Gjest meg Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 for ca 4 år siden traff jeg en fyr under en chat. Det hele var ganske uskyldig og har overhode ikke vært aktuelt med noe sex-kjærestegreie.. Det høres rart ut, men jeg beholdt faktisk likevel kontakten med han fordi han av den enkle grunn var så enkel å prate med og han hjalp meg til og med me leksene hvis ingen andre kunne. Nå er jeg 20, og han utgir seg for å være 29. Er ikke så ofte vi prater, men det skjer inn i mellom. I det siste har vi hatt mer telefonkontakt enn nett-kontakt. Han har begynt å ringe/sende sms med et annet nr. enn tidligere. Av ren nysgjerrighet har jeg søkt opp dette nye nr. der det viste seg å være registrert på et annet navn enn det han har sagt til meg (det andre nr. var ikke registrert med navn). Høres ut som DEN stalkeren nå, men ble så nysgjerrig at jeg søkte opp dette navnet på facebook. Informasjonen der viser at han er gift, har to unger rundt og godt etablert. Bildene på facebooken ligner også veldig på det jeg har sett på cam, så er ganske sikker på at det er han. Til meg har han alltid sagt at han er singel og fortalt meg om fuktige bykvelder og om diverse jenter ect. Jeg er ikke så veeeldig sjokkert egentlig for jeg har alltid tatt han tatt han med en klype salt og med forsiktighet (derfor jeg aldri har møtt han live. bor på andre siden av landet), fordi dette er en person jeg har møtt via internett. At folk utgir seg med falsk identitet på internett er ikke akkurat et sjeldent tilfelle. Men HVIS det stemmer at han er gift og har unger, så syns jeg litt synd i kona. Jeg hadde i hvertfall ikke likt å være kona hans hvis han fortalte om andre jenter han har vært interessert i, hatt ONS med og lignende, selv om det KAN være oppdiktet.. Hva ville dere gjort? Kuttet all kontakt fordi han høres tvilsom ut eller på en eller annen måte konfrontere det med han eller varsle kona?
The Kitten Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Det er greit at du ikke skjønte at han tullet med deg da du var 16. Da kan du unnskyldes med at du var ung og naiv. Det kan du ikke nå lenger. Tror du virkelig på et ord han sier?
Gjest Mann40 Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 Du varsler ikke kona hans! Det er ikke din oppgave å være hverken politi eller prest. Du tar det ganske enkelt opp med han hvis du ikke lenger trives i rollespillet.
Havbris Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Ta det opp med ham hvis du synes dette blir ubehagelig - og dessuten er det vel bare å kutte kontakten med ham hvis du mener han driver med ting du ikke liker (siden dette ifølge deg bare er et venneforhold.) Det er ikke din oppgave å ta noe ansvar for konen hans eller forholdet dem i mellom. Du risikerer å bli surret inn i noe som kan ha konsekvenser som er mer enn du har godt av.La det være og kutt kontakten med ham.
Gjest Awsome Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 Hadde bare litt nonchalant spurt han hvordan det gikk med Y (navn på kona) neste gang eg hadde snakket med han.
Hoppetaujenta Skrevet 28. august 2010 #7 Skrevet 28. august 2010 Det er trist, men det finnes mange av dem. De spriter opp sitt eget liv ved å leve ut en annen identitet på nett. Om det er uskyldig samvær eller ikke, så er det løgn som blir servert oss som kommer i kontakt med dem. Alt må tas med en klype salt her i verden, spesielt på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå