AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg har en fulltidsjobb og en ekstrahjelpjobb. Har kontrakt på begge. Er sykmeldt nå og lurte på dette: Kommer jeg til å få sykepenger for begge jobbene når jeg har 100% sykmelding fra lege eller bare for en av de?
Gjest Mahareth Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Du får sykepenger for alle skift du er satt opp på i løpet av sykemeldingsperioden. Du må ha en sykemelding til hver arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Du får sykepenger for alle skift du er satt opp på i løpet av sykemeldingsperioden. Du må ha en sykemelding til hver arbeidsgiver. Ok,så hvis ekstrahjelpjobbkontrakten sier 15 timer i uka så får jeg det i sykepenger uansett om jeg hadde blitt satt opp på vakter eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Nei, du får kun sykepenger for de vaktene du faktisk skulle jobbet. Hvis ikke du har vakter den aktuelle ukan, får du heller ingenting.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Hvis du har kontrakt som sier 15 timer i uken så skal du ha sykepenger for de 15 timene.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Hvis du har kontrakt som sier 15 timer i uken så skal du ha sykepenger for de 15 timene. Det er din arbeidsgivers problem at han ikke gir deg 15 timer i uka. Hvis kontrakten sier 15 timer skal du ha lønn (eller sykepenger) for 15 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå