Gjest bela Skrevet 27. august 2010 #1 Skrevet 27. august 2010 hadde akkurat en diskusjon med samboeren om plenklipping,og "mannfolkarbeid" som endte med han tok bilen å kjørte vekk i sinna! vi er begge i full jobb,men han gjør ingenting hjemme,jeg klipper plen,spyler gården,rydder vekk skrot fra loft/bor + at jeg gjør alt inne,han tar oppvasken av å til,og lager mat når han kan.. så tar jeg det opp med han,og da sier han at jeg er nebbete,og blir utrolig sint!! sier at da burde vi vel gjøre det slutt da! vi har vært sammen i 9 år,og pleier å true med det hvis jeg konfronterer noe med han. hva syns dere jeg skal gjøre??
Gjest jomfrua Skrevet 27. august 2010 #2 Skrevet 27. august 2010 Istedetfor å gi han beskjed om når han skal gjøre hva - så setter dere ned og fordeler ansvarsområder. Så tar han ansvar for noen områder og du andre. Så holder du fokus på dine områder og legger deg ikke borti hans områder.
Gjest bella Skrevet 27. august 2010 #3 Skrevet 27. august 2010 det skal jeg love deg at jeg har prøvd! han skulle ta ett kjempelite bad+ hagen( den er max 10 meter lang) men det er aldri blitt gjort,jo,han tok badet en gang..(
LukaFrost Skrevet 27. august 2010 #4 Skrevet 27. august 2010 Å stikke sånn er da helt utrolig barnslig.
Gjest bella Skrevet 27. august 2010 #5 Skrevet 27. august 2010 ja dett mener jeg å,og å true med å gjøre slutt? mannen er 38 år!
Inx Skrevet 27. august 2010 #6 Skrevet 27. august 2010 Skjønner mannen din godt, konstant "gnegging" tar på - da er det bedre å reise bort og samle tankene. Det høres egentlig ut som om dere er modne for såkalt "par-terapi" eller hva det heter, om dere er villige til å prøve det da.
-milla j- Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Sett dere ned og estimer antall timer per uke som går med på de forskjellige oppgavene, la ham velge slik at han tar halvparten. Hvis han fremdeles nekter får du heller gå til streik da :gjeiper: Seriøst, hvis han ikke gjør noe som helst når du tar ting opp med ham saklig må han få vite hvor landet ligger. Barnslige ting som å true med å slå opp har kanskje bunn i virkeligheten. Kanskje har dere større problemer enn husarbeid???
Gjest bela Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 har gått med den plenklipperen i hele sommer,mens han har sitti på dataen,først nå jeg sier ifra,fikk virkelig nok!! så hvorfor parterapi? det er han som mener jeg gneldrer,men jeg må jo få lov til å si ifra?? er det meningen at jeg skal gjøre alt og når jeg først sier ifra,så stikker han og truer??
LukaFrost Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 Jeg foreslår at du bestemmer deg for å dra fra han. Du gjør alle nødvendige forberedelser. Så sier du fra at han må gjøre mer husarbeid. Når han så sier at dere får gjøre det slutt sier du at ja, dete får nok gjøre det slutt. Så pakker du sakene dine og drar. Du ser deg aldri tilbake og han står garantert slukøret igjen.
Gjest bela Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 hmm.vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. han venter på tlf fra meg nå at jeg skal spørre hvor han er.. han vet akkurat hvor han har meg skjønner du! men denne gangen ringer jeg ikke!!
The Kitten Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Nå er jeg kanskje litt treg, men hvorfor skal du ringe ham for å høre hvor han er? :klø:
Gjest bella Skrevet 27. august 2010 #12 Skrevet 27. august 2010 siden han stakk uten å si noe,det er bestandig jeg som tar det første skrittet etter en diskusjon..
LukaFrost Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Å stikke er jo en måte å straffe henne på. Hvis hun blir bekymra og ringer han er det han som har vunnet, for da får han bekreftelse på at han har gjort noe riktig.
The Kitten Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 siden han stakk uten å si noe,det er bestandig jeg som tar det første skrittet etter en diskusjon.. Hvorfor har du funnet deg i denne barnslige oppførselen hans i ni år?
Gjest bella Skrevet 27. august 2010 #15 Skrevet 27. august 2010 ja,det er det jeg mener!! å det gidder jeg ikke nå igjen..men nå skal jeg la være å vaske klærne hans,legge fram klær til han når han har dusja,gjøre alt for han,han er blitt bortskjemt,og setter absolutt ikke pris på meg,sier jeg er flink!,men fa.. ,noen må jo ta ett tak her hjemme!!
Gjest bella Skrevet 27. august 2010 #16 Skrevet 27. august 2010 Hvorfor har du funnet deg i denne barnslige oppførselen hans i ni år? godt spørsmål!! tenkte at han ville sette mere pris på meg da,men har hatt motsatt effekt..
Gjest Cho Skrevet 27. august 2010 #17 Skrevet 27. august 2010 Unnskyld meg, men mannen din er kvalmt bortskjemt. Legger fram tøy til han når han har dusja?? Det er ikke rart han oppfører seg som han gjør, han får jo lov til det.
Gjest bella Skrevet 27. august 2010 #18 Skrevet 27. august 2010 Unnskyld meg, men mannen din er kvalmt bortskjemt. Legger fram tøy til han når han har dusja?? Det er ikke rart han oppfører seg som han gjør, han får jo lov til det. ja,jeg vet det,derfor jeg tok den diskusjonen med han,men som sagt,han bare tok bilen å stakk..
Gjest Man40 Skrevet 27. august 2010 #19 Skrevet 27. august 2010 Har du vurdert (og er sterk nok til) sexstreik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå