Gjest Marcus Skrevet 29. august 2010 #1 Skrevet 29. august 2010 Jeg har over lengre tid hatt god kontakt med en jente som er på min alder, vi har veldig mye til felles, og hun har gitt uttrykk for at hun ønsker å ta ett steg videre. Dette har jeg vært litt unnvikende til, og i det siste har vi hatt litt mindre kontakt. Grunnen til at jeg er unnvikende er den at jeg som følge av en mindre alvorlig ulykke i vår, mistet kontroll over blæren når jeg sover. Altså tisser jeg på meg i søvne, hver natt, og må da bruke bleie om natten. Dette kommer til å vedvare i et par år anslår legene, Så vil jeg etterhvert begynne å få tilbake kontrollen og slutte å tisse i sengen. Det blir liksom litt som hos et barn, at jeg må trene opp de funksjonene som gjør at jeg kontrollerer urinen også i søvne. Viss vi skal ta et steg videre, blir jeg jo nødt til å fortelle henne dette. Men jeg skammer meg sånn, og er dritflau over å bruke nattbleier. Dere kan jo selvsagt ikke vite hvordan hun vil ta det, men kanskje dere kan fortelle meg hvordan dere hadde taklet noe sånt? Hilsen gutt 18
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Jeg har over lengre tid hatt god kontakt med en jente som er på min alder, vi har veldig mye til felles, og hun har gitt uttrykk for at hun ønsker å ta ett steg videre. Dette har jeg vært litt unnvikende til, og i det siste har vi hatt litt mindre kontakt. Grunnen til at jeg er unnvikende er den at jeg som følge av en mindre alvorlig ulykke i vår, mistet kontroll over blæren når jeg sover. Altså tisser jeg på meg i søvne, hver natt, og må da bruke bleie om natten. Dette kommer til å vedvare i et par år anslår legene, Så vil jeg etterhvert begynne å få tilbake kontrollen og slutte å tisse i sengen. Det blir liksom litt som hos et barn, at jeg må trene opp de funksjonene som gjør at jeg kontrollerer urinen også i søvne. Viss vi skal ta et steg videre, blir jeg jo nødt til å fortelle henne dette. Men jeg skammer meg sånn, og er dritflau over å bruke nattbleier. Dere kan jo selvsagt ikke vite hvordan hun vil ta det, men kanskje dere kan fortelle meg hvordan dere hadde taklet noe sånt? Hilsen gutt 18 Er vell likegyldig for henne om du sover med en bleie om natten . Dette er jo ikke noe hun vil merke så mye til - ettersom det kunn er når du skal sove ,og den er jo sikkert diskre og gjemt i trusen . Normalt oppegående folk er veldig forståelsesfulle tror jeg om du forteller at dette problemet oppstod etter en ulykke / skade og vil bedre seg om noen år . Og det er jo ikke noe du kan for - ergo ingenting du behøver å skamme deg over .Vi er alle underlagt kroppen vår og helsen vår , fungerer den ikke , er det lite vi kan gjøre med det annet enn å akseptere det . Er hun verdt å ha kontakt med - vil hun ikke se på det som noe problem for henne . Kvinner må jo bruke bleie under mensen selv når de sover osv ...Er da ikke noe vi skammer oss over eller er flaue over ovenfor våre menn . Du bare tenker slik forde du er mann . Men selv menn må ha hjelpemidler av og til , likeså kvinner i visse perioder av livet , noe som er helt normalt . Synd om du lar denne bagatellen hindre deg i å ha kontakt / forhold med henne . Er jo bare en bagatell egentlig . Og ingenting å skamme seg over . Bli bedre kjent med henne og fortell etterhvert om ditt problem , jeg er sikker på hun syns dette er en bagatell .
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Vel det er ikke godt å vite, men de fleste jenter er forståelsesfulle og omsorgsfulle overfor en partner. Hvis du skal fortelle henne om sengevætingen burde du begynne med å fortelle om ulykken og etterhvert forklare konsekvensen av den og så om problemet ditt. Men jeg ville kanskje ventet litt med å fortelle det til dere er blitt et par eller ting har blitt litt mer alvorlig, men ikke for lenge heller. Jeg er helsepersonell så jeg er vant med slik, så det hadde ikke plaget meg spesielt da jeg er vant med bleier og urin hos voksne mennesker.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Jeg syns du beskrev det på en veldig fin måte her. Hadd jeg blitt fortalt noe sånn så hadde jeg blitt overrasket, men også veldig glad og rørt over at mannen var så ærlig og åpen ovenfor meg.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Du tjener ingenting på å være unnvikende. Jeg synes du skal ta steget videre, ikke være feig. Så, når tiden er moden, kan du fortelle henne om dette. Ikke før du føler du stoler på henne.
NovaFlare Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Når du føler at hun er noe å satse på, så si det som det er. Fortell at du har kompleks for en ting, og at du vil fortelle henne det. Du var i en ulykke i våres... osv. Og fortell gjerne samtidig at det er forbigående, det ufarliggjør gjerne det hele. Personlig hadde jeg overhodet ikke hatt problemer med det
Gjest siril Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 jeg tror det går helt fint å fortelle det til henne jeg er sammen med en som sliter med noe liknende og jeg husker veldig godt hvor vanskelig det var for ham å fortelle det til meg. han fortalte først hva som hadde skjedd og hva som var grunnen og det var vanskelig nokk bare det. han begynte etter en stund å gråte og da forsto jeg hva som var galt. jeg synes ikke det bør stoppe deg, ja det er flaut, men tenk på det på den måten at hvis hun virkelig er glad i deg og bryr seg om deg så kommer hun til å forstå og hjelpe deg gjennom det. det er ikke noe du kan noe for. jeg husker at kjæresten min var veldig fortvilet og taklet det dårlig han har flere ganger begynt å gråte på grunn av det, men det har blitt bedre. han forsto at jeg ikke syntes at det gjorde noe og at jeg gjerne ville hjelpe ham. håper det går bra med dere å ikke vær redd for å si det, hvis hun virkelig er glad i deg så vil hun forstå deg og hvor vanskelig det må være
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Kjæresten min var sengevæter en liten periode.. Spesielt når han hadde drukket, da skjedde det alltid. Skjer fremdeles litt nå og da, men det må jeg vel bare godta. Han har aldri sagt noe, men jeg forstår jo det. Ingenting du bør være redd for å fortelle henne!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Hadde ikke gjort meg noen ting så lenge du faktisk bruker bleie og ikke skvetter overalt. Med bleie er det jo ikke noe stress i det hele tatt! Fortell henne om ulykken, og at dette kommer til å vare noen år. Dette er ingenting du trenger å skamme deg for i det hele tatt! Hvis hun ikke takler dette er hun ikke den riktige jenta for deg. Da er det bedre å finne ei jente som er mer moden og som ikke stikker av ved minste motstands tegn
Gjest -svime- Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Dette kommer hun helt sikkert til å forstå, om ikke med en gang så hvertfall etter noen timers betenkningstid og googling :-) Lykke til!!
Zoë Castillo Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Ser mange sier at du bør fortelle henne det etterhvert, når du stoler på henne osv. Men du må jo fortelle henne det FØR overnatting blir et alternativ, altså om forhåpentligvis ikke så veldig lenge! Det verste du kan gjøre er i hvertfall å fortsette å være unnvikende, for da vil dere neppe komme særlig mye lenger enn det dere har gjort til nå. Om du hadde lagt fram saken til meg på samme måte som du gjør her i tråden, hadde jeg blitt glad og smigret. Glad fordi da var det ikke noe galt med meg, som gjorde at du har drøya sengekosen, og smigret, fordi du er ærlig, åpen og "menneskelig" overfor meg. Jeg ville med andre ord ikke hatt noe problem med det, så lenge du hadde klart å forholde deg naturlig til det selv. Ikke så naturlig at du sier "nei, da er det vel på tide å få på Pampersen igjen" etter sex, men heller ikke så unaturlig at du hadde sneket deg ut på badet etter at jeg hadde sovnet. Lykke til! Jeg håper du har funnet deg ei bra dame med samme reaksjon som oss på forumet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå