Gå til innhold

"minimumsstørrelse" akvarium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg akvarium, men vi har begrenset med plass og kommer antagelig til å flytte innen et par år. Derfor vil jeg ikke starte med et kjempeprosjekt... jeg har hatt akvarium før (75 l), men regner meg som helt nybegynner. Jeg har tenkt på et akvarium på minimum 54 l, og kanskje ha et chiklide-par (evt en hann og to hunner) av en liten/egnet art. Kan dette gå?

Jeg lurer også på hva man kan ha akvariet på - vil en Ivarhylle fra IKEA (av de som er maks 80 cm lange, muligens en kortere og bred variant) tåle vekten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forresten - glem det med hylla, jeg ser at IKEA oppgir vektbelastning på noen av hyllene sine...

Skrevet

Linker til en liste ciklider som passer i akvarie mellom 40 - 60 liter. Forumet jeg linket til her gode artikler og oppstart av akvariet (annbefales sterkt!!!). Spør gjerne om råd fra andre som har satt opp lignende akvarier før du starter.

http://akvaforum.no/search.cfm?search=fish&family_id=1031&Fresh=1&size_from=1&size_to=100&difficulty=&gh_from=0&gh_to=50&ph_from=5&ph_to=9&temp_min=10&temp_max=35&tsizefl=40&tsizetl=60&tsizefcm=40&tsizetcm=300

I forhold til å kjøpe akvarie er det stadig tilbud på akvariepakker med bord. Bare vær obs på at pumpene gjerne er for små når du kjøper pakker. Ellers er det mye bra på brukmarkedet. Det er det mye penger å spare på.

Send meg en PM om du lurer på noe, eller vil ha flere linker.

Skrevet

Takk for nyttig svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...