Gå til innhold

African Impact

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg sparer opp til backpacking. Jeg leste et innlegg her inne på reiseliv om en organisasjon som heter African Impact, og synes dette ser spennende ut. Hadde vært gøy å kombinere noe sånt med reisen. Jeg skal reise i overkant av 3 måneder, så det hadde vært gøy med f.eks. 4 ukers frivillig arbeid.

Kjenner ikke så mange som har gjort noe sånt, bare to stykker som har jobbet på barnehjem. Hun ene hadde veldig god erfaring med sitt selskap, mens hun andre ble utnyttet av selskapet sitt.

Lurer på om dere har noen lignende organisasjoner å anbefale som dere har prøvd ut selv, eller som dere har hørt er bra? Samme hvor hen i verden.. Kan egentlig jobbe med det meste, men ikke barnehjem, da jeg føler jeg har for lite erfaring med barn.

Edit: På African Impact har jeg sett på prosjektene i Zambia og Sør-Afrika. Hvilket av disse landene vil dere anbefale?

Endret av Badabing
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sparer opp til backpacking. Jeg leste et innlegg her inne på reiseliv om en organisasjon som heter African Impact, og synes dette ser spennende ut. Hadde vært gøy å kombinere noe sånt med reisen. Jeg skal reise i overkant av 3 måneder, så det hadde vært gøy med f.eks. 4 ukers frivillig arbeid.

Kjenner ikke så mange som har gjort noe sånt, bare to stykker som har jobbet på barnehjem. Hun ene hadde veldig god erfaring med sitt selskap, mens hun andre ble utnyttet av selskapet sitt.

Lurer på om dere har noen lignende organisasjoner å anbefale som dere har prøvd ut selv, eller som dere har hørt er bra? Samme hvor hen i verden.. Kan egentlig jobbe med det meste, men ikke barnehjem, da jeg føler jeg har for lite erfaring med barn.

Edit: På African Impact har jeg sett på prosjektene i Zambia og Sør-Afrika. Hvilket av disse landene vil dere anbefale?

Hva slags arbeid kan du tenke deg å gjøre da? Kunne du tenkt deg å jobbe med dyr? Prøver desperat å lete opp en side jeg har sett på tidligere, som virker veldig bra. Skal sende deg link når jeg finner den!

Tror jeg ville gått før Sør-Afrika. Jeg har riktignok ikke vært der selv, har kun vært i Zambia og andre naboland.

Gjest Badabing
Skrevet

Takk for svar! :) Post gjerne siden om du kommer på den! :)

Jeg kan vel jobbe med mye forskjellig. Er praktisk anlagt, så jeg kan jobbe med vedlikehold, oppussing og sånne ting. Helserelaterte ting kan jeg også jobbe med, da jeg har noe utdannelse innen dette. Kan godt jobbe med dyr også, men ikke redde dyr som er mishandlet eller lignende, for det blir for tøft for meg.

Hvorfor ville du ikke reist til Zambia? Trivdes du ikke der? Må innrømme at jeg er litt skeptisk til Sør-Afrika fordi forloveden til venninnen min ble skutt der, men det er vel ikke akkurat noe som skjer hver dag :P Og man er vel på litt tryggere steder kanskje :) Har egentlig veldig lyst til å reise dit, men har virket litt skummelt.

Har fått tips om x-plore også, så skal titte litt på det også :) Men virker som man må binde seg for litt lenger tid, og det er jo litt dumt nå. Men har kanskje lyst til å forsøke et lengre opphold fra høsten av igjen :)

Skrevet

Tror jeg har linken på en annen pc, så skal poste den så fort jeg har fått tak i den:)

Vel, ved nærmere ettertanke så er sikkert Zambia også et godt alternativ, men du må nok regne med at korrupsjonen er mye større der. Jeg har venner fra flere land der nede, og inntrykket mitt er at Sør-Afrika er et bedre alternativ, også med tanke på at du finner veldig mye variasjon der nede. Kriminaliteten er vel stor om du drar til steder som Durban, Johannesburg el lignende, men ellers er det nok ikke så mye verre der enn det er andre steder, f.eks Zambia. Men selvsagt må man ta sine forholdsregler. Selv var jeg i Namibia over en lengre periode, og fikk beskjed om at vi virkelig måtte passe oss. Men med litt sunn fornuft opplevde vi aldri noe ubehagelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...