Gjest Gjest Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Jeg har hatt noe på gang med en fyr i snart et halvt år. Men jeg føler ikke at vi kjenner hverandre så godt. Jeg vil bli ordentlig kjent med han, men vet ikke helt hvordan. Jeg har hatt sosial angst i endel år, går bedre og bedre nå... Men jeg har ikke hengt helt med i det sosiale disse årene, forstår ikke alle sosiale koder. Og forstår ikke alltid når han spøker og når han er alvorlig. Det vet han og prøver å passe på litt der... Noen ganger glir praten utrolig lett, og det er så deilig! Andre ganger går det treigt. Det er som regel han som starter samtalene. Annet enn "Hvordan har du det? Hvordan var dagen din?" vet jeg liksom ikke hva jeg skal si. Mye tid går med til jobb, hverdagene er veldig like... Det skjer lite nytt som vi kan snakke om. Og siden vi har så lite fritid, og spesielt han er ganske sliten etter jobb, blir det liten tid til å snakke og virkelig bli kjent. Tips til samtaleemner? Når jeg ser tilbake på de forrige forholdet mitt, husker jeg at vi snakket ganske mye sammen. Men det var mye fjas, kødd og pisspreik igrunn. Nå tenker jeg mer at hvis jeg ikke har noe fornuftig å si, så holder jeg heller kjeft. Jeg vil ha mer dybde. Meningsfylte, seriøse, gode samtaler. Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2010 #2 Skrevet 29. august 2010 Snakk om hvordan det går på jobben, planlegg ferier og hva dere skal gjøre på fridager. Det er veldig lett å deise ned i sofaen etter en lang arbeidsdag, med film, godter og kos. Det man heller burde gjøre er f.eks tenne noen telys, kanskje massere hverandre. Ligge og prate sammen... Når atmosfæren er god og avslappet kommer praten ofte av seg selv. Ikke tenk så mye på hva du skal si. Si det du tenker! Kanskje det ikke er så interessant eller virker fornuftig å dele, men det er sånn mange samtaler foregår. Mye prat som egentlig ikke har særlig mening... Hvis jeg og kjæresten er ute og svømmer på et sted hvor det ikke er så vanlig å se fisk, og jeg får øye på en liten fisk, sier jeg kanskje "Næh, se der a.. En fisk!" og så er en samtale igang... Du kan si hva som helst, den andre svarer og sånn fortsetter dere.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #3 Skrevet 29. august 2010 Tror de fleste av og til føler litt på at de ikke vet hva de skal si, så det er ikke unormalt. Enig med at du kan prøve å si det du tenker. Neste gang du ikke vet hva du skal si kan du f.eks. starte en samtale om det temaet. Eks. "Du, føler du noen ganger at du ikke helt vet hva du skal si? Pinlig stillhet.. lurer på hva det kommer av jeg mens andre ganger er det ikke et problem i det hele tatt..." Så har du en samtale igang;) Må tilføye at den du ikke kan være stille med, kan du ikke ha det bra med. Noen ganger synes jeg det er deilig å være stille og samtidig føle ro om at det er trygt, men ikke for mye av det gode heller.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Tenk på noe du vil gjøre i fremtiden kanskje, så snakke om det? Reise, en bok du vil lese, en plass som fasinerer deg, noe du har lest på nyhetene, film, musikk osv. Spør han spørsmål om hva han liker, og vil gjøre fremover.. Lykke til, det går nok bedre etterhvert
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Det er lite sannsynlig at det går seg til, hvis jeg ikke fra første stund "klikker" med en person. Alle mine kjærester har jeg snakket lett med helt fra starten. Nå har jo disse forholdene gått i vasken, så at praten flyter er ikke formelen til perfekt forhold:p Og klart, etter hvert kan man jo oppdage at man er veldig like på noen områder, at man har noe til felles, at man har mye å diskutere og prate om. Jeg og ei jente i klassen min kom ikke overens og virket totalt ulike. Plutselig fortalte hun at hun hadde lest litt på bloggen min og oppdaget av vi har mye til felles. Nå er vi bestiser. Det hadde vi aldri trodd før gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå