Gjest anonymbruker Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Hei. Jeg føler bare jeg må dele dette med noen, og høre hva andre synes. Jeg er 19 år gammel. Jeg har en kul vennegjeng som jeg ofte henger med, og vi fester greit mye. Men når det kommer til det å stikke på byen stopper det opp. Jeg synes rett og slett ikke det er noe gøy å feste og danse på byen :S Jeg elsker å drikke med kompiser, og det er kult å snakke med damer, men det er noe med det å stikke på byen i det siste som ikke er så veldig gøy. Jeg synes rett og slett det er waste of money. Jeg blir naturlitgvis med for kompisene sin skyld. Er det flere som føler sånn? Jeg tenker at det er vanlig å ikke stikke på klubb når man er 30 år, men jeg er 19 liksom. Hvorfor trives jeg ikke på nattklubber?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Jeg har aldri trivdes med det selv. Foretrekker litt mere intime settinger hvor man ikke trenger å stresse med å vise seg frem og se seg ut mulige partnere og sånt. Jeg er glad i å være sammen med venner, men liker ikke å sitte på utstilling, og har aldri vært noe god på smalltalk. Og en ordentlig samtale er ikke alltid lett å få til når man blir avbrutt av bekjente av alle parter som bare vil si hei, eller må sitte å rope for å høres over musikken. Nå er det leeeenge siden jeg ga det der opp, men som regel endte det opp med at jeg ble sittende der å kjede meg og lure på hva klokken var og når det var på tide å gå hjem. Og som du sier, det koster jo også! Tenk at vi frivillig betaler for å gå ut og kjede oss? Nei, det beste du kan gjøre for deg selv og lommeboka er å holde deg til de festene du trives med, ikke bruk tid og penger på noe du ikke liker. Høres jo ut som at du har et bra sosial-liv uansett, så det er bare å slappe av.
Rumohra Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Jeg blir også trist når vorset er over og man på død og liv skal på et nasty utested hvor det er 90% eklinger og så høy musikk at man ikke hører sine egne tanker, desto mindre hva den du snakker med sier. Jeg tror faktisk ikke så mange som man tror faktisk liker byen, de fleste er med fordi det "er sånn man gjør" og skal være så ufattelig kult (evt. for å få seg noe).
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 På samme måte som venner av og til blir med meg til små rockesteder (hvor man ikke trenger å rope til hverandre for å bli hørt) selv om de ikke liker det kjempegodt, blir jeg også med de til stappfulle og svette nattklubber. Blir helt ør av å være der... Så som regel, hvis hele venneflokken skal samles møtes vi på utesteder hvor alle trives greit, eller har private fester. Evt. vorspiel som aldri slutter:)
Rødtoppen86 Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Sitter heller hjemme på et bra vors, enn å dra ut på byen. Det ødelegger ofte mye av den gode stemningen siden det er stappfullt av bråkete mennesker og grusomt høy musikk på uteplassene. Eneste jeg liker med å gå på byen er å få danset litt, alt annet kunne jeg vært uten. Er ingenting som slår en god vennefest hjemme. Billig drikke, musikk du liker, plass å sitte ned og prate osv.
Neala Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Jeg er bare 18, og jeg vil heller dra på en bra fest enn å dra ut på byen. I min vennegjeng er vi heldigvis ganske like på dette, og drar egentlig kun på byen hvis vi ikke finner fest, og de kveldene er kjedeligere enn når vi har fest. Du er nok helt normal
Gjest Iah Skrevet 29. august 2010 #7 Skrevet 29. august 2010 Fra jeg var 18 til jeg var 19 var jeg ute minst to ganger i uken. Elsket byen, elsket å danse på et stappfullt dansegulv. Men så fikk jeg nok. Og etter det har jeg knapt nok vært ute, er 25 nå. Synes vorspiel er kjempegøy og er gjerne med på det, men da de andre skal ut stikker jeg hjem.
The Kitten Skrevet 29. august 2010 #8 Skrevet 29. august 2010 Jeg synes vanligvis det er veldig kjedelig å gå på byen. Jeg foretrekker helt klart hjemmefester.
barnehagetanten Skrevet 29. august 2010 #9 Skrevet 29. august 2010 Har aldri vært glad i å gå på byen: vorspill og fester er mye kjekkere. Hva med å arrangere en fest sammen med venner da? Leie lokale og innvitere til venners venners fest el?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. august 2010 #10 Skrevet 29. august 2010 Jeg er 19 og synes det er veldig trivelig å gå på bar. Her hvor jeg bor er det ganske mange små, intime barer og mange av dem spiller heller ikke musikk. Da blir det ikke så veldig fokus på det med sjekking/sitte på utstilling osv. Man møter heller bare venner og har det gøy. Men sånn diskotek/partyutested synes jeg blir dritkjedelig, da vil jeg mye heller være på husfest!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #11 Skrevet 29. august 2010 Best av alt er fester med venner hjemme f.eks, slike ting. Vorspiel er også hyggelig. Om jeg vil ut så er det fordi jeg elsker å danse, men får sjelden reist ut på dette. Om jeg har vært ute og danset så bærer den gode følelsen til neste gang, og jeg kan glede meg. Å sitte/stå på et utested med ølen i hånda gir meg ikke noe heller.
Gjest Melina* Skrevet 29. august 2010 #12 Skrevet 29. august 2010 Tror jeg har vært på byen...sånn ca... 3 ganger det siste året? Ha ha Jeg er 22, og jeg har aldri likt å henge på byen. Det var litt gøyere da alle i vennegjengen var singel, men etter hvert som noen fikk kjærester, samboere etc., ble det liksom aldri det samme. Jeg drar gjerne på vors/fest, men byen... nei... det er ikke helt meg.
Gjest Anjelika Skrevet 29. august 2010 #13 Skrevet 29. august 2010 Ender alltid automatisk opp på byn, selv om det ofte definitivt var kulest på vorspielet. Noen ganger blir byturen bare en evig vandring fra utested til utested hvor alt er kjedelig eller fullt. Men jeg har da hatt det fantastisk morsomt på byn og, det kommer jo litt an på hvor man er og hvem man treffer. Det er vel også det som er litt av poenget med å gå ut, møte andre mennesker?
Independent_ Skrevet 29. august 2010 #14 Skrevet 29. august 2010 Jeg er akkurat som deg! Hjemme med mine venninner og kompiser kan vi sitte hele natten gjennom å kose oss med øl og vin, og det blir fylleri og fanteri som vi synes er kjempe morsomt. Men skal noen ut på utested hender det skjeldent at jeg henger med. Jeg har stor problematikk med å gå på byen fordi menn skal alltid snakke til meg og skjekke meg opp på en motbydelig måte. Det er greit nok når kompisene mine er med og de kan backe meg opp, men sammen med bare venninnene mine er det litt vanskeligere enn som så. Jeg liker både mitt eget selskap (ikke i beruset tilstand selvfølgelig) og jeg liker selskapet til de som kjenner meg. Men ukjente på byen, mange på en gang, er ikke helt min greie. Og jeg er sånn ca. like gammel/ung som deg
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #15 Skrevet 29. august 2010 Kjedelig på byen. Ser overhodet ingen grunn til å betale 5 ganger så mye for drikke, pluss CC, bare for å stå og knuffe i kø og snurre rundt seg selv en time mens man lurer på hvor alle ble av, og så komme hjem halvdøv og blakk og utslitt med øl på jakka og spyflekker på skoene fra medpassasjerer på nattbussen. Å gjøre det man egentlig har lyst til er en del av det å bli moden. Nå har kompisene forlengst "innrømt" at de foretrekker hjemmefester, ingen gidder å mase om å fly på byen mer
Tulling Skrevet 29. august 2010 #16 Skrevet 29. august 2010 Det kan være kjempegøy å gå på byen, men enkelte steder klarer jeg bare ikke. Type allt for fullt, allt for høy musikk. Eventuelt ekkelt klientell. Kan gå på byen, men da er det brun bar som er tingen! Skal man ha høy musikk er hjemmefest bedre, da styrer man musikken selv! Og det hele er rett og slett enklere og mer praktisk, og ikke minst økonomisk.
Anglofil Skrevet 29. august 2010 #17 Skrevet 29. august 2010 Jeg har alltid hatet å dra på byen. Jeg vanntrives på nattklubber og utesteder. Nei, du er ikke den eneste som føler det slik. Jeg kan overhodet ikke fatte hva som er så morsomt med å være på et utested som er så tettpakket at man ikke får puste, hvor folk er så fulle at de ikke kan stå på benao mtrent og hvor det er så varmt at man nesten får heteslag. For meg virker det usjarmerende, utrygt, kjedelig, trist og ganske ensomt (siden jeg antagelig er den eneste edru på et slikt sted). Derfor gjør jeg ting jeg liker, som å spise god mat på restaurant hvis jeg først skal ut, snakke med mine venner og heller ha det gøy med en film på kino. Mvh Yvonne
Gjest Applestore Skrevet 29. august 2010 #18 Skrevet 29. august 2010 Jeg er heller ikke veldig glad i å gå ut på byen, og liker å være hjemme. Man sparer masse penger på det, og det er veldig greit når man er student! Håper kanskje det blir litt bedre når jeg ikke må reise en time for å komme ut, men kan gå en liten halvtime!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå