Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skulle spille brettspill med samboeren og ha det litt koselig i kveld. Så kommer det et spørsmål til ham: "I hvilket år begynte Norges Bank å gi renter på bankinnskudd"? Han visste det ikke, og jeg leste opp svaret: 1843.

Neste spørsmål til ham er: "Hvilken ordning begynte Norges Bank med i 1843?" (Svaret er "renter på bankinnskudd").

Da lo jeg litt og la det fra meg og skulle lese opp neste til ham i stedet. Men da mente han at han skulle ha poeng fordi han svarte riktig?! Synes dere dette er rettferdig?

Ja - dette er bare en bagatell i et brettspill, men jeg blir skremt av at han kan ha sånne meninger. Jeg mener at det er en bug i spillet og at han burde være såpass voksen at han sier - les neste i stedet.

Det skal sies at det har vært litt amper stemning her i dag. Nettopp derfor kan det være greit for meg å få et tredje syn på saken, så får jeg se om det bare er jeg som er urimelig. (Ja, jeg er premenstruell i tillegg, så jeg overreagerer nok litt :sukk: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skulle spille brettspill med samboeren og ha det litt koselig i kveld. Så kommer det et spørsmål til ham: "I hvilket år begynte Norges Bank å gi renter på bankinnskudd"? Han visste det ikke, og jeg leste opp svaret: 1843.

Neste spørsmål til ham er: "Hvilken ordning begynte Norges Bank med i 1843?" (Svaret er "renter på bankinnskudd").

Da lo jeg litt og la det fra meg og skulle lese opp neste til ham i stedet. Men da mente han at han skulle ha poeng fordi han svarte riktig?! Synes dere dette er rettferdig?

Ja - dette er bare en bagatell i et brettspill, men jeg blir skremt av at han kan ha sånne meninger. Jeg mener at det er en bug i spillet og at han burde være såpass voksen at han sier - les neste i stedet.

Det skal sies at det har vært litt amper stemning her i dag. Nettopp derfor kan det være greit for meg å få et tredje syn på saken, så får jeg se om det bare er jeg som er urimelig. (Ja, jeg er premenstruell i tillegg, så jeg overreagerer nok litt :sukk: )

Selvsagt skal han ha poeng for å ha svart riktig, selv om en annen vri på spørmålet nylig har vært.

Skrevet

Et spørsmål er et spørsmål. Hadde gitt han poeng og gått videre :gjeiper:

Gjest Invicta
Skrevet

Han var heldig med spørsmålet, sånn er det noen ganger. Enig i at her skal han ha poeng :)

Skrevet

Seriøst? Hadde det vært motsatt, hadde jeg sagt såklart syntes det var urettferdig og sagt at han skulle tatt neste spørsmål. Det skal jo ikke være sånne like spørsmål i et spill. Huff...er jeg så urimelig altså... :tristbla: Kjipt å være premenstruell...alt smått blir så stort. Takk for svar da. Får gå og legge meg, så blir det vel bedre i morgen! :natti:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hadde ikke giddet å spille mer med deg for å si det slik.

Skrevet

Seriøst? Hadde det vært motsatt, hadde jeg sagt såklart syntes det var urettferdig og sagt at han skulle tatt neste spørsmål. Det skal jo ikke være sånne like spørsmål i et spill. Huff...er jeg så urimelig altså... :tristbla: Kjipt å være premenstruell...alt smått blir så stort. Takk for svar da. Får gå og legge meg, så blir det vel bedre i morgen! :natti:

Det hender da ofte at det er to varianter av det samme spørsmålet i brettspill. Da kaller man det flaks.

Skrevet

Her hjemme så pleier vi å trekke nytt, men da er det som regel personen som får spørsmålet som sier det selv. Blir liksom litt urettferdig å få et gratis poeng på den måten. Men selvsagt, det er opp til hver enkelt. Det er lurt å lage avtaler for slike ting FØR man begynner å spille, ellers blir det alltid uenigheter. Men det er bare et spill, hadde han blitt så grinete for et poeng i et brettspill hadde jeg bare gitt det... Finnes viktigere ting å krangle om ;)

Skrevet

Hadde trukket nytt, men hadde ikke syntes det var noen big deal om han ville hatt poenget. Hender jo at man hjelper hverandre så mye med svaret at det basically er å gi vekk svaret uansett ;)

Men skremmende? Overhodet ikke :ler:

Håper du føler deg bedre i dag :klem:

Skrevet

Hvilke spørsmål man får er flaks eller uflaks, og det er en del av spillet. Sist gang jeg spilte TP var alle enige om at jeg fikk alle de kjipeste spørsmålene, og jeg tapte så det sang, men sånn er det jo noen ganger.

Skrevet

Takk for alle svar! Ja, jeg føler meg bedre i dag :fnise: Etter å ha fått svarene deres, så sa jeg unnskyld, ga ham poenget, også spilte vi litt til :) Men ja, det er lurt å avtale sånne regler på forhånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...