Gå til innhold

Passe barna til broren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldre bror spurte meg om jeg kunne passe hans to barn noen timer imorgen ettermiddag. Jeg sa selvfølgelig ja, da det er noe jeg jeg gjør med glede. Vi bor ca 3 mil unna hverandre, jeg bor på landsbygda og han i byen. Denne distansen kjører jeg hver dag fordi jeg jobber i byen. Det er en av grunnene til at jeg gjerne skulle hatt barna ut her når jeg skal passe dem. Er lei av å kjøre strekningen hver ukedag + at jeg bruker mye bensin. Er det frekt av meg å spørre ham om han kan kjøre dem ut her? Det er jo faktisk jeg som gjør ham en tjeneste ved å passe barna hans. Da synes jeg ikke det er for mye forlangt at han kjører dem ut til meg? Skrev ham nemlig en mld om han kunne kjøre dem ut hit når jeg skal passe dem, men han har enda ikke svart. Han er typen til å bli fornærma for den minste ting.. Men dette er vel ikke noe å fornærme seg over? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si at jeg synes dette var frekt av deg på noen måte, du skal jo gjøre han en tjeneste ja.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja hjelpe meg så frekt av deg å be han transportere barna sine til barnepass ...

Nei det er faktisk helt vanlig det at man gjør det. Og hvis han ikke vil det så får det bli som det blir med den barnepassen. Går det an? Er han vant med å kommandere deg rundt eller?

Skrevet

Han kan da ikke bli fornærmet av at du spør om han kan kjøre barna sine til deg. Det får da være måte på!

Skrevet

Han har sikkert ikke rukket å svare enda. Vi kjører gladelig barna til pass.

Skrevet

Ja hjelpe meg så frekt av deg å be han transportere barna sine til barnepass ...

Nei det er faktisk helt vanlig det at man gjør det. Og hvis han ikke vil det så får det bli som det blir med den barnepassen. Går det an? Er han vant med å kommandere deg rundt eller?

Ja, jo, han er vel egentlig det. Kjenner jeg blir irritert. Han blir ofte sur og er av typen langsint. Ok, så det er vanlig! Jeg pleier normalt å dra dit for å passe dem (passer dem ikke så altfor ofte, men når jeg gjør). Og han betaler meg jo ikke heller for det, noe som er helt greit selvfølgelig, men det går jo litt i bensin og tid når jeg må kjøre frem og tilbake.

Skrevet

Han har sikkert ikke rukket å svare enda. Vi kjører gladelig barna til pass.

Ja, det er mulig. Satser på det. Selv om jeg innerst inne føler jeg kjenner han godt nok til å bli sur for det. Vet bare ikke helt hva jeg skal svare hvis han spør om jeg heller kan komme dit fordi det passer best for dem.

Skrevet

Ja, det er mulig. Satser på det. Selv om jeg innerst inne føler jeg kjenner han godt nok til å bli sur for det. Vet bare ikke helt hva jeg skal svare hvis han spør om jeg heller kan komme dit fordi det passer best for dem.

Du svarer enten "ja" eller "nei" etter hva du selv vil.

Skrevet

Broren min ville i hvert fall ikke reagert negativt om jeg ba ham kjøre barnet sitt til meg om jeg skulle være barnevakt, og vi bor 5-6 mil fra hverandre. Det ville riktignok ikke alltid vært praktisk, f eks blir det tungvint for ham fra jobb-til barnehage-tilbake+4 mil+tilbake 3-6 mil for avtalen sin på en hverdag, så da ville han nok brukt en annen barnevakt. Dessuten har jeg hatt så lite plass at det uansett har vært greiere å passe tantebarnet hjemme hos min bror... men i prinsippet: i hvert fall ikke rimelig å bli sur, og helt grei å spørre. Greit at det er hyggelig og "selvsagt" for endel av oss å være barnevakt selv om det er litt bry med reise og utgifter/tid, men da er det også lov å be om en så liten gjentjeneste som at han kjører til deg denne gangen synes jeg...

Skrevet

Hvordan gikk det? Regner jo med at det gikk greitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...