AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Min mor er veldig pen og har alltid et ytre som er perfekt offentlig. Min far døde for ikke lenge siden, de var skilte men fremdeles venner. Nå pratet jeg med henne i telefonen om en sak faktisk ikke hun har lov og rett til å blande seg inn i, arveoppgjøret... Og hun vet at jeg var en pappa-jente og jeg kan ikke glemme at han måtte dø.... Hun er den sykeste personen jeg vet om, og samme med alle luddersøstrene hennes som er mine tanter. Onklene mine er bedre, men veldig underkuet. Jeg vet ikke hvor mye jeg takler mer, jeg har ikke lyst til å legge ut detaljer, men hyler hun mer på vegne av mine søsken, jeg har liksom alltid vært den snille ungen som alltid har vært hjelpsom. Hun er ikke god i det hele tatt. Mellom meg og mine søsken har hun alltid satt oss opp mot hverandre. Hun er det som kalles "gråtekone", som alltid vil ha hovedrollen. Det er jo greit, men jeg sitter her med hodet fullt av papirer etter min pappa og så er hun så frekk mot meg siden jeg ikke er i form til å gjøre noe før til uka og ble enda mer frekk når jeg sa kanskje dette er advokatmat (arveoppgjøret). Mine søsken er enige med meg, men dette vet vår mor en en vanskelig sak fordi han ikke døde og bodde i Norge. Tror nok jeg vil tilgi henne, men nå virker det som om hun bruker min dårlige psykiske helse mot meg, hun har besøk av en søster som jobber innen psyk.helsevesen og som gjør mamma enda mer forvirret. Jeg vet ikke, men har møtt den klubben før. Mamma har lånt mange tusner som vi blant annet trengte til mat til etter begravelsen. Hvordan kan hun synke så dypt at hun sier at jeg kan ingenting, jeg er umulig, jeg er en drittsekk osv. ?`?? Og foreslå at hun kan ta over saken, jeg har sett henne før og hun husker ikke svarene hun får engang. Javel, så er jeg en drittdatter, men det er trist. Jeg drømte at min døde pappa sa i drømmen til meg, at det er to kalde fisker og sleipe ulver du må forholde deg rolig til. Den ene er en av mine søsken, for hun er mamma opp av dage. Hvorfor kjefter mamma på meg når jeg sier at jeg er syk, og kanksje ikke har energi til å gjøre annet enn å kontakte advokat??? Jeg har spart mine søsken for flere tusner ved å gj øre den jobben jeg alt har gjort, alt forarbeid osv. Det er jo ingen vits i å hate moren sin, men jeg er mest av alt bare lei meg nå. Jeg gidder ikke søle bort energi på hat, men jeg er jo glad i henne også så jeg føler meg kjørt opp mot en vegg. Dvs at jeg er såret.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Stakkars deg, du er i sorg og du virker helt forvirret følelsesmessig. Har du ikke noen nære, voksne du kan snakke litt med? Rådføre deg med? Alle barn - også voksne barn - burde ha foreldre som støtter og hjelper dem gjennom kriser. Jeg håper du har det når situasjonen roer seg hos dere. Jeg ønsker deg lykke til
NovaFlare Skrevet 8. september 2010 #3 Skrevet 8. september 2010 Min mor er veldig pen og har alltid et ytre som er perfekt offentlig. Jeg må bare spørre, men hva hadde dette med saken å gjøre? Når du skrev det trodde jeg innlegget handlet om noe helt annet...
Gjest hogwash Skrevet 8. september 2010 #4 Skrevet 8. september 2010 Jeg må bare spørre, men hva hadde dette med saken å gjøre? Når du skrev det trodde jeg innlegget handlet om noe helt annet... Jeg synes det er relevant. Å måtte slite med vanskelige omsorgspersoner er en ting, enda verre når alle andre anser dem som hyggelige oppegående personer.
NovaFlare Skrevet 8. september 2010 #5 Skrevet 8. september 2010 Jeg synes det er relevant. Å måtte slite med vanskelige omsorgspersoner er en ting, enda verre når alle andre anser dem som hyggelige oppegående personer. Aha, på den måten! Da forstår jeg godt hva hun mente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå