teq Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Jeg har slitt mye med helsa siden desember ifjor. Veldig sliten, kvalm, hodepine, svimmel, slapp og vondt i musklee og ledd. Måtte sykemelde meg for noen måneder siden, men etter det har jeg presset meg selv til å gå på jobb. Har likevel ikke jobbet så mye som jeg gjorde før, har tatt litt fri og har også brukt sommerferien til å ha litt fri hver uke istedenfor en lang ferie. Jobben jeg har nå har også vært fortsåelsesfulle for at jeg ikke er i form, så jeg har hatt mulighet til å ta det litt rolig. Nå skal jeg snart flytte, og må da finne ny jobb. Men jeg er veldig redd for at ikke skal klare å jobbe. Gruer meg også til å gå på intervjuer og late som om jeg er frisk. Jeg har ikke noe peiling på sykemeldingsgreier og sånn, så trenger litt hjelp her. Er det mulig å være sykemeldt når man ikke har jobb? Eller hvis jeg blir sykemeldt før jeg flytter, fortsetter jeg å få penger fra nav fram til jeg er frisk, selv om jeg ikke er ansatt noen plass?
Gjest Vampen Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Ja, du kan være sykemeldt selv om du ikke har jobb. Om du er for syk til å jobbe, så er du gjerne også for syk til å være arbeidssøker og da er sykemelding alternativet.
Gjest smoothie22 Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 ja, du må bare ha jobbet 4 uker før den tid, og du kan få sykepenger et år, om jeg ikke tar feil. jeg er litt i samme situasjon, bare at jeg ikke er for syk til og jobbe. bare syk. ikke noe gøy og late som at man er frisk på intervjuer!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2010 #4 Skrevet 28. august 2010 ikke noe gøy og late som at man er frisk på intervjuer! Det bør du ikke gjøre heller. Synes du det er greit å lyve for en potensiell arbeidsgiver?
Gjest smoothie22 Skrevet 28. august 2010 #5 Skrevet 28. august 2010 nei, men jeg vet jo selv at jeg er istand til og jobbe, selv om jeg sliter. jeg tar aldri ut sykemelding eller egenmelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå