Gjest yest Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Jeg er faktisk veldig fortvilet. Han synest det er et ork å dusje,og han stinker svett ofte. Har sagt det på en fin måte til han,at nå er det på tide med en dusj,eller.Til og med ungene klager,sønnen spurte her om dagen,bruker du ikke deo pappa!Synest det er flaut når vi har med andre i bilen f.eks.for det lukter forferdelig. Men han skjønner ikke et hint,sier bare en dum kommentar tilbake.Har kjøpt utallige deodoranter til han,men hva hjelper det når han bare tar deo på, uten å vaske seg først! Hva i alle dager gjør jeg med dette????
Eternity Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Du setter deg ned og snakker alvorlig med han om saken.
Gjest navnelapp Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 Og ikkje minst; klemmer og kosar masse med han og skryt av han når han luktar godt og er rein. :-)
Gjest BabyBlue Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 Fortell han at blomstene dine er i fare for å visne pga. hans dårlige personlige hygiene
Gjest Mona Skrevet 28. august 2010 #6 Skrevet 28. august 2010 Der har jeg vært. Bodde med en fyr som stinka noe så innmari. Han svetta mye men dusja 2 ganger i uka!! Pleide og vaske seg under armene men det sa jeg var ikke nok. Nytter ikke og ta på rene klær når en har svetta mye på rygg osv. hele leiligheten kunne til tider lukta sur svette, veldig pinlig ved besøk. Han sa at han hadde prøvd alle slags deodoranter uten hell. T.o.m kollegaene klaga på lukta. Det gikk masse klær i søpla etter kort tid da lukta ikke ville gå vekk i vask. Etter mye mas begynte han og dusje hver dag. Ska skal jeg si det var en annen mann. Gradvis forsvant lukta. Han skjønte jo sjøl etter veldig lang stund at renslighet er en dyd. Så de siste åtte åra vi var sammen var det sjelden jeg kjente noe stank fra han. Så du må prate med han så får han blir så sur som bare det. Lykke til
fink Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Har han alltid vært sånn, eller er det noe som har oppstått?
Gjest yest Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Takk for svar! Nei i begynnelsen var han nok litt flinkere å dusje.Husker godt første møte med han,han var helt våt under armene,men det luktet nok ikke som det gjør idag,da hadde det ikke blitt min mann iallefall!Han har en fysisk anstrengende jobb,så greit at han blir svett,men det går jo å dusje når han kommer hjem! Det kan av og til gå mer enn en uke mellom hver dusj,ekkelt! Jeg dusjer hver dag,og prøver å presisere det for han,men ikke! Han gidder ikke sier han,han blir dritsur når jeg sier noe,og da sier jeg det på en veldig fin måte for å ikke såre han.Folk har jo begynt å ikke komme til oss mer,for det lukter forferdelig i hele stuen når han er her.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #9 Skrevet 28. august 2010 Det høres ubehagelig ut. Men hva med å ikke kreve at han skal dusje hver bidige dag, men f.eks fire dager i uka? Å dusje hver dag er jo helt unødvendig for alle og sliter veldig på hår og hud (men hvis jobben er veldig fysisk krevende, skjønner jeg at han kanskje burde det).
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #10 Skrevet 28. august 2010 Dra mannen inn inn i dusjen! Hopp inni der med han og vask han selv Tror jeg hadde gjort det, noe så ekkelt å dusje så sjeldent..
Gjest Dainty Skrevet 28. august 2010 #11 Skrevet 28. august 2010 Jeg hadde gitt ham et ultimatum: enten forsvinner lukta, eller så forsvinner han. Brutalt, men litt respekt må man kunne vise sine omgivelser - og ikke minst sin egen familie, det er jo dere som må leve med dette her daglig. Selv er han sikkert blitt immun, og kjenner ikke hvor ille det faktisk er. Dusjing virker kanskje som et ork for noen, men seriøst - det tar ti minutter. Om han ikke vil slite på hud og hår ved å såpe seg inn hver dag, så kan han i det minste skylle kroppen i varmt vann etter endt arbeidsdag og ta på seg rene klær etterpå.
Meruidi Skrevet 28. august 2010 #12 Skrevet 28. august 2010 http://bloggfiler.no/andrinimini.blogg.no/images/578528-10-1267806464995.jpg her er et bilde av deodoranten jeg bruker, den får deg til å slutte å svette under armene og er ett under ! det kjøpes på apotek, er litt dyr, men den varer ganske lenge
Gjest mee Skrevet 28. august 2010 #13 Skrevet 28. august 2010 Du får gå inn til han ,stille deg foran han,kle av deg klærne og dra han med deg inn i dusjen,så tar dere en het dusj sammen,såp han godt inn og fortell hvor mye mer lyst du får på han når han er ren!
fink Skrevet 28. august 2010 #14 Skrevet 28. august 2010 Høres ut som en kinkig situasjon. Jeg ville prøvd å gradvis få han til å dusje oftere, gjerne dusje sammen med ham også, og ellers sørge for at badet var tiltalende; varmt nok på badet,rene myke håndklær, og gode såper. Det blir jo vanskelig å tvinge ham, men jeg synes det er rart at han ikke hører på tilbakemeldingen fra deg, og ikke minst barna!
Meridian Skrevet 28. august 2010 #15 Skrevet 28. august 2010 Menn forstår ikke indirekte beskjeder, du må rett og slett si det direkte til han. Ikke på en kjeftende og anklagende måte, men på en konstruktiv måte, slik at han får det inn med te-skje. Dette handler ikke om han som person, men om at han forsurer miljøet rundt seg. Ingen vil besøke dere (gjett hvor mange som prater om det sure lukta hans!) og barna tør vel ikke ta med venner hjem? Nei, dette må du ikke finne deg i. Siden dere begge sannsynligvis er i jobb, så kan du si at dere er like slitne og at dere må fordele likt. Og menn klager på at kvinner ser så slitne og rynkete ut og aldri orker? Kanskje kvinnene ders hadde vært mindre slitne og rynkete og hadde orket mer om dere menn hadde hjulpet til?
Gjest caramiacaramella Skrevet 28. august 2010 #16 Skrevet 28. august 2010 Unnskyld at jeg spør, men kan ikke la være å lure etter å ha lest dette her. Åssen klarer du å ha sex med en mann som lukter vondt?? Sorry altså, men jeg får det ikke ut av hodet mitt nå. Så forferdelig!
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2010 #17 Skrevet 28. august 2010 Dusjing virker kanskje som et ork for noen, men seriøst - det tar ti minutter. Mye virker ubegripelig for folk som ikke har vært i andres situasjon. Men depresjoner og forskjellige sykdommer kan gjøre til og med en rask dusj til noe som virker like vanskelig og umulig som å bestige Mount Everest...
Gjest Lillit Skrevet 28. august 2010 #18 Skrevet 28. august 2010 Genetisk inkompabilitet lukter ille, særlig uten en pille som forskning har avdekket, noe av grunnen til skilsmisser her i vesten.
Gjest navnelapp Skrevet 28. august 2010 #19 Skrevet 28. august 2010 Genetisk inkompabilitet lukter ille, særlig uten en pille som forskning har avdekket, noe av grunnen til skilsmisser her i vesten. Hæ? :klø:
Gjest Auriel Skrevet 28. august 2010 #20 Skrevet 28. august 2010 P-pillen gjør at man svekker ens luktsans, dette er bevist og når man slutter så lukter ens husbond bæsj, Synd at et barn har kommet inn i bildet, men akk.. slik er den moderne verden, en pris kvinner må betale for sin frihet som denne pillen gir. Trist, da tenker jeg mest på barnet som ble til ved en feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå