Gå til innhold

Sperre for galluptelefoner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det går an å sperre for "galluptelefonoppringninger"? Hele den siste måneden har jeg fått oppringinger fra et og samme nummer, men ikke før i går rakk jeg faktisk å ta telefonen. Da fikk jeg høre at det var "Norsk Gallup" og at det gjaldt en markedsundersøkelse. Jeg takket pent nei og sa jeg ikke var interessert i å delta, og trodde dermed jeg hadde blitt kvitt dem. Men neida, i formiddag ringte de igjen. (Annen person, men samme nummer og samme ærend.)

Synes dette begynner å nærme seg telefonterror ;) . Er det noen som vet om det finnes et sted å reservere seg mot denne type oppringninger? Jeg har allerede reservert meg mot telefonsalg i Brønnøyregistrene, men regner med dette går på en litt annen kvote ettersom det ikke er direkte salg. Jeg ba dagens innringer vennligst prøve å få meg slettet fra listene deres, men regner egentlig med at det ikke er så lett. Håper imidlertid han kan få lagt inn i systemene sine at mitt nummer er oppringt i denne undersøkelsen, så jeg slipper mer mas fra dem i denne sammenhengen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe godt tips, men jeg slenger meg på her, siden jeg lurer på det samme. Det er utrolig irriterende med disse telefonene! Et par ganger har jeg vært dum nok til å svare ja til å være med, men spørsmålene deres er jo helt umulige! "Hvor enig er du i følgende påstand: (en eller annen påstand..) Helt uenig, litt uenig, en smule enig, bittelitt enig, passe enig..." etc.

:kjefte:

Endret av Meaty
Skrevet

tror ikke man får stoppet dem, men jeg har bare mobil telefon og lagret telefon nummrene, så kan jeg i hvertfall velge å avvise og slippe og snakke med dem (liker ikke å si nei, men vet om jeg sier ja til 1 min så tar det gjerne 10 minutter....)

Skrevet

Så langt jeg vet er det ikke mulig. Men det skulle helt klart vært det, jeg har blitt oppringt flere ganger ukentlig av samme firma i perioder, fått tlf kl halv elleve på kvelden, og og tidlig en søndags morgen. Jeg er aldri interessert i å snakke med noen av de, og når de maser eller ringer på håpløse tidspunkter blir jeg ganske irritert. Jeg har flere ganger bedt de slette meg fra listene sine, men det "går visst ikke". Selvfølgelig går det, de bare vil ikke.

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Et par ganger har jeg vært dum nok til å svare ja til å være med, men spørsmålene deres er jo helt umulige! "Hvor enig er du i følgende påstand: (en eller annen påstand..) Helt uenig, litt uenig, en smule enig, bittelitt enig, passe enig..." etc.

Hahaha! Kjenner til den.

Og "Det tar bare noen minutter". My ass!

Som en med noen studiepoeng i statistikk slår det meg som en elendig metode, for innen spørsmål nr 27 så er man så pisslei at man bare svarer noe uten å tenke.

Jeg tror ikke det er smart å bli med da, da tipper jeg man er på listene for alltid!

Jeg har reservert meg i brønnøysundregisteret, men det hjelper jo knapt mot salg engang. De sier bare "jammen, jeg skal ikke selge noe..". Neivel, hvor i helvete reserverer jeg meg mot gratis boligblader og Anne B Ragde-bøker da?!!

Endret av Anjelika
Skrevet

Jeg mener man ikke kan reservere seg mot spørreundersøkelser.

Det jeg gjør er at når jeg tar tar telefonen så svarer jeg bare at det ikke passer akkurat nå. Deretter så lagrer jeg nummeret under "markedsføring". Ergo så ser jeg det når de ringer igjen og da tar jeg ikke telefonen i det hele tatt.

Skrevet

Jeg mener man ikke kan reservere seg mot spørreundersøkelser.

Det jeg gjør er at når jeg tar tar telefonen så svarer jeg bare at det ikke passer akkurat nå. Deretter så lagrer jeg nummeret under "markedsføring". Ergo så ser jeg det når de ringer igjen og da tar jeg ikke telefonen i det hele tatt.

Ble ca. min løsning også. La dem inn som egen gruppe og kan la blokkeringsprogrammet på telefonen ta seg av moroa.

Her kan du lese om det:

https://w2.brreg.no/reservasjon/om_resreg.jsp'>https://w2.brreg.no/reservasjon/om_resreg.jsp

Her kan du reservere deg...

https://w2.brreg.no/reservasjon/

Jeg gjør dette flere ganger i året.

Nei, jeg regnet med at Brønøyregistrene hadde "reservert seg" mot den slags reservasjoner. ;) Slo opp på siden og fikk det bekreftet. Hadde bare håpet det fantes et eller annet annet sted der man kunne blånekte den slags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...