Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettop tatt opp et vanskelig tema med min mann, og som vanlig brøt han diskusjonen med å gå i seng. Så sitter jeg her da, og er frustrert. Dette er noe som skjer hver gang vi diskuterer, og vi kommer ikke videre. Vet ikke annen råd enn å få noen råd her inne... få høre hva dere syns.

Min mann er en rolig og ganske usosial kar, for å si det som det er. Han er en flott mann å leve med; tar sitt tak med ungene og husarbeid, jeg vet jeg er heldig der. Det er det sosiale livet vårt som halter. Helt siden vi møttes for 10 år siden, har jeg merket at han trekker seg unna sosial kontakt. Har forsøkt å løse dette med at han har fått sitte hjemme foran tv´en, slik han liker best, mens jeg har tatt noen avstikkere til venninner av og til. Dette har tidvis fungert, men jeg må innrømme at jeg savner å gjøre noe sammen med mannen min. Han blir innimellom med til vennepar, og vi kan av og til invitere noen hit, men han etablerer aldri noen relasjon til de han møter, og tar aldri initiativ til å møte noen. Vi har ingen familie rundt oss, og jeg mener derfor at venner blir desto viktigere, men jeg drar lasset alene.

Han er nok sliten av jobb og unger, og har derfor behov for å slappe av på kveldene, men skal vi virkelig sitte alene hver helg hele året? Jeg er mye lei meg pga dette, spesielt med tanke på våre små, som vokser opp med få relasjoner rundt seg, kun noen nære venninner av meg som de kjenner godt.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Drit i han, skaff dine egne venner og relasjoner.

Skrevet

Hm, han ligner litt på samboeren min. Han er også dårlig på å skaffe relasjoner, men det er fordi han liker å ha det sånn. Du må akseptere ham som han er, også får du omgås vennene dine likevel. Men det hadde selvfølgelig ikke skada å prøvd å ta det opp med ham på en forsiktig måte, hvis det er noe som betyr mye for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...