Gå til innhold

Mistet nøkler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en 13 år gammel jente som bor hjemme hos moren min. Jeg har et nøkkelknippe som jeg hadde med meg i stallen på stevne igår. Der er husnøkkel, en sykkelnøkkel og nøkkelen til skapet mitt i stallen.

Problemet er at jeg mistet nøkkelen fra jeg låste sykkelen der og satt på med vennina mi hjem i full fart. Det tordnet og lynet, og mamma ville ikke hente meg, så alt var bare kaos og stress. Så vi låste sykklene(Da hadde jeg garantert nøkkelen, siden jeg trenger den for å låse) og løp de 50 meterne mot bilen. Så ble jeg kjørt rett hjem. Etter det så jeg ikke nøklene. Så idag tidlig fant jeg dem ikke.

Jeg har vært i stallen og lett, og eneste muligheten der som jeg ikke har fått sjekket er at de har låst seg inn iskapet, at jeg har kneppet igjen hengelåsen. Men jeg tok med feil reserve-nøkkel og fikk ikke skjekket annet enn å se inn. Men jeg er 99% sikker på at jeg brukte nøklene etter det.

Uansett. Finner de ikke hjemme eller i stallen.

MEN. Problemet er bare det, trenger man å skifte ut låsen på huset? Altså få en låsesmed til å komme å skifte lås? Det var ingen kjennetegn på nøklene, siden jeg hadde tatt av pynten for at de skulle ta mindre plass. Må man skifte lås? Hva er din mening.

PS. pleier å "rote" bort ting i huset og sånn, men har aldri mistet nøklene på denne måten. Heller aldri mistet mobil eller andre verdisaker. Er det rettferdig at jeg må betale for skifting av lås?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hvis ikke nøklene kommer tilbake av seg selv etter en stund bør du si ifra til mamma og pappa - så kan de ta seg av det praktiske :)

Skrevet

Hvis ikke nøklene kommer tilbake av seg selv etter en stund bør du si ifra til mamma og pappa - så kan de ta seg av det praktiske :)

Har allerede sagt ifra. mamma mener at vi må skifte ut lås og nøkler, og er helt på tuppa. Hun mener at vi ikke kan la huset stå uten tilsyn i det hele tatt. Bare pga. at nøklene er borte. Men de er jo mista i en stall, uten ledetråder?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Da er moren din litt hysterisk, ja. Gå til stallen i morra og spør noen om de har sett nøklene.

Ta dette med en klype salt og ikke si det til moren din for da blir hun vel mer hysterisk:

Hvis dere får innbrudd i huset så er det noen fra stallen som veit at nøklene er dine (nøklene har jo ingen ledetråder som du sier!) så da burde jo det være lett å spore opp også :ler:

Skrevet

Da er moren din litt hysterisk, ja. Gå til stallen i morra og spør noen om de har sett nøklene.

Ta dette med en klype salt og ikke si det til moren din for da blir hun vel mer hysterisk:

Hvis dere får innbrudd i huset så er det noen fra stallen som veit at nøklene er dine (nøklene har jo ingen ledetråder som du sier!) så da burde jo det være lett å spore opp også :ler:

Har spurt allerede, men kan jo spørre igjen imorgen. Da er jo de fleste der for og ri og ordne, så kanskje noen finner dem da.

Hva skal jeg ikke si til mamma? ;P Problemet er bare at mamma nekter at vi begge to skal forlate huset. imorgen og jeg skal på skolen og mamma på jobb. Så det kan bli spennende.

Skrevet

Noen fler meninger?

Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, det er riktig at du betaler de eventuelle utgiftene dette medfører.

Skrevet

Jeg synes moren din skal betale, men det trenger ikke bli så dyrt hvis dere får tak i en brukt sylinder og en nevenyttig mann/kvinne. Da koster det bare å kopiere opp reservenøkler. Å miste nøkler er noe mange gjør, men er det ingen "signatur" på nøklene så betyr det ingen fare for innbrudd. Mødre kan være hysterisk noen ganger og det er hennes jobb å løse denne situasjonen. Føler hun seg ikke trygg når nøklene til huset er borte, får hun betale for en låsesmed hvis dere ikke får tak i en brukt sylinder og en handy-man.

Skrevet

Har du sjekket om nøklene ligger i bilen?

Skrevet

Hvis jeg hadde funnet en husnøkkel, ville jeg ikke gått rundt i hele Norges land og prøvd den i alle låser for å se om den hadde passet..

Ville jeg gjort innbrudd hadde jeg heller knust ei rute..

Det står jo ikke skrevet "husveien 2" på nøkkelen din, så om noen finner nøkkelen er den jo ubrukelig. Ingen som vet hvor den hører til.

Skulle ikke være nødvendig å skifte lås av den grunn.

Skrevet

Syns du skal få sjekket det skapet du prater om, og få sjekket bilen du satt på med i :) Det ordner seg skal du se ;) Moren din er sikkert bare litt stresset akkurat nå :klemmer:

Skrevet

Jeg synes nok moren din er litt hysterisk ja. Så lenge det ikke er kjennetegn på nøklene, skal det virkelig noe til for at de som evnt har funnet dem skal klare å matche nøkkel med hus.

Hvis det ender med at dere må bytte lås, mener jeg at du ikke skal belastes for det. Å miste en nøkkel er et hendelig uhell, og kunne like gjerne ha skjedd moren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...