Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bryllupsreisen vår er nå bestilt og vi skal altså reise i syv netter med Oasis of the Seas (verdens største cruisesskip) i Karibien. Sånn til orientering så reiser vi ikke før sommeren 2012, men allerede er en del av lugarene utsolgt og det er derfor vi har valgt å bestille tidlig.

Jeg lurer på: noen som har reist med dette skipet og kan fortelle litt om deres egne erfaringer? Har dere kanskje noen anbefalinger på utflukter det kan være verdt å få med seg? Forøvrig går turen for vår del til det vestlige Karibien og har følgende reiserute: Fort Lauderdale - til sjøs - Labadee, Haiti - Falmouth, Jamaica - til sjøs - Cozumel, Mexico - til sjøs - Fort Lauderdale.

Og jeg lurer også på om man må ha visum til alle de ulike havnene man besøker i løpet av turen?

Utover dette, gjorde dere noe annet enn å dra på cruise? Selv har vi planlagt mellom 5-7 dager i New York etter cruiset, hvor vi da tar innenriksfly fra Fort Lauderdale til New York. Vi tenkte kanskje også å besøke Disney World i Orlando siden det alltid har vært en drøm jeg har hatt, men vi vurderer å droppe det. Andre tips om hva dere mener vi bør få med oss? I forkant av cruiset vil vi ligge to dager på et slikt beach resort i Fort Lauderdale, bare sånn at vi ikke får dårlig tid (kan jo hende flyet er forsinket osv, og da er det greit å ha noen dager å gå på).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir sikkert en flott tur =)

På google er det mange reviews , jeg søkte nettopp etter "Oasis of the Seas" og fikk flere sider der folk har skrevet i detaljer om det.

Skrevet

Ja, jeg vet, og jeg har lest mye hva andre har skrevet, men tenkte også at det var greit å høre hva andre her på KG hadde av erfaringer. :)

Skrevet

Jeg kjenner ikke akkurat det skipet, men har vært på flere andre i Karibien. Selv bestiller vi alltid lugar høyt oppe med balkong, gjerne litt større balkong dersom de har slike. Mens andre sier at det ikke har noe å si for man er så lite på lugaren. Det er ganske varmt ute og blir klamt på en balkong, så det er ikke et sted du sitter for å sole deg. Men det er koselig å stå her å se når man seiler ut fra kaier, og det er litt mindre klaustrofobisk om du åpner døra.

Jeg har ikke vært på alle stedene du skal innom, men en god del andre, og aldri behøvd visum. Det er cruiseskipet selv som sjekker pass når du skal ombord igjen og du registreres om bord, og når du er godkjent for cruiset i utgangspunktet er det aldri en grundig kontroll her.

Karibien er kanskje ikke det mest spennende stedet når du kommer med cruiseskip, du velter jo av båten med noen tusen andre turister, og gjerne et par andre skip samme dag. Så jeg anbefaler å komme bort fra stedene man går i land. De fineste turene vi vi har hatt var da vi dro på snorkling og beachturer. Det flotteste med karibien, synes jeg, er strendene og korallrevet.

Florida er jeg ikke så glad i, så vi pleier ikke å legge inn mer enn et par netter her. Men å fly videre innenlands har vi gjort mange ganger. New York er en fantastisk by, så det anbefaler jeg. Jeg pleier å bestille hos American. En ting som kan være verdt å huske på er at det kan ta lang tid å komme av skipet, men du kan også være veldig rask av, så det er vanskelig å velge flyavgang. Sist gamblet jeg på å bestille tidlig, og ba om om komme foran i køen av på grunn av det (du blir tildelt et puljenummer).

Skrevet

Jeg kjenner ikke akkurat det skipet, men har vært på flere andre i Karibien. Selv bestiller vi alltid lugar høyt oppe med balkong, gjerne litt større balkong dersom de har slike. Mens andre sier at det ikke har noe å si for man er så lite på lugaren. Det er ganske varmt ute og blir klamt på en balkong, så det er ikke et sted du sitter for å sole deg. Men det er koselig å stå her å se når man seiler ut fra kaier, og det er litt mindre klaustrofobisk om du åpner døra.

Ja, det var det vi tenkte også, så vi bestilte med balkong og høyest opp i skipet som vi kunne. :)

Jeg har ikke vært på alle stedene du skal innom, men en god del andre, og aldri behøvd visum. Det er cruiseskipet selv som sjekker pass når du skal ombord igjen og du registreres om bord, og når du er godkjent for cruiset i utgangspunktet er det aldri en grundig kontroll her.

Ok, takk for svar.

Karibien er kanskje ikke det mest spennende stedet når du kommer med cruiseskip, du velter jo av båten med noen tusen andre turister, og gjerne et par andre skip samme dag. Så jeg anbefaler å komme bort fra stedene man går i land. De fineste turene vi vi har hatt var da vi dro på snorkling og beachturer. Det flotteste med karibien, synes jeg, er strendene og korallrevet.

Ja, det har jeg også fått inntrykk av. Selskapet vi reiser med har en hel haug av utflukter man kan være med på, alt fra dykking til strandliv til sightseeing osv. Flere av turene jeg/vi kunne tenkt oss å være med på er f.eks å se Mayaruiner når vi er innom Mexico. Tror nok ikke vi kommer til å kjede oss på denne turen, må jo oppleve litt også. ;)

Florida er jeg ikke så glad i, så vi pleier ikke å legge inn mer enn et par netter her. Men å fly videre innenlands har vi gjort mange ganger. New York er en fantastisk by, så det anbefaler jeg. Jeg pleier å bestille hos American. En ting som kan være verdt å huske på er at det kan ta lang tid å komme av skipet, men du kan også være veldig rask av, så det er vanskelig å velge flyavgang. Sist gamblet jeg på å bestille tidlig, og ba om om komme foran i køen av på grunn av det (du blir tildelt et puljenummer).

Okay, kjekt å vite. Vi hadde nok ikke tenkt til å bestille billetter så veldig tidlig vi altså. Hvordan er det å komme seg fra flyplassen i Fort Lauderdale til f.eks selve byen, og hvordan ligger byen i forhold til kaiområdet (eller er det kanskje flere)?

Skrevet

Okay, kjekt å vite. Vi hadde nok ikke tenkt til å bestille billetter så veldig tidlig vi altså. Hvordan er det å komme seg fra flyplassen i Fort Lauderdale til f.eks selve byen, og hvordan ligger byen i forhold til kaiområdet (eller er det kanskje flere)?

Kaia ligger i nye delen av byen. Dersom dere skal bo noen dager i Miami anbefaler jeg å bo på Miami Beach, om du ser på kartet er dette en halvøy som ligger utenfor nye byen igjen. Vi har bare tatt drosje, og jeg husker ikke helt tidsbruken. Kanskje 20-30 min fra flyplassen til Miami Beach, ca 15 minutter fra Miami Beach til cruiseskipene og ca 15 minutter fra cruiseskip til flyplass, men nå gjetter jeg veldig her... Jeg mener det bare skal være ett kaianlegg for cruiseskip, men det er fullt mulig at jeg har "oversett" noe. Sier du til drosjesjåføren hvilket skip du skal til vet han hvor det er =)

Skrevet

Bryllupsreisen vår er nå bestilt og vi skal altså reise i syv netter med Oasis of the Seas (verdens største cruisesskip) i Karibien. Sånn til orientering så reiser vi ikke før sommeren 2012, men allerede er en del av lugarene utsolgt og det er derfor vi har valgt å bestille tidlig.

Jeg lurer på: noen som har reist med dette skipet og kan fortelle litt om deres egne erfaringer? Har dere kanskje noen anbefalinger på utflukter det kan være verdt å få med seg? Forøvrig går turen for vår del til det vestlige Karibien og har følgende reiserute: Fort Lauderdale - til sjøs - Labadee, Haiti - Falmouth, Jamaica - til sjøs - Cozumel, Mexico - til sjøs - Fort Lauderdale.

Og jeg lurer også på om man må ha visum til alle de ulike havnene man besøker i løpet av turen?

Utover dette, gjorde dere noe annet enn å dra på cruise? Selv har vi planlagt mellom 5-7 dager i New York etter cruiset, hvor vi da tar innenriksfly fra Fort Lauderdale til New York. Vi tenkte kanskje også å besøke Disney World i Orlando siden det alltid har vært en drøm jeg har hatt, men vi vurderer å droppe det. Andre tips om hva dere mener vi bør få med oss? I forkant av cruiset vil vi ligge to dager på et slikt beach resort i Fort Lauderdale, bare sånn at vi ikke får dårlig tid (kan jo hende flyet er forsinket osv, og da er det greit å ha noen dager å gå på).

Vi reiser med OAsis om to uker, skal gi deg et referat når vi er tilbake! MEn tror jeg kan si så langt at jeg tror vi begge kan glede oss! :) Vi skal ha en av de fire (tror jeg?) større balkongene på dekk 14, som er det øverste lugardekket! Gjett om vi gleder oss! HAr vært samme rute som deg, ed Liberty, skipet som er neststørst, og gled deg, kjempegøy!

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi reiser med OAsis om to uker, skal gi deg et referat når vi er tilbake! MEn tror jeg kan si så langt at jeg tror vi begge kan glede oss! :) Vi skal ha en av de fire (tror jeg?) større balkongene på dekk 14, som er det øverste lugardekket! Gjett om vi gleder oss! HAr vært samme rute som deg, ed Liberty, skipet som er neststørst, og gled deg, kjempegøy!

Hvordan var turen, var den slik som forventet?

Skrevet

Hvordan var turen, var den slik som forventet?

Hei igjen!

Gleeed dere :) Båten er fantastisk og svær! Var på Liberty for to år siden men dette var vel så bra! Jeg var litt skeptisk til såå mange mennesker ombord på en båt, men utenom de beste soltimene på soldekket og av og påstigning føles det helt ikke overfylt i det hele!

Vi var på motsatt rute men var i Haiti og Cozumel med Liberty. Haiti er bare et avgrenset område med strand, med servering av skipets egen mat så du ser ikke mye av Haiti. Vi solte oss og bada, var noen aktiviteter du dunne melde deg på om du ønsker det.

Cozumel var det kjekkeste! Vi leide oss privat sjåfør som tok oss til Maya-ruinene, var gøy å se noe annet enn strand og diamantbutikker.

All mat er inkludert, men jammen går det penger allikevel. Drikker dere alkohol går det litt penger på det, og alle aktivitetene du kan være med på på land er veldig dyre.

så, til slutt... En uke på OAsis var fantastisk, karibien er nyyydelig og skipet er virkelig fantastisk, og mulig det var bare oss, men jeg var veldig klar for å få en 'skikkelig' norsk froskost. Biscuits and gravy, bacon, lyst brød, omeletter, osv blir du lei av. Vi var nok litt matleie generelt men særlig på frokosten!

Gled dere!!!

Skrevet

Takk for tilbakemelding, så bra at dere koste dere, vi har tydeligvis mye å se frem til. :) Ift alkohol og slikt så drikker blant annet ikke jeg alkohol, og kjæresten drikker minimalt, så det går nok bra. Har dog regnet med at det vil gå litt penger selvsagt.

Kjøpte dere drikkepakker og slike ting? Hva lønner seg egentlig? Tenker at vi også bestiller utflukter på forhånd, men se det litt an også. Vi må ikke på utflukter vi heller da, bare så det er sagt, men vi har god til å tenke oss om på. ;)

Hvor mye sånn ca brukte dere ombord på båten?

Skrevet

Takk for tilbakemelding, så bra at dere koste dere, vi har tydeligvis mye å se frem til. :) Ift alkohol og slikt så drikker blant annet ikke jeg alkohol, og kjæresten drikker minimalt, så det går nok bra. Har dog regnet med at det vil gå litt penger selvsagt.

Kjøpte dere drikkepakker og slike ting? Hva lønner seg egentlig? Tenker at vi også bestiller utflukter på forhånd, men se det litt an også. Vi må ikke på utflukter vi heller da, bare så det er sagt, men vi har god til å tenke oss om på. ;)

Hvor mye sånn ca brukte dere ombord på båten?

Ja, det har dre absolutt! :) Drikkepakker... Vet ikke helt hva det er men de har sånne termokopper/termoser som du kan kjøpe ombord, husker ikke helt hva de koster men da har du gratis påfyll av brus hele uken, så lurt å kjøpe den første dagen om dere vil ha.

Med mindre dere ver helt sikkert hva dere vil bli med på av utflukter hadde jeg vel så godt tatt det ombord, er så lettvint å ordne det der.

Hele uken, kun ombord brukte vi i overkant av 4000,- men under 4500,- Da hadde vi entree på 3 av betalingsrestaurantene, (mannen hadde en vinpakke på den ene til 500 nok)Vi hadde internett på rommet og det er ganske kostbart. Alkohol på restaurantene er ganske ikke veldi gbillig så vil nok tro vi ville vært rundt 1000,- hadde det ikke vært for alkohol og restaurantentree. Det går riktignok litt penger i land de tre dagene dere er det, men foruten t-skjorter og diamanter, gull, diamanter, gull og gull og diamanter, er det lite å kjøpe :)

Skrevet

Okay, takk for svar, godt å vite! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...