AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Jeg har i siste rev av ferieloven, funnet at det ikke lenger er lov å få utbetalt for ikke benyttede feriedager. Jeg har også funnet ut at man kan etter søknad få overført inntil 12 dager til neste år. Eventuelt ta forskudd av 12 dager. Men mitt spørsm (som jeg ikke finner svar på) er: Etter å ha vært dagpengemottaker første halvår og i den perioden tatt ferie 10 virkedager (fikk selvfølgelig ikke dagpenger da) Vil da min arbeidsgiver fortsatt være ansvarlig for full ferie? Uten fratrekk for de 10 dagene NAV hadde "ansvaret". Klarte ikke å finne dette ved googling og er derfor takknemlig om noen har en link. Eller vet?
Rosalie Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Nei. Du må trekke fra de ti dagene ferie du har hatt i år.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Nei. Du må trekke fra de ti dagene ferie du har hatt i år. Da misforstår tydeligvis min arb.giver noe. Men, gjerne en link for dokumentasjon?
Rosalie Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Fra ferieloven: (Feriens lengde ved ansettelse i ferieåret) Arbeidstaker som tiltrer senest 30 september i ferieåret, har rett til full feriefritid, jfr likevel § 7 nr. 1. Arbeidstaker som tiltrer etter dette tidspunkt, har rett til feriefritid på 6 virkedager. Arbeidstaker kan bare kreve feriefritid etter forrige ledd i den utstrekning det godtgjøres at full ferie ikke allerede er avviklet hos annen arbeidsgiver tidligere i ferieåret. Din tidligere arbeidsgiver er NAV. http://www.lovdata.no/all/hl-19880429-021.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå