Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva folk her inne synes om gravide med sminke. Da snakker jeg ikke om naturlig sminke a la litt foundation og mascara..

Har alltid vært kjempe glad i sminke, elsker å prøve nye ting med skygger ol. Men nå som jeg er gravid føler jeg at det blir litt feil og ser helt teit ut å "dynke trynet" i sminke.. Da snakker jeg om sminke som feks. dette: http://www.google.com/images?um=1&hl=en&client=safari&rls=en&biw=1281&bih=680&tbs=isch%3A1&sa=1&q=eyeshadow&btnG=Search&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Hva synes dere? Er også litt bekymret for at det kanskje blir litt for mye etter ungen er født, altså, at en mamma sminker seg "såå" mye..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det "feil" å sminke seg når man er gravid? Kan aldri se for meg at det er et issue for noen :) Smink deg akkurat som du vil og føler for du...

Skrevet

Synes ikke så mye sminke er pent på andre en proffe modeller.

Gravid eller ikke gravid, man ser litt desperat ut.

Skrevet

Hvordan er det "feil" å sminke seg når man er gravid? Kan aldri se for meg at det er et issue for noen :) Smink deg akkurat som du vil og føler for du...

Jeg tenkte mer på litt mer enn "vanlig", altså skygge ol. Men tusen takk for svar :)

Skrevet

Smink deg som du vil :)

Føler du dege fin med det, så sminker du deg slik ! :)

Skrevet

Hvorfor skal en droppe å sminke seg slik en gjør, bare fordi man er gravid? :) Smink deg sånn som du vil.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis en pleier å "dynke seg i" sminke til hverdags er det vel - graviditet, morsrolle eller hva det enn er - på tide å gå litt i seg selv? Hvis en sminker seg som om en skal på fotoshoot eller på fest til hverdags har en nok misforstått hva daglig sminke er. Noe som godt kan sies om de brunkrembefengte 14tissene nå for tiden.

Dagligsminke i komplimenterende farger som fremhever ens beste sider er vel aldri feil.

Skrevet

Hvis en pleier å "dynke seg i" sminke til hverdags er det vel - graviditet, morsrolle eller hva det enn er - på tide å gå litt i seg selv? Hvis en sminker seg som om en skal på fotoshoot eller på fest til hverdags har en nok misforstått hva daglig sminke er. Noe som godt kan sies om de brunkrembefengte 14tissene nå for tiden.

Dagligsminke i komplimenterende farger som fremhever ens beste sider er vel aldri feil.

Ro ned litt... Jeg snakker om litt skygge når man går ut å spiser middag eller er ute på fest feks. Når jeg sa "dynke trynet" i sminke så mente jeg ikke masse brunkrem ol. Det har jeg aldri sagt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ro ned litt... Jeg snakker om litt skygge når man går ut å spiser middag eller er ute på fest feks. Når jeg sa "dynke trynet" i sminke så mente jeg ikke masse brunkrem ol. Det har jeg aldri sagt.

Jeg vet faktisk ikke hvilken ordbok du bruker, men eksemplene du viste og uttrykket "dynke trynet" i sminke - pluss det faktum at du mener gravide ikke skal bruke sminke - ga helt det inntrykket at vi snakker om overdreven bruk av det.

Og jeg kan faktisk ikke forstå hvordan du kan få det til at naturlig, komplimenterende sminke er feil for gravide og mødre. Jeg kan heller ikke forstå at festsminke skal være det.

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hvilken ordbok du bruker, men eksemplene du viste og uttrykket "dynke trynet" i sminke - pluss det faktum at du mener gravide ikke skal bruke sminke - ga helt det inntrykket at vi snakker om overdreven bruk av det.

Og jeg kan faktisk ikke forstå hvordan du kan få det til at naturlig, komplimenterende sminke er feil for gravide og mødre. Jeg kan heller ikke forstå at festsminke skal være det.

Hvorfor så grinete?

Jeg spurte ikke om vanlig foundation, liner, mascara, som sagt. Det bruker jeg. Jeg har aldri sagt at jeg mener gravide ikke skal bruke sminke. Men SKYGGE, sotete øyne ol. Jeg ser aldri gravide med noe særlig mer sminke enn den naturlige looken så derfor lurer jeg. Og jeg føler meg forbanna gammel nå som jeg er gravid. Kvinnene i familien min som har barn bruker nesten aldri sminke, de bruker det jeg bruker til vanlig når de er på fest, så jeg vet ikke hva som er normalt...

Skrevet

Hva er problemet med å sminke seg selv om man er gravid???? er da ikke noe å spørre om det vel.... Smink deg som du vil!! Om du føler deg vell med det, syns jeg du bare skal fortsette med det!

Skrevet

Smink deg slik du pleier. Om du er gravid eller småbarnsmor spiller ingen rolle. Men å troppe opp på barselgruppa eller babysang med "catwalk-sminke" er ikke helt passende. På fest osv er det alltid passende med pyntet sminke - også for gravide.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hvorfor så grinete?

Jeg spurte ikke om vanlig foundation, liner, mascara, som sagt. Det bruker jeg. Jeg har aldri sagt at jeg mener gravide ikke skal bruke sminke. Men SKYGGE, sotete øyne ol. Jeg ser aldri gravide med noe særlig mer sminke enn den naturlige looken så derfor lurer jeg. Og jeg føler meg forbanna gammel nå som jeg er gravid. Kvinnene i familien min som har barn bruker nesten aldri sminke, de bruker det jeg bruker til vanlig når de er på fest, så jeg vet ikke hva som er normalt...

Hva er egentlig problemet ditt?

Jeg veit ikke hva du legger i definisjonen mye sminke eller naturlig sminke, men jeg for min del sminker meg naturlig hver dag og bruker både foundation, rouge, øyenskygge, kajal, mascara og lipgloss. Det gjelder bare å tone det ned til hverdagsbruk. Velge duse øyenskygger, dusere kajal, litt mindre mascara, en lipgloss med litt mindre farge osv.

Ser ikke problemet med at gravide sminker seg, og kan ikke skjønne hvorfor det skal være noe problem eller tema i det hele tatt. Vil du sminke deg så gjør du det, vil du ikke så lar du være. Er det virkelig så vanskelig?

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor så grinete?

Jeg er ikke grinete. Jeg forklarte deg hva jeg mente med "dynket" betyr i mitt språk.

Jeg er totalt uenig med deg i at gravide ikke kan bruke sminke. Du mener tydeligvis at sminke tilhører de som ikke er mødre. Du har lov å ha den meningen. Andre er ikke grinte fordi de ikke har den meningen.

Som SmalTalk bruker jeg sminke daglig - hele bøtten - uten at det dermed ser ut som jeg skal på byen. Forskjell på daglig sminke og festsminke for de fleste av oss er skimmer, fargevalg etc.

Så er det jo også slik dessverre at en del gravide er svært dårlige og den siste tanken i verden etter å ha stått på hodet i spybøtten på morgenen er sminke - eller de kan knapt gå pga bekkenløsning og har like lite fokus på sminke. Det samme gjelder mødrene: verken frisør eller sminke får prioritet fordi man prøver å vende seg til en ny tilværelse.

Og så har du alle de som gravid eller ikke, mor eller ikke, lar seg totalt forfalle til strikkløse joggebukser og løstsittende t-skjorter, fett hår og absolutt null i sminke fordi de er blitt gift.

Og ja - jeg har nære venninner som bruker mindre sminke enn meg til fest og ingen sminke til hverdags. Kan ikke si at jeg har funnet en regel som sier at dette forandret seg fra før til etter at de ble mor. De har alltid vært sånn.

Skrevet

Gjør det du føler for ! Er det ikke naturlig for deg så dropper du det. Når babyen er kommet så er det jo greit at ingenting smitter over i ansiket/munnen/klærne til ungen :)

Skrevet

Det må da være mulig å diskutere med en vennlig tone?

Uansett om man er gravid eller ikke, har barn eller ikke, så synes jeg det er helt ok å sminke seg som man ønsker og føler seg vel med og være seg selv. Selv foretrekker jeg pent (skikkelig påført) sminket og dette kan være alt fra naturlig sminket til mer sprekt og fargerikt. Kommer an på helheten og det er til hverdags eller fest. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...