Gå til innhold

TSA-godkjent lås på kofferten til USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i USA i sommer og skal tilbake nå i høst. Da jeg kom hjem var kofferten forsinket, og da jeg fikk den var alt av verdi som var oppi stjålet. Jeg har selvfølgelig fått dette igjen på forsikringen og alt er i orden, men vil nødig at det skal gjenta seg.

Har fått med meg at skal jeg låse kofferten må dette gjøres med TSA-godkjent lås (slik at security kan låse den opp om det skulle være noe), pleier dere å gjøre dette? I og med at det finnes universalnøkler til alle slike låser, er det vel ikke noe problem for dem som er ute på denslags å skaffe seg en slik nøkkel? Ser for meg at en låst koffert kanskje bare vil "friste" disse folka enda mer...

Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, kjip opplevelse. Jeg har reist mye, og har aldri opplevd at noe i kofferten min er blitt stjålet, ulåst eller ikke. Ang. TSA-låsen så tenker jeg som deg - hva hindrer kriminelle i å få tak i en slik nøkkel? Så jeg føler meg heller lite trygg på den nye låsen.

Har ikke annet råd enn å ha de viktigste verdisakene i håndbagasjen. Skulle tro det er lite sannsynlig at noen stjeler fra deg igjen, da, tror ikke det er særlig vanlig.

Skrevet

Kjøp heller en billig hengelås, jeg tror det er vel så enkelt. Om det skjer at de vil sjekke kofferten din når du ikke er der, klipper de den bare over med tang. Hvis du ikke kjøper en dyr lås, gjør jo ikke det så mye.

Skrevet

Du oppbevarer verdisaker i håndbagasjen og lar kofferten være ulåst. Jeg vil mye heller ta sjansen på at skittentøyet mitt blir tatt enn at de skal ødelegge kofferten.

Skrevet

Jeg har reist hele verden rundt med både låsbar samsonite koffert, og koffert med TSA godkjent lås. I Sør Amerika ble den låsbare kofferten min brutt opp, og en del ting stjålet, mens kofferten med TSA aldri har vært noe trøbbel med på langedistanseturer. Derimot kjøpte jeg en vanlig hengelås på ytterrommet av kofferten min på reise med sas til Dublin i sommer, og den ble klippet av på vei til og den nye ble klippet av på vei hjem. Og alt i ytterromet stjålet hjemover. Så jeg kommer kun til å bruke TSA låser heretter. Og ikke stole på sas, som var selskapet jeg reise med begge gangene ting ble stjålet. Afrika og Asia rundt forsvant ikke noe som helst, men det var heller ikke sas.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...