engang...

Skrevet

Enig i at hun overreagerer. Og hvis hun anmelder han og får medhold så blir mannen stemplet for livet!

Jeg kan tenke meg at han har hatt kjæreste før, som elsker slik vekking. At slikt ser det ut i hans verden. Dumt at dere ikke snakket om slikt på forhånd, men det er mange som ikke er flinke til forhåndssnakk om sex.

Dere bør snakke sammen. Han forsto nok at du ble skremt, og det var ikke hans intensjon.

Skrevet

...

Håper ikke det ødelegger for et potensielt forhold! ...

Jeg tror ikke de varme romantiske følelsene så lett overlever en slik episode...?

S

Skrevet

Jeg har vært kjæreste i noen måneder med en mann jeg trodde alt godt om. Verdens beste partner og venn.

...

Sitter igjen med masse tanker. Kan jeg anmelde?? Er det noen sjans for at politiet vil tro meg? Hva ville dere gjort??

Hilsen fortvilet..

For en utrolig trist situasjon. Han burde spurt deg og avklart dette ved en tidligere anledning, men for meg er dette bare en trist misforståelse og ikke en seksualforbrytelse. Du skriver at han var "verdens beste partner og venn", da tenker jeg det var tillit mellom dere. Han har nok ikke forstått at det han gjorde kunne oppfattes slik.

S

Skrevet

Er det ikke helt vanlig å ha sex med kjæresten sin? Jeg har hatt sex i søvne mange ganger jeg, og elsker også å vekke partner med og sitte oppå.

Hadde din kjæreste vært sammen med meg før deg, så hadde dette vært helt naturlig for ham, og ikke minst ikke noe man spør om. Man spør jo ikke om noe man selv mener er greit og naturlig, om du skjønner.

Tror du virkelig en som er kjæresten din hadde ønsket å voldta deg? Dersom alle andre signaler tyder på at han er en flott fyr?

Når slike situasjoner oppstår, hvor man har en helt ulik virkelighetsforståelse, bør man prate sammen og gi hverandre rom. Å kaste ham ut og beskylde hamn for voldtekt er neppe en måte å få et gunstig forhold på.

Jeg sier ikke at du ikke har lov å reagere, men måten du reagerte på syns jeg var langt over streken.

Skrevet (endret)

Jeg sitter her helt i sjokk.

Han sov over i natt, og vi hadde sex før vi sovnet i armene til hverandre.

Så våkner jeg i dag grytidlig av at han har penisen sin inni meg bakfra, og sakte fører den inn og ut.. Han har rett og slett sex med meg, uten min viten og vilje, mens han tror jeg sover :hakeslepp:

Jeg kaster ham selvsagt på dør fortere enn svint, og gir grei beskjed om at han er en j*vla drittsekk som aldri trenger vise seg for mitt ansikt igjen. Han spiller uskyldig og påstår han kun ville vekke meg på en "romantisk måte" :spy:

Jeg er helt skjelven her. Kjæresten min har tatt meg med makt!? Han har hatt sex med meg uten mitt samtykke, MENS JEG SOVER.

Hilsen fortvilet..

Du hadde jo sex med han kvelden før og han er kjæresten din - jeg ville ikke kalt det for voldtekt.. Men derimot at han tråkket over grensen din og burde ha spurt om du likte slikt først (selvom kjæresten min aldri gjorde det og jeg syntes det var helt greit).

Jeg hadde blitt med på det jeg om jeg våknet av at kjæresten gjorde det. Er mange som tenner på slikt skjønner du. Og han så jo sikkert på det som at han bare koste med deg. Han sa han ville vekke deg på en romantisk måte, hvorfor skal ikke det være sant?

Tror nok politiet ville henlagt saken. Både fordi det vil være mangel på bevis - dere hadde sex kvelden før, og de vil uansett finne spor etter han inni deg. Og han er kjæresten din...

Endret av Lvly
Skrevet

For meg hadde det der vært voldtekt. Ingen har sex med kroppen min uten mitt samtykke. Jeg hadde neppe kastet mannen ut, men jeg hadde nok blitt meget sjokkert og sint, og jeg hadde slåss mot han på samme måte som jeg ville slåss mot en overgrepsforbryter på gata. Og jeg hadde neppe hatt nok tilit igjen til han til at vi kunne dele soverom igjen.

Og for dere som syns det er greit å bli tatt i bevisstløs tilstand - hvordan kan dere påstå at hun overreagerte? Det er faktisk definert som voldtekt, og de fleste voldtekter foregår innen forhold.

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok et skoleeksempel på "Uaktsom voldtekt."

For TS følte dette som et overgrep/voldtekt, mens hennes kjæreste ville gi henne en romantisk stund.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...