Snøkorn Skrevet 28. august 2010 #1 Skrevet 28. august 2010 Skal kjøpe meg ny pc og det står mellom Acer og Toshiba. Jeg har ikke så mye peiling selv, så trenger litt hjelp. Jeg bruker pcn til å surfe, høre på musikk og se film. Har kun hatt Acer før, men kunne tenke meg å prøve et nytt merke. Packard Bell og Compaq er uaktuelle. Har fått et inntrykk av at man bør holde seg unna Toshiba, stemmer det? Noen med Toshiba erfaringer her?
feuerstein Skrevet 28. august 2010 #2 Skrevet 28. august 2010 Har kun hatt Acer før, men kunne tenke meg å prøve et nytt merke. Packard Bell og Compaq er uaktuelle. Har fått et inntrykk av at man bør holde seg unna Toshiba, stemmer det? Noen med Toshiba erfaringer her? Du vet at Acer og Packard Bell er samme firma? Samme gjelder Compaq og HP. Jeg har god erfaring med Toshiba, men den siste av de hadde jeg for 10 år siden, så det kan godt være de har blitt dårlige nå.
Gjest Iah Skrevet 28. august 2010 #3 Skrevet 28. august 2010 Av de nevnte har jeg bare erfaring med Acer, og den er vel ikke utelukkende positiv. Hadde mye trøbbel med min maskin, men Acer var supre i forhold til å løse problemene og var veldig raske når maskinen var inne. Nå hadde nok jeg veldig uflaks med min maskin og saken endte med reklamasjon og kjøp av annen maskin. (Ikke Acer)
Snøkorn Skrevet 28. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2010 Du vet at Acer og Packard Bell er samme firma? Samme gjelder Compaq og HP. Jeg har god erfaring med Toshiba, men den siste av de hadde jeg for 10 år siden, så det kan godt være de har blitt dårlige nå. Ja det kan hende, har bare hørt mye drit om packard bell..har aldri prøvd den selv. Har acer, men er egentlig ikke heeelt fornøyd med det merket. Derfor jeg kunne tenke meg å prøve et annet. Moren min har compaq, og den maskina liker jeg ikke i det hele tatt.
Snøkorn Skrevet 28. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2010 Hmm..har jeg faktisk ikke vurdert en gang. Av en eller annen grunn har jeg gått rundt og trodd at de bare finnes som småmaskiner Har du erfaring med Asus? Jeg vil ha en med stor skjerm og som tåler en del
Gjest Thefainter Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Nei jeg har ikke noen personlig erfaring, men jeg har hørt mye bra om dem. http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=570462 her står det at Asus har færrest klager
Mermaid Blues Skrevet 28. august 2010 #8 Skrevet 28. august 2010 Er innmari fornøyd med min Acer Aspire 5738ZG, har hatt den i halvannet år, og den går som ei klokke
Gjest Nedfall Skrevet 30. august 2010 #9 Skrevet 30. august 2010 Ser ikke ut som det er grunn til å frykte Toshiba. Ei heller Asus. Hadde vært mer skeptisk til HP og Acer.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2010 #10 Skrevet 30. august 2010 Jeg er iallefall svært fornøyd med min 5 år gamle Toshiba Satellite laptop. Det er den eneste Toshibaen jeg har erfaring med, men jeg har iallefall hatt svært lite problemer med den. Jeg har selv vært lite snill mot laptopen et par ganger og sølt vann ut over tastaturet. Begge ganger innenfor garantitiden på 2 år, og begge ganger ble pcen gratis reparert uten spørsmål. Ellers har jeg ikke vært flink å vedlikeholde den, så da den etter fire og et halvt år var blitt utrolig treg hjalp det kjempemye å reinstallere den, så var den nesten som ny igjen. Stoler såklart ikke helt på den nå da den er blitt så gammel, men den hadde altså rukket å bli fire og et halvt år og var helt nyreinstallert da den kræsjet for første og eneste gang.
Almond Kreitler Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Har tre bærbare selv, Asus A6000 series, Toshiba Satellite og Acer Aspire. Alle er tre år eller yngre. Alle utmerker seg med stabilitet, utbygging m.m. Acer Aspire har jeg kunnet skifte DVD til Blue-ray spiller, fra Core 2 Duo 1.66 GHz til 2.16 GHz prosessor, fra 100 MBit til Gigabit nettverk, fra 54 Mbit G til 300 Mbit N trådløst nettverk. Kjøper alt slikt på utlandsreiser så det er 50% av norske priser. Acer er best i klassen når det gjelder å skifte saker. Asus er best på sine Windows installasjoner på bærbare. Toshiba har i en årrekke hatt dockingstasjoner av høy klasse, men deres bærbare er konservativt satt opp. Til privatpersoner : Acer for multimedia avspilling etc., Asus for tunge oppgaver som videoredigering og Toshiba som vanlig abeidshest. Priser : Acer ca. 5000-6000 , Asus over 7000 , Toshiba 4000-6000 Har drevet med bygging av servere og arbeidsstasjoner siden 1990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå