starie Skrevet 3. oktober 2003 #1 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har en venninne på 20 som er forelsket i en gutt på 17. Hva synes dere om dette? Er då så pass stor forskjell i alderen mellom kjønn at forholdet er dømt til å mislykkes?
minniepus Skrevet 3. oktober 2003 #4 Skrevet 3. oktober 2003 Kommer vel an på de det. Hvordan de er. Aldersforskjellen "krymper" med åra, if you know what I mean. Problemet er nok heller folks fordommer enn aldersforskjellen.
Leo Skrevet 3. oktober 2003 #5 Skrevet 3. oktober 2003 Leonard er fem år yngre enn meg og det har gått bra i sju år nå... Merker ikke så mye til det i det daglige. (Det eneste er at "alle" tror jeg er yngre enn ham ) Nå er det jo imidlertid slik at aldersforskjellen "krymper" etter hvert og forskjellen på 17 og 20 er nok større enn forskjellen på 37 og 40.
starie Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2003 Han er altså nettopp fylt 17, hun blir 21 i januar.. Jeg synes aldersforskjellen er stor jeg! Kanskje fordi det er utenkelig for meg å være sammen med en gutt som er yngre?
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #7 Skrevet 3. oktober 2003 Det er jo helt individuelt det. Alt etter som hvordan personene er. jeg har en venninne som er 23, hvor typen er 19. Det går bare fint det, og de har vært sammen 1,5 år nå. Jeg og min kjære har og stor aldersforskjell, da jeg er 22 og han 30. Men det går over all forventning siden han er litt "småbarnslig" av seg , og jeg alltid har vært litt mer moden av meg for alderen enn andre i min aldersgruppe. Så alt går an!
jordbær Skrevet 3. oktober 2003 #8 Skrevet 3. oktober 2003 Vel.. Gutter er jo generelt mer umoden enn jenter da.. Det er vel derfor det er mer vanlig at guttene er eldre enn jentene. Så.. tja.. Hvis gutten er moden for aldern..
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #9 Skrevet 3. oktober 2003 det er da ikke no aldersforskjell! jeg kjenner noen som forlova seg i trondheim i helga der hun er 26 og han 19.
jordbær Skrevet 3. oktober 2003 #10 Skrevet 3. oktober 2003 det er da ikke no aldersforskjell! jeg kjenner noen som forlova seg i trondheim i helga der hun er 26 og han 19. Barnerov.. Nei, seriøst. Det mener jeg er en litt vel.. stor aldersforskjell..
Gjest Lea Skrevet 3. oktober 2003 #11 Skrevet 3. oktober 2003 Leonard er fem år yngre enn meg og det har gått bra i sju år nå... Merker ikke så mye til det i det daglige. (Det eneste er at "alle" tror jeg er yngre enn ham ) Nå er det jo imidlertid slik at aldersforskjellen "krymper" etter hvert og forskjellen på 17 og 20 er nok større enn forskjellen på 37 og 40. Slik er det hos oss :D Han er litt yngre enn meg og alle tor at jeg er yngre. Dessuten tenker vi aldri over dette i hverdagen og forskjellen blir bare mindre og mindre.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #12 Skrevet 3. oktober 2003 Barnerov.. Nei, seriøst. Det mener jeg er en litt vel.. stor aldersforskjell.. Øyet som ser, det!
jordbær Skrevet 3. oktober 2003 #13 Skrevet 3. oktober 2003 Øyet som ser, det! Hva ser du da? Jeg ser en litt umoden jente.. Evt. en KJEMPEMODEN gutt.. ELLER en gravid dame som føler behov for å gifte seg før bebisen kommer..
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #14 Skrevet 3. oktober 2003 Hva ser du da? Jeg ser en litt umoden jente.. Evt. en KJEMPEMODEN gutt.. ELLER en gravid dame som føler behov for å gifte seg før bebisen kommer.. Hehe, ja som sagt det finnes mange måter å se det på :D Personer er forskjellig. Noen passer bedre ilag enn andre. Men det er jo det fine med det da.
Redhead Skrevet 3. oktober 2003 #15 Skrevet 3. oktober 2003 Mannen til en av mine beste venninner er 9 år yngre enn henne. Han er like gammel som meg, men jeg tenker sjelden eller aldri på at det er stor aldersforskjell på dem (eller henne og meg for den saks skyld).
Gjest GreenSky Skrevet 3. oktober 2003 #16 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg er 25 og dater en på 21. Merker ingen aldersforskjell. Men 17 og 20 år.... Tja. Han er jo ikke myndig en gang. Ville vært litt betenkt der. Men hvem vet. Er han moden for alderen, så...
Gjest Kira Skrevet 3. oktober 2003 #17 Skrevet 3. oktober 2003 Hvis han er 19 år, pleier som regel gutter på den alderen ha mye annet surrende rundt i hodet sitt. Enn å drive å surre rundt med ei på 26. Han har vel litt ... mer å gjøre i livet?
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2003 #18 Skrevet 3. oktober 2003 Er vel greit nok at de prøver å være kjærester, men hvorfor må de forlove seg? Syns det er litt tragisk at en gutt på 17 forlover seg.. Det samme gjelder det paret dere nevnte på 19 og 26. Hvorfor stresse så fælt med denne forlovelsen??
ivanka Skrevet 3. oktober 2003 #19 Skrevet 3. oktober 2003 Barnerov.. Nei, seriøst. Det mener jeg er en litt vel.. stor aldersforskjell.. døh! min eks samboer var 7 år eldre enn meg. ok, det holdt ikke i lengden, men det var nok ikke aldersforskjellen som avgjorde. (vi var henholdsvis 20 og 27 da vi møttes)
jordbær Skrevet 3. oktober 2003 #20 Skrevet 3. oktober 2003 døh! min eks samboer var 7 år eldre enn meg. ok, det holdt ikke i lengden, men det var nok ikke aldersforskjellen som avgjorde. (vi var henholdsvis 20 og 27 da vi møttes) Tenkte mer på når gutten var så mye mer yngre enn jenta.. Som jeg sa.. Gutter i den alderen, pleier ikke å være spesielt moden av seg. Jeg er 19 og sammen med en på 24..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå