jordbarn Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg har ganske langt hår, for jeg har ikke klippet meg på 1 år... Men i det siste har jeg ikke merket at det har blitt noe lengre.. Håret er veldig slitt.. og jeg har hørt at dersom du ikke klipper det så vil det brekke av og aldri bli langt.. noen som forstår hva jeg mener?
Quirky Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Ikke nødvendigvis, langt ifra. Hvis du stusser tuppene veldig sjeldent vil du nok omsider få flisete tupper, og håret vil ikke se sunt og velstelt ut. Men det kommer helt an på hårkvaliteten, og hvor mye slitasje det blir utsatt for, jeg har hår som, hvis jeg pleier det godt, ikke blir flisete i tuppene på lang tid, trass i farging, bruk av rettetang og hårføner etc. Men, de fleste trenger en stuss iallefall et par ganger i året.
Gjest Anjelika Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Hårstråene stopper jo å gro på et tidspunkt, dør og faller ut. Hvor langt hår du kan få har ikke så mye med splittede tupper å gjøre som det har med hårrøttene å gjøre, altså hvor lenge de lever og gror og hvilken fart de gjør det i.
Rødtoppen86 Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Tuppene blir som regel slitt, og da "knekker" de gjerne av. Mine tupper gjør ihvertfall det, men håret blir lengre siden det ikke gjelder alle tuppene. Du kan jo prøve å studere hårstråene dine og se om du ser hår som har splittet seg eller har et hvitt punkt over tuppen. Ofte kan man dra hårstrået ut fra dette punktet, og da blir det jo litt kortere. Du kan alltids ta frem en saks og klippe bort de slitte tuppene du ser selv, men det lureste er nok å gå til frisør noen ganger i året.
Gjest Serena Skrevet 30. august 2010 #6 Skrevet 30. august 2010 Håret blir slitt og ser i alle fall mindre pent ut. Det som skjer er at håret KAN, men det skjer ikke med alle, er at håret begynner å spise seg oppover på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå