Gå til innhold

Bryllypsreise til Thailand

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen er inne som er godt kjent i Thailand?

Vi lurer på om vi skal reise til thailand på bryllupsreise. Vi gifter oss 21.08.04, så det blir ikke så lenge etter det.

Men det er jo mange steder i Thailand hvor det er regntid akkurat da.

Vet noen om steder hvor det ikke er regntid i slutten av august begynnelsen av september.

Kjenner til Koh Samui, men finne sdet andre steder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reist til Kaho Lak ligger 2 timer fra Phuket.

Der finnes det et hotell som heter Similana, send meg en Pm så skal jeg gi deg masse info.

Skrevet

Du bør definitivt satse på å reise så langt sør i thailand som mulig. Monsunen vandrer nordover og blir dermed ferdig først i sør. Desverre tror jeg at det beste ville være å eventuellt velge Malaysia istedet. Thailand i August er en heller våt affære. Vi hadde planer om bryllupsreise i Asia, men har på grunn av monsunperioden valgt å resie til Tanzania istedet....

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale Koh Samui som sted hvis dere skal dra i august, for da er det ikke noe særlig vær der...

Gå inn her: http://www.wunderground.com/cgi-bin/findwe...?query=thailand

Klikk på det stedet du er interessert i og gå inn på historical for å sjekke ut været i den måneden du har tenkt til å dra. Da får du sikkert et bedre bilde over hvor du vil :)

Skrevet

Må dere reise rett etter bryllupet da?

Vi gifter oss 31.07.04, og da er det for fint her i Europa til å reise til Asia! Så vi tar bryllupsreisen utpå høsten/vinteren...når vi virkelig trenger en pause fra vinteren her hjemme. Egentlig tar vi faktisk to bryllupsreiser, for vi planlegger å ta en liten storbyferie(Paris, Roma e.l.) rett etter bryllupet, for å få noen dager for oss selv.

Når det gjelder Thailand kan området rundt Krabi anbefales på det varmeste, utrolig vakkert og mye å finne på utenom strandlivet. Ikke så overfylt av turister heller. Hvis dere ikke er avhengig av veldig luksus kan øya Koh Lanta anbefales!

Lykke til!

Skrevet

OJ! Det ser kjempefint ut Snurre! :D Jeg er skikkelig "sucker" for fine strender og palmer gitt :sjarmor: , for ikke å snakke om god mat, romantiske solnedganger....

Skrevet

Takk for mange svar.

Vi trenger selvfølgelig ikke dra rett etter bryllupet,

men det hadde jo vært litt koselig da.

Har vært på Koh Samui tidlig i september og det var knall vær og varmt hver eneste dag, så været var det ingen fare med.

Men jeg vill ikke reise til samme stedet en gang til.

Similana så veldig bra ut!!!

:P

Skrevet

Det høres bare så deilig ut det hotellet. Gleder meg til jeg skal dra, vi drar jo også i regntiden men vi skal til Tobago

Skrevet

Vi giftet oss 9/8-03, og tilbragte 2 deilige uke på Koh Samui. Det var absolutt en perle. Hit skal vi helt klart tilbake flere ganger. (Bodde forøvrig på Banana Fan Sea Samui Hotel. Dyrt til Thailand å være, men vel verdt pengene). Hva med Koh Tao da?? Kalles Skilpaddeøya. Et snorkelparadis uten like. Øya er litt mindre enn Koh Samui, men også helt fantastisk. (ligger 1 1/2 times båttur fra Koh Samui).

Jeg vil ikke anbefale Koh Samui som sted hvis dere skal dra i august, for da er det ikke noe særlig vær der...

På 2 uker hadde vi totalt 10 minutter med regn. Vi rakk ikke engang å ta en drink i strand baren, før solen var fremme igjen.

Tvilling 76

Skrevet
Jeg vil ikke anbefale Koh Samui som sted hvis dere skal dra i august' date=' for da er det ikke noe særlig vær der...[/quote']

Da beklager jeg, men jeg var der i april og da er det absolutt det varmeste og beste vært ;) Er sikkert greit der ellers også, men kanskje større sjanse for dårlig vær pga monsunen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...