Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13 år og jeg sliter med kviser i t-sonen, noen som har noe å anbefale? Er skikkelig lei kvisene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 13 år og jeg sliter med kviser i t-sonen, noen som har noe å anbefale? Er skikkelig lei kvisene!

dermalogica clean start serien:)

Skrevet

Eneste jeg kan anbefaler er clerasil. Bruker du den i et par dager, forsvinner kvisene gradvis. Fåes kjøpt på blant annet europris :)

Skrevet

Eneste jeg kan anbefaler er clerasil. Bruker du den i et par dager, forsvinner kvisene gradvis. Fåes kjøpt på blant annet europris :)

Nei clerasil? Ikke prøv det ts. Den serien har ødelagt mange unge jenters hud, deriblandt min.

• Liker 1
Skrevet

Nei clerasil? Ikke prøv det ts. Den serien har ødelagt mange unge jenters hud, deriblandt min.

Seriøst? Jeg har bare hørt positivt om den :klø:, varierer vel fra hud til hud. Noe jeg ikke anbefaler er garnier pure 3 in 1, fikk bare mere kviser og uren hud av den :riste:

Skrevet

Et tips jeg fikk av en hudlege.

Bruk litt fortynnet eddik i et eggeglass, dypp q-tips i det og ta det direkte på kvisene. Hver dag. Godt tips,- min datter har hatt svært god erfaring!

Prøv!

Skrevet

Anbefaler å unngå produkter som Clearasil og Garnier. De tørker ut huden. Tørr hud produserer mer talg. Så uttørrende produkter vil ofte gjøre vondt verre med tiden.

Bruk gjerne en god fuktighetskrem. Altså en krem som tilfører fukt og ikke/lite fett. Unngå kremer som inneholder mineraloljer (flere navn for mineralolje i produkter, men et som brukes ofte er Paraffinum Liquidum) og lanolin. Dette tetter porer og kan øke problemet med urenheter. Unngå toner med alkohol som ingrediens.

En god rens morgen og kveld, toner, og en god fuktighetskrem er en fin start. Du er ung og det er lurt å ikke behandle huden med for sterke produkter. Flere gode renseserier har produkter som passer for ung uren hud.

Om du har mulighet kan du få en hudpleier å se på deg og anbefale produkter som er er bra og beregnet for hud som din. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Hadde de samme problemene som deg i den alderen, og jeg prøvde masse forskjellige produkter som man får kjøpt på Rema, Vita, Cubus o.l.

Men jeg må nok si at det var ikke før jeg brukte ordentlige hudpleieprodukter at det gikk bedre.

Hvis du ikke har penger til en hudpleiebehandling så kan det hjelpe å bare snakke med en hudpleier, siden huden din nå gjerne er i en fase som mange andre har vært igjennom og som nok hudpleieren kjenner godt.

Hvis problemet er veldig ille, ville jeg derimot anbefale å snakke med en lege, slik at du kan få antibiotika. Men det er altså som en siste utvei :)

Noen gode produkter er Dermalogica Clean Start og Babor Pure. Begge to er veldig greie serier med en ikke så altfor fæl prislapp. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har begynte med en renseserie fra apoteket, holdt på i ca en uke, men jeg synes jeg har fått flere kviser jeg nå :(

Skrevet

Blir det bare sånn fordi jeg renser? Er det en kneik man må over liksom? Stod at produktet skulle gi renere hud innen tre uker. Men det er mye verre nå enn det var :(

Skrevet

Det blir ofte verre før der blir bedre. Det kan og gjerne ta lenger tid enn 3 uker. Dette variere fra person til person og om man bruker rett produkt for sin hud.

Hvilken renseserie bruker du fra apoteket?

Flere serier mot kviser (fet hud) tørker ut huden for å få bukt med kvisene. Ofte kan man ha bra resultat før det blir verre enn noen gang bla pga uttørking av huden.

Om man bruker en sterkere serie på huden så er det meget viktig å tilføre fukt. Masse fukt. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker eucerin.

Skrevet

Jeg bruker eucerin.

Hvilket Eucerin produkt? Så kan vi på kg dobbelt sjekke ingrendiensene? Mener nemlig at Eucerin bruker mineralolje i flere av produktene sine.

Skrevet

sans soucis clear skin control stick er noe jeg syns fungerer veldig bra! det er en "nød"hjelp.. dvs jeg pensler på kvisene før jeg legger meg og dagen etter er det så og si bra igjen! hvis det er hissige kviser så må jeg gjenta et par dager.

Skrevet

Det er veldig mange som slutter med produkter fordi får mer kviser, men det som er at de trenger bare å holde på en liten stund til. For når man begynner på ett renseprodukt så må kvisene få komme ut før de forsvinner. Ikke prøv tee tree serien, jeg brukte den over 2 måneder og kvisene var fortsatt der. Jeg bruker en sånn, fra garnier, sånn som viser resultat fra dag 1, den funka godt på meg.

Skrevet

Hvilket Eucerin produkt? Så kan vi på kg dobbelt sjekke ingrendiensene? Mener nemlig at Eucerin bruker mineralolje i flere av produktene sine.

Dermo Purifyer. Cleanser, scrub, toner og creme-gel. Samtlige står det oil-free på, bortsett fra cleanseren.

Skrevet

Hudpleie er dessverre veldig vanskelig, og gode produkter er dyre (dessverre finner man ikke gode produkter for hud med akne på apoteket.

Et tips er å sjekke ingrediensene mot f.eks denne lista her http://www.hildechristina.com/ingrediens-guide-for-hudpleie-makeup

En av ingrediensene til Eucerin creme-gel er blant annet glycerin, som man lett får kviser av.

Jeg ville prøvd Dermalogica Clean Start, eller gått til hudlege om det blir alt for ille.

Skrevet

Hudpleie er dessverre veldig vanskelig, og gode produkter er dyre (dessverre finner man ikke gode produkter for hud med akne på apoteket.

Et tips er å sjekke ingrediensene mot f.eks denne lista her http://www.hildechristina.com/ingrediens-guide-for-hudpleie-makeup

En av ingrediensene til Eucerin creme-gel er blant annet glycerin, som man lett får kviser av.

Jeg ville prøvd Dermalogica Clean Start, eller gått til hudlege om det blir alt for ille.

Glycerin får man ikke kviser av. Det er en vannbindende ingrediens som finnes i ekstremt mange kremer.

Skrevet

Glycerin får man ikke kviser av. Det er en vannbindende ingrediens som finnes i ekstremt mange kremer.

Jepp, den finnes i ekstremt mange kremer, men ikke hvis man faktisk kjøper god hudpleie. På linken over står det på listen over komedogene ingredienser.

"Glycerin: Beskrives som en fuktgivende ingrediens, men har ikke evnen til å trekke inn i huden og vil legge seg som et lokk. Gir derfor ingen fukt, men beskyttelse mot f.eks. kulde."

Skrevet

Produktene på apoteket er nok ikke det du burde satse på. Det inneholder veldig ofte mange rare ingredienser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...