Gå til innhold

kjole- 1 år før dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Funnet en kjole, men det er nesten 1 år igjen til bryllupet (i midten av april 2003)

For tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, da MÅ du være helt sikker på at dette er den ENESTE, PERFEKTE kjolen for deg altså!

Mye kan skje på et år - både når det gjelder mote, smak, vekt og kroppsfasong (selv ble jeg gravid og var sjeleglad jeg ikke kjøpte drømmekjolen tidlig)... Og det er vanskelig å la være å se på andre kjoler - det er bare å trykke på linker her inne for å se kjolene til andre, og da tror jeg det er lett å finne noe "enda finere".

Så mitt råd: Tenk deg godt om - vær knallforelska i kjolen, hør om det er en kjole som kommer til å forsvinne i år (hvis ikke kan du vel vente med å kjøpe den til du er litt nærmere dagen?), og hold deg langt unna andre kjoler etterpå!

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min omtrent 1 år i forveien(10 mnd). Jeg fant en kjole jeg likte veldig godt på salg, derfor slo jeg til.

Selvfølgelig ser jeg mange andre kjoler som er fine, og til tider har jeg også være i tvil om jeg har valgt den rette kjolen.. Men det var igrunn mest i begynnelsen jeg tvilte. Jeg er fornøyd med kjolen min, jeg vet at den kler meg og uansett når man kjøper kjole, vil man alltid se andre kjoler man liker veldig godt. 12

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg ville ALDRI tatt sjansen på å kjøpe så tidlig!!!

Rettelse...jeg TOK sjansen på å kjøpe nesten så tidlig.....og har angret omtrent siden....

Det lille trollet gifter seg 29.juni

vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: lilletroll den 2002-05-04 08:13 ]

Skrevet

Ups...ble visst litt for ivrig med å trykke enter... Håper at dette innlegget kommer på riktig plass. Altså det jeg skulle si var at jeg gifter meg ikke før neste sommer (er selvsagt i gang med full planlegging) og jeg har allerede funnet kjolen jeg vil gifte meg i.Men jeg har ikke kjøpt den ennå da jeg spurte når siste frist for evnt. bestilling var. Det var i November fikk jeg vite. Derfor venter jeg med å kjøpe kjolen slik at jeg kan tiite meg litt om. Selv om jeg vet at det er den kjolen jeg kommer til å ende opp med. Du bør kansje drøye med å kjøpe den og heller undersøke når det er siste frist for deg og bestille den og heller vente. For man vet aldri hva som kan skje når de nye modellene kommer ut til høsten. Kansje finner du en som du liker mye bedre og vil kansje angre på at du allerede har kjøpt kjolen. Et lite tips bare. icon_smile.gif lykke til icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du funnet en kjole som du føler er riktig for deg, er det bare å kjøpe.

Lykke til!

-M-

Skrevet

Har selv kjøpt kjole ett år før dagen. Bor nå i oslo, men skal flytte til utkant- Norge. Regner med at ikke utvalget av kjoler er like stort der, derfor kjøpte jeg nå. Har du først funnet drømmekjolen, tror jeg ikke du forandrer smak på ett år.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg begynte tidlig å kikke etter kjole og ble egentlig litt skremt for det var sååå mye som IKKE var meg og som ikke passa min kropp i det hele tatt. Når eg først så kjolen min og prøvde den var det ingen tvil og eg reserverte (leie) for min dag. Nå skal eg slanke meg en god del og er spent å prøve kjolen igjen i sommer en gang...kanksje eg ender opp med en tilsvarende men ikke helt lik pga endra kroppsfasong ?

Gjest Sunflower
Skrevet

Jeg fant min drømmekjole i januar i fjor, men skal ikke gifte meg før i juli nå i år...

Kjøpte kjolen etter et par dagers betenkningstid, hadde bare prøvd 4 kjoler før den jeg endte opp med, men var rimelig klar over hvilken modell/fasong jeg ønsket på kjolen. Må innrømme at jeg har vært litt i tvil i ettertid og har hele tiden gått og kikket på andre kjoler etter dette, men oppdager til stadighet at jeg er på jakt etter en som ligner den jeg allerede har, og hver gang jeg prøver den, syntes jeg selv at den er utrolig fin!

Så: Vet du at dette er en kjole du kler, og føler deg flott i, ser jeg ingen grunn til at du skal vente til det nærmer seg mer. Og det er jo faktisk ingen krise om du skulle falle for en annen senere, du kan jo alltids selge den første, slik tenkte i alle fall jeg!

Skrevet

Hvis du ikke skal gifte deg før neste år, ville jeg ventet med å kjøpe kjole til høstsalget. Man blir så ivrig nå man finner drømmekjolen, men de flest kjoler kommer på salg til høsten. Jeg kjøpte min i oktober til halv pris!

Lykke til!

Hilsen Julibrud kys_2.gif som blir lykkelig gift 13. juli 2002.

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min for 2 år siden,og den er fortsatt den aller fineste for meg.Kjøpte den i utlandet,enkel og ren -og finnes ikke maken!!

Er du sikker i smaken,og alt stemmer,hadde jeg slått til.Tenk om du må gå og lete etterpå for å finne noe lignende.....

LYKKE TIL!!

Skrevet

Jeg gjorde som Julibrud og kjøpte min kjole på salg i oktober. Uansett hva du måtte gjøre så kan du aldri være sikker på at du gjør det rette. Selvfølgelig kan du finne drømmekjolen din senere, men hva hvis dette er drømmekjolen din?? Da vil du sammenligne alle andre kjoler mot denne og kanskje måtte velge den nest fineste fordi du ikke lenger får tak i den første. Den jeg kjøpte var bare så MEG den kunne blitt, så jeg var ikke i tvil for min del. Dette kan du bare svare på selv, for mange har jo et bilde at drømmekjolen i hodet. Etter å ha prøvd den vil du se om den er riktig for deg.

Skrevet

Jeg har sett på en kjole privat. Den er virkelig slik jeg ønsker. Har lyst til å dra og prøve den, selv om det er 1 år til bryllupet. Har fulgt med i ca. 4 mnd og ikke sett så mange kjolene jeg liker. Derfor tenkte jeg at hvis denne kjolen er slik jeg liker, hvorfor skal jeg vente og kanksje ikke finne drømmekjolen. Og de fleste kjoler går det faktisk ann å sy ut og inn, slik at det er rom for noe vektendringer.

Men jeg er også veldig usikker for om det er for tidlig! 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Oi. Her var det splittet mening!

Jeg ble veldig usikker hva jeg skal gjøre. For min forlover mener også at det er alt for tidlig med 1 år i forveien. Men jeg vet ikke selv. Det var bare som om den kjolen var akkurat slik jeg kunne tenke meg, og da er det vanskelig å la den slippe. Og som deg Olse er også denne kjolen noen som selger privat!

Skrevet

Selv om jeg har veldig lyst til å hoppe i det, tror jeg kommer til å vente. Det virker jo som faktisk det er flere som har angret en del her! 12

Skrevet

Ja, det er noen her som har angret på valget sitt. Men de fleste har vel fått gjort noe med det?

Jeg på min side fant min i november. Men jeg er kjempefornøyd med kjolen! Behøvde ikke å prøve mange kjolene før jeg forsto dette. Jeg har aldri angret på valget mitt.

Jeg kan også fortelle om en jente som var å prøvde kjole den siste gangen jeg var i brudesalongen. Hun var der for 'ente gang. Og begynte faktisk å bli litt desperat. Det var ikke så veldig lenge til bryllupet skulle stå, så hun måtte se å få bestemt seg. Problemet var bare at hun for lenge siden hadde funnet drømmekjolen. Men så hadde hun bestemt seg for å vente litt. Neste gang hun kom så kunne de ikke lenger bestille kjolen for henne - den var gått ut av produksjon, og den de hadde inne var litt for liten og kunne ikke sys ut noe mer... Så sto hun der da. Og nå ble det til at alle kjolene hun prøvde liksom ikke var slik den andre hadde vært.... Hun endte til slutt opp med en da jeg var der. Hun ble fornøyd, men det var altså bare et andrevalg...

Jeg sier ikke at dette kommer til å gjelde deg, men det er lurt å ha i bakhodet. Gå tilbake å se på kjolen en gang til. Liker du den fortsatt like godt som sist? Er det leiekjole? I så fall kan du jo få den hengt av for så eventuelt å ombestemme deg siden. Det fikk i alle fall hun jeg nevnte ovenfor. Men det spørs kanskje når det er så lang tid i forveien - spør betjeningen. Er det kjøpekjole, spør når den går ut av produksjon. Da har du jo til da å ombestemme deg på.... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...