Gå til innhold

Erfaringer med hvitt regntøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på kritt-hvit regnjakke, men hvis den gulner med tiden er det jo superdumt.

Noen med erfaring? Evt om det er noe man skal/må gjøre for å holde den helt hvit?

TAKK! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjett om det gulner, ja.

I skobutikker får man kjøpt en type vedlikeholdssvamp til gummistøvler som også kan brukes på sånne gummiaktige regnfrakker som er hipt for tida. Det hjelper en del, men det er grusomt kjedelig å sitte og gni inn hele frakken.

Skrevet

Gjett om det gulner, ja.

I skobutikker får man kjøpt en type vedlikeholdssvamp til gummistøvler som også kan brukes på sånne gummiaktige regnfrakker som er hipt for tida. Det hjelper en del, men det er grusomt kjedelig å sitte og gni inn hele frakken.

var innom Anton Sport idag og fikk vite at en hvit regnjakke IKKE skal gulne. Om den gjorde det var det i såfall en reklamasjonssak sa han....Dette var dog ikke en sånn gummiaktig jakke, men en slags Gore-Tex regnjakke fra HH...Den SKULLE forbli hvit sa han...

Har sett "hvite" gummistøvler som er gulnet, og det er ikke særlig pent nei!

Skrevet

var innom Anton Sport idag og fikk vite at en hvit regnjakke IKKE skal gulne. Om den gjorde det var det i såfall en reklamasjonssak sa han....Dette var dog ikke en sånn gummiaktig jakke, men en slags Gore-Tex regnjakke fra HH...Den SKULLE forbli hvit sa han...

Har sett "hvite" gummistøvler som er gulnet, og det er ikke særlig pent nei!

Er det Gore-Tex skal den ikke gulne, nei! Reklamer i vei!

Skrevet

Har en skikkelig gammeldags HH jakke type "Kelly" fra 80-tallet. Den er laget av slikt gummiaktig materiale. Jeg kjøpte den på et avviklingssalg for 5-6 år siden. Den er helt hvit, og har holdt seg veldig bra, synes jeg. Vasker den i vaskemaskin med kun lite vaskemiddel. Mener å huske at jeg har hørt at denne typen regntøy er ømfintlig for sollys. Kanskje det betyr at de gulner dersom de utsettes for mye sollys?

Skrevet

min er 4 måneder gammel, ikke gul ennå hihi, den er laget i Norge så jeg håper den holder på fargen. Den henger i mørkt skap.

Skrevet

Nå har jeg bestilt en hvit regnjakke, så håper det går bra og at den holder seg kritthvit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...