Gå til innhold

Den mest uortodokse formen for slanking jeg har hørt

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har tenkt til å bli slankere og strammere og har satt opp et, etter min mening, veldig uvanlig opplegg. Hun har tenkt til å spise to middager (fisk/kjøtt og grønnsaker) per dag og bl.a spise kokesjokolade til lunsj og skolebrød til kveldsmat. Altså veldig mye "usunn" mat per dag. Hun sier hun er sjokoholiker og ikke vil gi slipp på disse vanene. Hun har likevel regnet ut at hun ikke skal innta mer enn 1700 kalorier daglig og trene, dermed gå i underskudd hver dag. Da vil hun jo gå ned i vekt?

Jeg argumenterte med at hun da mest sannsynlig, med mye drittmat med sukker og fett ville gå ned i vekt fra muskelmasse og ikke bli tynnere. Da svarte hun at hun skulle trene hard styrke flere ganger i uken. Og når musklene brukes og bygges ville jo kroppen ta underskuddet fra kroppsfettet.

Det er jo faktisk logisk, men jeg syntes det hørtes rart ut ettersom jeg assosierer sjokolade og skolebrød med alt annet enn vektnedgang. Går det ann å bli slankere og strammere på den måten? Mange sier at magefettet aldri blir borte hvis man spiser usunt men hun påstår at kroppen vil måtte ta av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om en blir tynnere av det, men det kan jo henne hun vil utvikle mangelsykdomer(tenker på mangel på vitaminer og mineraler og sånt). For meg hørtes det ikke helt heldig ut.

Skrevet

Dette høres ut som et skikkelig idiotopplegg. Enten sprekker hun så det suser, eller så får hun mangelsykdommer fordi hun ikke spiser nok skikkelig mat.

Selvsagt er det mulig å slutte å spise sjokolade, hun vil bare ikke innse det. Skolebrød til kvelds er heller ikke bra, enten man skal slanke seg eller ei. Sjokolade og skolebrød gir raske blodsukkerstigninger med påfølgende raske nedturer, som gjør at man føler seg mer sulten. Grovbrød eller kornblanding med melk derimot ville gitt et jevnere blodsukker som gir en mer stabil metthetsfølelse, som gjør det lettere å la være å spise for mye.

Skrevet

Skal hun bygge muskler så må hun få i seg nok proteiner. Og hun bør få i seg proteiner rett etter trening.

Men sefølgelig kan hun gå ned i vekt selv om hun spiser sjokolade, bare hun ligger i kaloriunderskudd. Men det er ikke en sunn måte og gå ned i vekt på.

Skrevet

Tja, høres ikke SÅ ille ut. Kommer jo litt an på mengdene også, og om dette er ALT hun har tenkt til å spise. Om dietten blir seende slik ut;

Frokost - stor posjon grønnsaker og fisk/kjøtt - ca 600 kcal.

Middag - stor posjon grønnsaker og fisk/kjøtt - ca 600 kcal.

Kveldsmat - et skolebrød - ca 400 kcal.

Og totalt 1600 kcal, og så spiser hun en liten bit kokesjokolade til lunsj. Noen mennesker spiser tross alt ikke mange måltider om dagen fordi de rett og slett ikke blir sultne så fort...

Skrevet

Men vil ikke mye usunn mat sørge for at magefettet blir værende uansett? Og at vektnedgangen heller taes fra muskler etc.? Man vil kanskje gå ned i vekt, men tviler på at man blir slankere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...