Gjest Pip Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 Kjæresten min ruste seg før vi ble sammen, og sluttet da vi ble kjærester. Jeg vet han har slitt med abstinenser og savn hele siste året. Han gjorde det slutt for en stund siden, av "andre grunner", men jeg mistenker at jeg ble forlatt til fordel for rusen, som han ville tilbake til. Har ingen erfaring med slikt, aldri vært borti det før, og han sa han skulle slutte. Jeg tror han har begynt igjen. Stikker sånt så dypt at han valgte meg bort på grunn av det? Erfaringer mottas med stor takk.
Gjest vips Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Kjæresten min ruste seg før vi ble sammen, og sluttet da vi ble kjærester. Jeg vet han har slitt med abstinenser og savn hele siste året. Han gjorde det slutt for en stund siden, av "andre grunner", men jeg mistenker at jeg ble forlatt til fordel for rusen, som han ville tilbake til. Har ingen erfaring med slikt, aldri vært borti det før, og han sa han skulle slutte. Jeg tror han har begynt igjen. Stikker sånt så dypt at han valgte meg bort på grunn av det? Erfaringer mottas med stor takk. hei var sammen med en rusmisbruker i litt over 2 år.hadde aldri vært borte i noe sånt jeg heller..plutselig ble han sintere,mer fjern,skapte krangler og tilslutt,forsvant ut av livet mitt i 2-3 uker..så kom han tilbake m nye løfter.sånn pågikk det i 3 mnd sykluser.Lang historie kort: vi er gode venner nå og har pratet masse om hvorfor han stakk..folk som er narkomane skammer seg ofte ekstremt når de kjenner at behovet for rus kommer,de vil ikke at den de feks er sammen med skal se dem rusa..vet ik hva kjæresten din hadde abstinenser av..men min erfaring etter sååå vanvittig mye vondt er at en "narkoman" selger bestemora si om det skulle være nødvendig.ingen kjærlighet,omsorg,lange taler,løfter osv hjelper m å holde dopet unna.uansett.han må finne ut av det selv..så jepp mye mulig at han velger rus fremfor deg:(gå for noen som ikke har helt den "bagasjen".han har nok m seg selv.håper du fikk noe svar..
Gjest imli Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Dessverre er det slik at rusmisbrukarar elskar rusen høgare enn noko anna...
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Kjæresten min ruste seg før vi ble sammen, og sluttet da vi ble kjærester. Jeg vet han har slitt med abstinenser og savn hele siste året. Han gjorde det slutt for en stund siden, av "andre grunner", men jeg mistenker at jeg ble forlatt til fordel for rusen, som han ville tilbake til. Har ingen erfaring med slikt, aldri vært borti det før, og han sa han skulle slutte. Jeg tror han har begynt igjen. Stikker sånt så dypt at han valgte meg bort på grunn av det? Erfaringer mottas med stor takk. Jeg er rusmisbruker og har vært til behandling flere ganger, og har sprukket x ganger. Det har ført med seg at jeg ikke vil involvere andre i mitt liv i fare for å såre dem. Det er også rådene fra behandlingstedene. En annen ting kan også være at miljøet han vanker i, er truende og at han ikke vil blande deg inn i det. Det virker som din mistanke er sannheten, han trenger ikke være et dårlig menneske selv om han har sprukket. I følge who er jo rusmisbruk erklært som en sykdom. Jeg kommer aldri til å bli helt frisk selv om jeg er rusfri. Innsikt i egen sykdom har man i begrenset mengde selkv om man kan teorien og kan snurre hver lege og psykolog rundt lillefingeren. Det er et helvete å ruse seg, tro meg. Jeg tror han gjorde det slutt for å beskytte deg. Glem han og finn deg en annen mann. Men vit at han blir glad for en god melding av og til, for rusmisbrukere er gjerne de mest forlatte og ensomme i samfunnet, selv om de har rusvenner. Du spurte om erfaring, dette er min og jeg vet ikke hvor riktig det er for deg og han. Prøv å ta en prat med han, erfaring viser at om du er under 30 når du kommer til behandling, har du en sjanse enn etter den alderen, for det skjer ting i livet som ofte fører til post trauma når man ruser seg, ikke alle er like snille selv om de fleste er det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Du skal også vite at min familie har ringt al-anon, men de gir meg piller når jeg er helt halvdød. De er utdannet helsepersonell og har sett hvor tykk gjørma er for å bli rusfri og hvor glad jeg har vært hver gang jeg har vært det. Du kan ringe al-anon før du spør han, men jeg selv hater alanon og deres perfekte oppskrift. Jeg som skrev som anonym og er rusavhengig. ¨Håper noen andre kan svare og gi deg gode råd, men som jeg skrev kan det bety at han enten er redd miljøet og deg sammen og repsisalier hvis det blir razzia eller at han har tenkt så langt før noe har skjedd. Vet at når en misbruker har bestemt seg, da er de bestemte, men håper du får flere svar, jeg er rusmisbruker selv og det er umulig å svare...
Gjest Pip Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 hei var sammen med en rusmisbruker i litt over 2 år.hadde aldri vært borte i noe sånt jeg heller..plutselig ble han sintere,mer fjern,skapte krangler og tilslutt,forsvant ut av livet mitt i 2-3 uker..så kom han tilbake m nye løfter.sånn pågikk det i 3 mnd sykluser.Lang historie kort: vi er gode venner nå og har pratet masse om hvorfor han stakk..folk som er narkomane skammer seg ofte ekstremt når de kjenner at behovet for rus kommer,de vil ikke at den de feks er sammen med skal se dem rusa..vet ik hva kjæresten din hadde abstinenser av..men min erfaring etter sååå vanvittig mye vondt er at en "narkoman" selger bestemora si om det skulle være nødvendig.ingen kjærlighet,omsorg,lange taler,løfter osv hjelper m å holde dopet unna.uansett.han må finne ut av det selv..så jepp mye mulig at han velger rus fremfor deg:(gå for noen som ikke har helt den "bagasjen".han har nok m seg selv.håper du fikk noe svar.. Takk for svar ang. din erfaring! Det har ikke vært et lett spøkelse å leve med..
Gjest Pip Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Dessverre er det slik at rusmisbrukarar elskar rusen høgare enn noko anna... Takk for svar!
Gjest Pip Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Jeg er rusmisbruker og har vært til behandling flere ganger, og har sprukket x ganger. Det har ført med seg at jeg ikke vil involvere andre i mitt liv i fare for å såre dem. Det er også rådene fra behandlingstedene. En annen ting kan også være at miljøet han vanker i, er truende og at han ikke vil blande deg inn i det. Det virker som din mistanke er sannheten, han trenger ikke være et dårlig menneske selv om han har sprukket. I følge who er jo rusmisbruk erklært som en sykdom. Jeg kommer aldri til å bli helt frisk selv om jeg er rusfri. Innsikt i egen sykdom har man i begrenset mengde selkv om man kan teorien og kan snurre hver lege og psykolog rundt lillefingeren. Det er et helvete å ruse seg, tro meg. Jeg tror han gjorde det slutt for å beskytte deg. Glem han og finn deg en annen mann. Men vit at han blir glad for en god melding av og til, for rusmisbrukere er gjerne de mest forlatte og ensomme i samfunnet, selv om de har rusvenner. Du spurte om erfaring, dette er min og jeg vet ikke hvor riktig det er for deg og han. Prøv å ta en prat med han, erfaring viser at om du er under 30 når du kommer til behandling, har du en sjanse enn etter den alderen, for det skjer ting i livet som ofte fører til post trauma når man ruser seg, ikke alle er like snille selv om de fleste er det. Takk for svar og erfaring! Jeg tror han følte han måtte velge mellom to onder - livet med meg uten rus, eller livet med rus uten meg, og han valgte det siste. Føler jeg ikke kjenner ham, eller denne delen, av ham, for jeg føler han blir ridd av demoner jeg ikke kan kontrollere. Og det er jo akkurat det som skjer. Jeg tror du har rett i at han kjenner seg alene, det miljøet er ikke ekte venner som vil ham godt. Kjenner jeg bryr meg om, og har veldig vondt med ham, samtidig er jeg forferdelig trist og sint.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Takk for svar og erfaring! Jeg tror han følte han måtte velge mellom to onder - livet med meg uten rus, eller livet med rus uten meg, og han valgte det siste. Føler jeg ikke kjenner ham, eller denne delen, av ham, for jeg føler han blir ridd av demoner jeg ikke kan kontrollere. Og det er jo akkurat det som skjer. Jeg tror du har rett i at han kjenner seg alene, det miljøet er ikke ekte venner som vil ham godt. Kjenner jeg bryr meg om, og har veldig vondt med ham, samtidig er jeg forferdelig trist og sint. Våkne, alle rusbrukere kjenner seg alene. Alle rusvenner vil hverandre godt fordi de tilgir hverandre og lureer av lasset. Man kjkenner stort xett alene, og om hva grunnen er er stridart.
Alvina Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 Våkne, alle rusbrukere kjenner seg alene. Alle rusvenner vil hverandre godt fordi de tilgir hverandre og lureer av lasset. Man kjkenner stort xett alene, og om hva grunnen er er stridart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå