meelissa Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Hei! Sitter her og lager treningsplan for neste uke, forhåpentlig vil jeg følge den! Problemet er at jeg sliter mye med migrene og blir sliten etter skolen, så jeg foretrekker å trene før forelesningene, sånn at jeg er sikker på at jeg faktisk får trent. Dette semesteret er det lagt opp til at jeg starter sent mandag og tirsdag. De andre dagene starter jeg tidlig, og å trene på disse dagene etter forelesningene går som regel ikke, da avlyser jeg ofte treningene fordi jeg har hodepine.. Så da er det lør/søndag, mandag og tirsdag som passer best for trening. Spørsmålet mitt er da- hvor ille er det egentlig å trene tre dager på rad (feks søn-man-tirs), for så å hvile resten av dagene i uken? Kommer nok til å jogge/løpe hver dag.. Takknemlig for alle svar her!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Er jo ikkje optimalt, men skal vel gå greit trur eg?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Kardio kan du trene hver dag, så lenge du ikke løper flere mil hver dag..... Styrke bør du ikke trene DE SAMME gruppene hver dag, men helst annenhver dag i mellom for restitusjon, kanskje mer. Du kan jo trene forskjellige muskelgrupper. Jeg trener kardio 5 dager i uken.
Kenneth199 Skrevet 29. august 2010 #4 Skrevet 29. august 2010 Har aldri prøvd å trene kardio tre dager på rad. En skulle jo tro at det kunne bli et problem hvis intensiteten er høy, og treningsgrunnlaget ditt er dårlig.
Dancer Skrevet 29. august 2010 #5 Skrevet 29. august 2010 Det er ingen her som kan fortelle deg om det går bra eller dårlig; prøv en gang og lytt til kroppen din. Den vil si ifra om det blir for mye eller ikke!
AnonymBruker Skrevet 29. august 2010 #6 Skrevet 29. august 2010 Hvis du har så mye migrene, anbefaler jeg å ta kontakt med hodepineklinikken på Skøyen, de har spesialisert seg på migrene. Ikke vanlig å ha migrene bortimot hver dag.
meelissa Skrevet 29. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2010 Hvis du har så mye migrene, anbefaler jeg å ta kontakt med hodepineklinikken på Skøyen, de har spesialisert seg på migrene. Ikke vanlig å ha migrene bortimot hver dag. Skulle gjerne dratt dit ja, men bor alt for langt unna. Har fått medisin, men fortsatt irriterende og ikke særlig sunt å ta medisin omtrent hver dag..
funlight1 Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Du kan prøve å ha noen harde intervalløkter en dag og en roligere gåturer de andre dagene. Annenhver dag intervaller og annen hver rolig. Viktig å ikke slite seg helt ut. Eventuelt, trene styrkeøvelser annenhver dag eller sykle/svømme, slik at du ikke bruker de samme musklene på samme måte hver dag.
bergans Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Ifølge startinnlegget ditt så trener du kvar enda dag (kardio), og tar så i tillegg tre styrkeøkter. Ikke rart at du føler deg anspent og sliter endel med restistusjon og spenningshodepine. Jeg ville ha lagt to dager som reine kviledagar per veke. Du kan godt være aktiv, men treningen skal gjøres på de andre fem. Har du kun mulighet til å trene styrke tre dager, og da tre dager etter kvarandre, så ville jeg ha trent kjernestyrke (som tar både rygg og mage) samt balanse kvar dag. Så kan du ta en lettversjon av split routine, med f.eks mandag som tar rygg og skulder, tirsdag legg, lår og rumpe, onsdag bryst, mage og arm. Mandagens og onsdagens økter vil overlappe kvarandre mtp hvilke muskler som blir brukt, men du gir dem ihvertfall ein kviledag. Bein vil også få ein kviledag før du er ute og løper, noe som passer fint.
Gjest AnneShirley Skrevet 2. september 2010 #10 Skrevet 2. september 2010 Skulle gjerne dratt dit ja, men bor alt for langt unna. Dersom du bor i Norge, skulle det vel være mulig å dra til Oslo? I alle fall for noe som kan gjøre stor forskjell i livet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå